hoi iedereen, net terug van gyn. er werd vorige week met cytotec een miskraam opgewekt omdat er nog 'vanalles' in mijn baarmoeder zat + terug verhoogd hcg. Dit kon restweefsel zijn van curretage eind november of nieuwe miskraam van zeer prille misgelopen zwangerschap. ik had wat foto's bij van wat er na de cytotec is uitgekomen en daar kon gyn uit concluderen dat het toch een prille nieuwe zwangerschap is geweest (dus ong 4 weken na curretage terug bevruchting). zij zegt dat ik me op dit moment geen zorgen moet maken. De baarmoeder zag er na de curretage en ook nu weer heel goed uit. ik was na poging 1 van bewust zwanger willen worden ook zwanger (en dus direct erna nog eens). ik vertrouw haar echt wel als ze dit zegt maar ergens in mijn hoofd is er natuurlijk onzekerheid. Ik word in mei 37. nu vraag ik me af of ik toch actie moet ondernemen om iets te laten testen of in het oog te houden. Hebben jullie ervaring met die beslissing nemen? of zijn er zaken die ik preventief kan doen die zeker geen kwaad kunnen? Op zich wil ik het gedoe van de laatste maanden ook wel loslaten en niet door allerlei onderzoeken er heel de tijd mee bezig zijn en misschien nog meer onzeker worden. ha, ik denk dat ik het antwoord eigenlijk zelf al gegeven heb. maar toch, geef gerust jullie ervaring of advies mee. bedankt! T
Mooi dat je je eigen antwoord al gegeven hebt Krulleke! Dat is sowieso het beste antwoord dat je uit dit forum gaat halen. Maar jeej! Wel schrikken dat je tijdens je afspraak met de gyn opmerkt dat je een prille miskraam hebt gehad. Het is inderdaad weer een miskraam. Het is en blijft een emotioneel proces. Daar wil ik je allereerst ook sterkte mee wensen. Zwanger worden lijkt niet het probleem bij jullie, klopt dat?
Heftig hoor, 2 mk's in twee maanden. Ik heb vorig jaar 2 mk's gehad. De gyn heeft toen aangegeven dat je na 2 mk's een standaard bloedonderzoek kan doen. Dit hebben wij toen gedaan. Hier is niets uitgekomen. Verder waren zowel de gyn's als de vk niet erg onder de indruk van mijn leeftijd (destijds 39 jaar). Ik ben bij de eerste mk na 3 rondes zwanger geraakt en bij de tweede mk na twee rondes. Dit werd als zeer positief ervaren, omdat het zwanger worden ansich dus wel vrij vlot ging. Dus bij jou is dat ook positief. Verder eindigen veel zeer prille zwangerschappen in een mk nog voor je je menstruatie hebt. Je weet dus dan meestal niet dat je zwanger was. Neem even tijd om te herstellen en probeer er dan weer voor te gaan. Sterkte! Overigens was ik op mijn 35ste zwanger van onze dochter en zij is na een ronde verwekt. De mk's zijn niet minder verdrietig, maar het is toch anders wanneer het om je eerste kindje gaat. (Ik maak uit je post op dat het om een eerste kindje gaat, misschien is dat niet zo) Verder kun je op je voeding letten, foliumzuur slikken en niet teveel koffie drinken.
hoi ladies, bedankt voor de fijne reacties. Het klopt dat dit over een eerste (en tweede) zwangerschap ging. Zwanger worden lukt dus vlotjes. gelukkig maar want ik kan me nu wel stilaan iets voorstellen bij de ellendige weg die sommige mensen moeten afleggen voor ze nog maar op dat punt komen. Mijn gyn was id ook totaal niet onder de indruk van mijn leeftijd (en ik maar huilen: ik ben al bij-ijna 37 ). Ik ga het id gewoon rustig aan doen, zeker mijn eerste (en ms wel tweede) menstruatie afwachten en dan zien we wel weer. ben wel héél blij met jullie lieve en geruststellende woorden, soms heb je die even nodig van 'helaas' ervaringsdeskundigen ipv de dokters of anderen. liefs T