Cytotec doet weinig

Discussie in 'Miskraam' gestart door Manoes, 23 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik heb gistermiddag 2 pillen ingebracht en vannacht 12 uur later weer 2. Ik heb nauwelijks tot geen krampen en maar een paar druppels bloedverlies. Ik heb nog 4 pillen over die ik vanmiddag en vannacht weer ga inbrengen. Ik had verwacht dat het meer zou doen. Heeft iemand ervaring hiermee en hoe verliep het bij jou? Ik wil m'n lege vruchtzakje van 7 weken graag zo snel mogelijk verliezen zodat ik weer verder kan, maar op deze manier schiet het niet op voor m'n gevoel en kan ik het niet afsluiten:(

2. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ik heb vaker gelezen dat men met 2 pillen moet beginnen en daarna herhalen. Ik moest toen met 4 pillen starten en na 4 uurtjes weer herhalen indien niets gebeurt.

Bij mij kwam vruchtzak binnen 2 uur na inbrengen van 1x 4 pillen! Hierna tot een week (licht) bloedverlies.

Zal waarschijnlijk per zkh/ arts of patiënt verschillen:( Of hoever je ben; ik was toen 11 wkn.

3. Love123

Love123 Actief lid

7 dec 2016
    138
    9
    18
    Ik heb zelf ook 2 keer per dag 2 pillen voor 2 dagen moetrn inbrengen. Pas na de vierde (laatste keer) inbrengen gebeurde er bij mij pas wat en ben ik daarna het lege vruchtzakje ook verloren.

Heel veel sterkte! Ik weet precies hoe je je voelt, ik kwam er bij 11 welen achter dat ik een leeg vruchtzakje haf en ben het bij 13,5 week pas verloren (eerst nog bijna twee weken gewacht op natuurlijke afstoting). Ik begrijp heel goed dat je snel weer verder wilt en dit achter je wil laten, had ik ook. Helaas zit ik er nog steeds mee omdat er nog een klein stukje redtweefsel (?) zit.

Heel veel sterkte meid, ik hoop dat de pillen snel aanslaan!

4. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest ook 2 tabletten 2x per dag inbrengen, 2 dagen achter elkaar dus 8 tabletten in totaal. Bij mij is er helemaal niks gebeurd helaas. Ik ga komende week nog een kuurtje beginnen.
    Ik lees heel vaak dat sommige vrouwen moeten inderdaad 4 tabletten tegelijk doen, en de dag daarna weer. Zou dat beter werken? Ook lees ik dat ze meer dan 4 per dag doen, wat vaker dus.
    Sorry dat ik jou niet kan helpen :(

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik heb het ziekenhuis maar gebeld om te vragen of ik toch niet 4 pillen tegelijk moest inbrengen ipv 2. Maar de verloskundige zei dat dat niet hoefde. En dat het normaal is als er nog niks gebeurd, er staan 2 weken voor. Als er dan nog niks is gebeurd wordt de kuur herhaald.
    Het bloedverlies is inmiddels gestopt, alleen nog een beetje bruinverlies. Vanmiddag breng ik weer 2 pillen in en dan wachten we weer af wat er gebeurd. Hoop zo dat het nou eindelijk eens op gang komt want ik wil er vanaf. Ik ga ook gewoon boodschappen doen en.dan, maar durf niet al te ver van huis want stel dat...

6. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Manoes, zit je toevallig bij de umcg want dat ik had ook zo een kuur en moest ook 2 weken wachten (zelfs als er bijna NIKS is er gebeurd) voordat ik nog een kuur zou kunnen proberen. Vervelend. Ik begrijp niet waarom zo ook kan lopen. Ik hoop dat bij jou toch nog gaat werken!

7. Love123

Love123 Actief lid

7 dec 2016
    138
    9
    18
    Twee weken.. Jeetje, dat is niet wat ze bij mij zeiden, bij mij hadden ze het over een dag of 3/4. En dat klopte dus wel aardig.

Achteraf gezien voelde ik het duidelijk aankomen. Ik was nog nooit zwanger geweest hiervoor dus wist niet wat ik moest verwachten. Bij mij begonnen hele erge krampen rond 17.00 uut, ze waren er niet constant, zo om de 20. Minuten ongeveer. Het werd steeds erger en pijnlijker. Rond 00.00 ben ik het vruchtje verloren. Ik had dus weeen!
    Tussen 17.00 en 21.00 die avond ben ik nog bij de winkel geweest en heb nog bij mijn moeder gegeten.

Je voelt het meestal wel duidelijk aankomen, maar ik denk dat ook dit weer verschilt per persoon.

8. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Jeetje, wel vervelend zo.

Zo zie je maar weer dat er veel verschillen zijn op dit gebied. Als zkh'en 2 wkn aanhouden om vervolgens nog een kuur te geven, ben je pak en beet 4 wkn bezig als je pech heb. En dan hebben we het over een al verdrietige situatie die je graag achter je wil laten.

9. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ja ik zit inderdaad bij het umcg. 2 weken was hun protocol zeiden ze. Donderdag heb ik wel weer een echo. En als er dan nog niks gebeurd is dan dring ik net zolang aan op een 2e kuur. Want zo zit je er inderdaad weken mee terwijl het al zo slopend is. En met een beetje pech krijg je er ook nog een curettage achteraan (gebeurd bij 30 % zei de gyn).

10. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wat verschilt dit toch erg per ziekenhuis (ik zit in het Erasmus, Rotterdam)! Ik moest vorige week zaterdag 12 pillen in 24 uur inbrengen! En bij mij heeft het echt goed geholpen, ik was diezelfde dag het vruchtzakje nog kwijt. 2 dagen later kwam er nog een groot stolsel en daarna is het bloedverlies steeds minder geworden. Vandaag bijna niets geen bloed meer. Natuurlijk weet ik niet of alles eruit is, maar dit klinkt toch een stuk beter dan dat van jullie.. Waarom is hier niet gewoon 1 procedure voor? Het is allemaal al erg genoeg.. Sterkte Manoes!

11. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ladybird...12 pillen inbrengen?binnen een dag?:0 dat is wek veel. Wel fijn dat het goed geholpen heeft. Kan ik van mij nog steeds niet zeggen. 2 uur geleden weer 2 pillen ingebracht en het doet nog steeds niks. Geen krampen, geen bloed. Ik wordt er echt een beetje moedeloos van zo

12. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bij mij heeft de cytotec helaas niks uitgehaald. Ik had 8 pillen meegekregen en moest de eerste 4 pillen er op zaterdagochtend in brengen, hierop kreeg ik wel wat krampen en meer bloedverlies, maar daar hield het bij op. De volgende ochtend moest ik de laatste 4 pillen inbrengen, maar afgezien van wat buikpijn haalde deze helemaal niks meer uit. Omdat ik het wachten emotioneel inmiddels erg zwaar vond heb ik afgelopen maandag om een curretage gevraagd, waarvan de gyn zelf ook vond dat deze nodig was gezien ik al anderhalve week bloed verloor en de miskraam wel in gang was, maar het kleintje niet af kwam.
    Ik ben dan ook afgelopen woensdag via de spoedlijst gecurreteerd.

13. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik heb vanochtend wat bliedverlies gehad en wat kleine stolsels. Niet heel veel, maar was toch blij dat er iets gebeurde. Helaas hield het al snel weer op en is het nu weer rustig. Omdat ik me vanochtend zeer gestressed voelde en wilde weten of ik misschien toch het vruchtzakje was verloren heb ik het umcg gebeld. Ik mocht gelukkig langskomen voor een echo. Hoopvol ging ik er heen, misschien dat het nu voor de kerstdagen maar mooi achter de rug was? Maar nee hoor, vruchtzak zat er nog gewoon op dezelfde plek. Shit...balen:( de arts heeft nog 2 tabletten cytotec ingebracht en ik kon weer naar huis. Wachten totdat het weer wat gaat doen. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar wie weet...bah..wat is dit een nare situatie zeg. Heb ook geen biet zin in de kerst en blijf lekker thuis.

14. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jammer manoes, fijn dat je langs mocht komen.
    Zijn die extra 2 pillen of zijn wel deels van je vastgesteld kuur? Zag je jouw gyn of gewoon "een arts"?
    Ik moet dinsdag terug komen en dan krijg ik het volgende kuur, ik twijfel of toch 4 te gelijk doen zelfs als dat niet hun protocol is?!

Ik verlies nog af en toe wat slijm of zoiets maar niks meer dan dat, hoewel er lijkt dat alles gezakt was na 1 week na de eerste kuur ... ik hoop dat snel uit komt

15. Love123

Love123 Actief lid

7 dec 2016
    138
    9
    18
    Ah wat balen manoes.
    Ik snap helemaal hoe je je voelt. Echt een kl*te tijd is dit. Kerst kan mij dit jaar ook gestolen worden.
    Sterkte!

16. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik loop nu al zo'n 8 weken met een leeg vruchtzakje rond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit behoorlijk zwaar vind. Ik wil zo graag weer verder. Maar ik wil ook graag doen wat het beste is/veiligst. Ook omdat ik bijna 36 wordt en dolgraag een 2e kindje wil. Het klokje tikt voor mijn gevoel. Wat zouden jullie mij adviseren wat ik het beste kan doen? Afwachten(hoe lang duurt zoiets en komt het vruchtzakje überhaupt nog wel uit zichzelf naar buiten?) Nog een kuur cytotec(wat tot niet toe weinig uitgehaald heeft) of curettage?( ik ben als de dood voor asherman). Ik weet het echt even niet meer....hopelijk kunnen jullie me nog advies/ervaringen geven?

17. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    8 weken al meid Hoe houd je het vol
    Ik sta binnenkort ook voor de keuze en ik neig juist naar curettage maar dat is omdat na mijn 1e bevalling resten zijn blijven ziten en toen alsnog curettage nodig was (man wat had ik een bloedarmoede en voelde me ellendig). Juist Door die ervaring ben ik bang om straks voor pillen te kiezen.
    Ik wil in ieder geval zo snel mogelijk weer schoon zijn. Een lijf dat zwanger is maar een hoofd die dat niet meer is is geen doen.
    Maar hier iig dus een medestander in de gedachte dat kerst gestolen kan worden ;)

18. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Hee hallo!

Hier ook voorkeur voor pillen ivm asherman. Ik ben wel 27, dus dat scheelt.
    Ik zou denk ik in jouw geval een grens stellen voor jezelf hoe lang je wilt wachten, en dan daarna voor curretage gaan. Ik zou dan in het ziekenhuis wel je angst voor complicaties in verband met je leeftijd duidelijk kenbaar maken.

Heel veel sterkte..

19. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi bubbels. Wat naar dat jij ook voor de keuze staat. Jij neigt dus meer naar curettage vanwege je vorige ervaring. Begrijpelijk..
    ik ben alleen benieuwd...het lege vruchtzakje zou toch een keer uit zichzelf naar buiten moeten komen? Hoe lang kan dat maximaal duren? Want misschien als ik al 8 weken ermee rondloop dat het dan wel binnenkort uit zichzelf moet gaan komen? M'n lijf geeft nog geen signalen af hiervoor, geen krampen, wel nog af en toe heel iets bruinverlies maar verder niks. Ben wel erg misselijk maar dit zal denk ik aan de zwangerschapshormonen liggen, terwijl ik de hele "zwangerschap" nog niet misselijk ben geweest, sinds gisteren pas.

20. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi hopelijk, bedankt voor je advies. Een grens stellen hoe lang ik wil wachten vind ik inderdaad wel een goeie...alleen weet ik niet goed bij hoeveel weken ik die grens moet stellen, zie mijn bovenstaande berichtje. Wat is een normale wachttijd? Wanneer komt het vruchtzakje op z'n maximale tijd naar buiten?(bij hoeveel weken is dit?)

Deel Deze Pagina