Hallo allemaal, Ik heb een vraag m.b.t. tot de hoogte van het HCG. Ik zal kort mijn verhaal even toelichten. 9-1-17 hebben we een blasto terug geplaatst gekregen na hormoon behandeling & begin vorige week heb ik positief getest. Die zelfde dag kreeg ik bloedverlies.. licht roze & maar een beetje. Afgelopen vrijdag bloedtest gehad hcg 141 keurig volgends het ziekenhuis, maar nog steeds bloedverlies. Zondag met krampen en nog meer bloedverlies langs de huisartsenpost & daarna de gynaecoloog geweest. Er was niks te zien maar dat was normaal voor hoeveel weken zwanger ik zou moeten zijn. Ook weer hcg geprikt & de waarde was nu 300. Volgends de arts was mijn baarmoedermond ook geïrriteerd maar of dat het bloedden veroorzaakt geen idee. Vandaag mocht ik langskomen bij onze eigen fertiliteitsarts om verder te kijken. Bij de echo kon ze niks zien, alleen wel een derde slijmlaag?(zegt iemand dit iets?)dat zou een miskraam kunnen betekenen zei mijn arts. Daarna moest ik bloed prikken op hcg, die uitslag heb ik nu net gehad 698 (vond ze wel laag). Zou nu 4 weken en 5 dagen zwanger zijn, moet vrijdag terug komen eerst bloedprikken en dan later terug voor een echo. Mijn arts zei dat je soms ziet bij een miskraam dat het hcg eerst oploopt maar dan zou ik wel zeer recent een miskraam hebben gehad, vrijdag zou mijn hcg dan echt minder moeten zijn. Het bloedden blijft aanhouden en het word dus afwachten tot vrijdag. Is er iemand dit dit herkent of een soort gelijk verhaal heeft?
Ik had redelijk vergelijkbare HCG waarden, maar pas bij 6 weken heel licht bruinverlies. Pijn en bloedverlies maken natuurlijk enorm onzeker, vooral als je al zo'n medisch traject achter de rug hebt om zwanger te zijn geraakt. Ook vooral een erg onzekere periode dat je zo moet afwachten omdat er op de echo nog niet veel te zien is. Bij 5 weken zou er eigenlijk een vruchtzakje zichtbaar moeten zijn, maar volgens mij zou je daarvoor wel een hoger HCG nodig hebben. Ik hoop voor je op een goede volgende echo en een voorspoedige zwangerschap!