Vraag over (secundaire) weeenzwakte.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaF, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaF

MamaF Lid

29 mei 2013
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik ben 7 maanden geleden bevallen, en deze bevalling is eigenlijk erg voorspoedig en snel verlopen (na slechts 3 uur weeen al volledige ontsluiting). Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat mijn zoontje in het vruchtwater gepoept had. Tijdens de persweeen kreeg ik echter secundaire weeenzwakte (volgens het ziekenhuisrapport) en na 1,5 uur persen (voor een deel op eigen kracht dus) is mijn zoon met een pomp geboren. De placenta kwam toen ook niet los, ik denk door de weeenzwakte (heb ook geen enkele nawee van betekenis gehad). Uiteindelijk is deze wel verwijderd (zonder narcose, was zeer, zeer pijnlijk en licht traumatisch).

Nu wil ik weer zwanger worden en ik vraag me nu af of ik de volgende keer beter sowieso in het ziekenhuis kan bevallen. Hoe groot is de kans dat er weer weeenzwakte optreedt en er dus weer problemen met de placenta ontstaan? Is daar iets over te zeggen nu al?

Alvast ontzettend bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,
    de kans op de weeen zwakte is niet groot, vaak gaat het bij de tweede veel beter! Als de placenta niet operatief is verwijderd, heb je hier ook geen grotere herhaal kans op. Als dit wel is gedaan ( ze gaan dan met de hand naar binnen om het eruit te halen, manuele placenta verwijdering) dan heb je wel een medische indicatie om daar te bevallen omdat je hier een grotere kans op hebt. Betreft de weeen zou ik me geen zorgen maken, dit komt echt wel goed!

Groeten evelien

Deel Deze Pagina