Wanneer ongesteld na curretage?

Discussion in 'Miskraam' started by Yvonne80, Nov 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvonne80

Yvonne80 Lid

Aug 8, 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    10 Oktober heb ik een curretage gehad, en deze is (voor zover ik weet) goed verlopen. De week erna wat bruinverlies gehad, en al snel voelde ik me weer normaal. Ook de hormoonwaarden daalden snel, en 2.5 week na de ingreep had ik een negatieve zwangerschapstest.
    En nu, wachten op mijn 1ste ongesteldheid. Vorige week dacht ik dat het eraan kwam, humeurig en wat hoofdpijn (mijn klachten voordat ik ongesteld word). Vanaf maandag wat krampen, soms bruinverlies (4 dagen al, maar niet continu), maar niets wat op een menstruatie lijkt.

Erg frustrerend om op je menstruatie te wachten, kon ik het er maar uit kijken :D
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat alles weer op gang kwam?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik ben op 19maart gecuretteerd en mijn ongi kwam alweer op 12april...mijn cyclus was dus 25dagen.
    Na een curettage kan je cyclus weer even onregelmatig zijn..kan me voorstellen dat je snel weer ongi wil worden voor de volgende ronde;)
    Of zijn jullie er deze maand al voor gegaan andersssss hoop ik dat je niet ongi wordt:D

3. Yvonne80

Yvonne80 Lid

Aug 8, 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    Dit is onze 'rust' ronde, hierna willen we weer beginnen. Daarom wacht ik ook vol spanning op m'n menstruatie.
    Ik hoop alleen dat m'n cyclus niet nog langer gaat worden, voor de zwangerschap zat deze tussen de 32 en 37 dagen. Vandaar dat ik adhv mijn PMS klachten precies weet wanneer het ongeveer begint, alleen nu dus niet.

4. Lisa75

Lisa75 Lid

Mar 8, 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het precies 4 weken na de curretage dat ik weer ongesteld werd. Ik was heel opgelucht zo wist ik tenminste dat mijn lichaam weer werkte.

5. Yvonne80

Yvonne80 Lid

Aug 8, 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    Bij mij duurt het dan iets langer, maar ben zo opgelucht dat ik eindelijk (40 dagen na de curretage) ongesteld ben. Vanochtend gelijk m'n moeder gebeld, even mijn blijdschap delen :D

6. Ralin

Ralin Actief lid

Aug 25, 2012
    250
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ik had altijd een cyclus van precies 28 dagen. Nu duurde het 8 weken na mijn curretage voordat ik weer ongesteld werd.. maar wat was ik blij!!! Nu kunnen we eindelijk weer verder!

7. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Hier moest ik verplicht anticonceptie een maand na curretage (belgië is regel) maar mn ongi kwam echt heel de tijd door mn pil en er dan ds maar mee gestopt. Cyclus van 26 dagen (met pil wel te verstaan) iets korter dan vroeger.

8. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Niet. Bij mij zijn er verklevingen ontstaan door de curretages, zit nu aan een hormoonkuur om het binnen twee maanden zonder hormoonkuur weer te worden, hopelijk

Share This Page