cytomegalovirus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sharon20, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi,

ik heb deze vraag al eens gesteld bij het thema Gezondheid, maar krijg er niet echt specifiek antwoord op. mijn tante heeft een aantal maanden geleden een nier transplatatie gekregen. ze is van de week op controle geweest en hebben het cytomegalovirus bij haar vastgesteld. haar dokter heeft haar verteld dat ze absoluut niet in contact mag komen met zwangere vrouwen, maar ik heb haar intussen tijd al 2x gezien.

ik heb haar niet aangeraakt, of niet gekust, maar gewoon schuin tegenover haar gezeten en met haar gepraat. hoe groot is de kans dat ik de ziekte nu ook heb. en wat zijn de gevaren voor mijn babietje. op internet lees ik alles over de gevaren als je de ziekte krijgt in het eerste trimester. maar wat als je de ziekte krijgt als je 25 weken zwanger bent? zijn er dan nog gevaren of risico's voor de babie?

groetjes een erg ongeruste mama to be!

ps. maandag laat ik een bloedtest doen om te kijken of ik de ziekte wel degelijk heb. maar als iemand mij nu al een beetje gerust kan stellen zou ik hier erg blij mee zijn.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

de kans dat je besmet bent door alleen met haar te praten is echt minimaal.
    Voor de 20 weken kan een besmetting met dit virus erg gevaarlijk zijn voor de klein maar na de 20 wkn is dit alweer minder.
    Je kan het inderdaad laten testen via een bloedtest.
    Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!

Imke

Deel Deze Pagina