Cytotec, hoe lang vloeien?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hannelore13, 4 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Hallo allen,
    Afgelopen woensdag zou ik 10 weken zwanger zijn geweest. Op de echo met 8 weken was te zien dat het embryo gestopt was met 7 weken
    Woensdag eerste dosis cytotec ingebracht. Na een uur of 5 is het vruchtzakje gekomen, niet veel later vruchtje. Dit na anderhalf uur heftige krampen.
    In de nacht zakte dat wat af.
    Donderdag tweede dosis ingebracht. Hierop weer krampen en bloedverlies, als eerste dagen menstruatie.
    Maar vandaag is al alsof menstruatie bijna klaar is. Wel bloedverlies bij afvegen, maar praktisch geen verband nodig, zo lijkt.

Ik vraag me af wat jullie ervaring is. Is dit juist goed, dat het schoon is? Of zou er wat zijn achtergebleven?
    Pas over anderhalve week controle echo, maar ben nu ineens onzeker.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Sterkte met het verlies!
    Toen ik cytotec moest innemen enkele dagen gevloeid. Helaas was niet alles weg van weefsel waardoor ik 1 maand de pil heb moeten nemen om gecontroleerde maandstonden te hebben. Nadien was alles weg en was direct weer zwanger

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.284
    8.727
    113
    Vrouw
    Ik had samen met de Cytotec ook nog andere pillen gekregen om oraal te slikken. Die moest ik eerst slikken, heb ik op een Donderdag gedaan. Dag erna (Vrijdag) kreeg ik al licht bloedverlies. Weer een dag erna (Zaterdag) de eerste pillen Cytotec ingebracht. 2 uur erna kreeg ik flinke krampen en flink bloedverlies. 1 stolsel verloren ongeveer net zo groot als een 20 cent muntje. Kon ik helemaal uit elkaar halen dus was wsch niet echt weefsel. Die dag had ik echt kraamverband nodig. Dag erna de volgende pillen ingebracht. Geen extra krampen of meer bloedverlies. De eerste pillen had ik ingebracht op 21 November. 26 November kreeg ik 's avonds opeens toch weer wat buikpijn en ook weer meer bloedverlies. Dag erna al weer minder. Vanaf toen werd het steeds minder en sinds afgelopen Donderdag geen bloedverlies meer. Vandaag een controle echo gehad en baarmoeder was leeg. Ik was met de eerste echo eigenlijk 7+1 weken maar werd toen teruggezet naar 6 weken met traag kloppend hartje. Ik heb dus geen stolsels gehad, geen vruchtzakje gezien, helemaal niks. Gynaecoloog zei dat dat bij iedereen anders is. Ik dacht dat er nog weefsel zou zitten omdat ik helemaal geen stolsels ben verloren. Maar was dus niet zo.

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier na het inbrengen 5 dagen gevloeid. Na 8 dagen verloor ik nog wat bruin bloed. Daarna niets meer. Na 17 dagen controle gehad en was ik schoon.
    Ik heb overigens maar 1 dosis cytotec gehad.

5. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik ben inmiddels dag 9 na cytotec.
    Nadat ik die vrijdag niet vloeide, begon het zaterdag weer. Meer dan menstruatie.
    Heeft aangehouden tot woensdag.
    Sinds donderdag in de ochtend bruinig slijm, maar in de avond komt er toch weer helder rood bij afvegen. Minimaal qua hoeveelheid.
    Maar dat rood... zou het dan toch niet schoon zijn?
    Donderdag echo. Hoop zo ontzettend dat alles weg is!

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.284
    8.727
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook een dag gehad. Al 1,5/2 dagen alleen bruin en opeens weer wat buikpijn en weer rood bloedverlies. Dag erna al niet meer. En alles was leeg op de controle echo.

7. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben een week thuis geweest toen ik cytotec heb gekregen. Ik bleef die week licht bloeden en had wat stolsels. Toen ik weer aan het werk was en naar het toilet ging verloor ik ineens heel veel bloed met flinke stolsels en daarna stopte het met bloeden. Net of toen alles er pas goed uit kwam terwijl ik al zeker 8 tot 10 dagen verder was.

8. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Vandaag echo gehad en ben schoon :)
    Zelfs alweer rijpende eicellen te zien !

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.284
    8.727
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Ik had 4 December een echo en toen was er niks meer te zien. Zit nu op dag 25 na inbrengen cytotec maar nog steeds zwangerschapstesten met een heel licht streepje. Heb jij ook nog een streepje op zwangerschapstesten of heb je niet meer getest? Krijg Maandag weer een echo omdat ik pijn heb bij mijn linker eierstok wat ik alleen herken van toen ik een cyste had.

10. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik test niet meer. Voel me ook totaal niet zwanger.
    Begreep dat je tot 6 weken lang nog een positieve test kunt hebben.

Wij gaan er nu weer voor, en wil mezelf pas weer testen als ik weer meer zwangerschapssymptomen krijg.

Succes!

Hoe was je echo?

11. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.284
    8.727
    113
    Vrouw
    Moest de echo afzeggen omdat ik een snotneus had :rolleyes:
    Mijn test was gister eindelijk negatief.
    Succes met de nieuwe ronde!

Deel Deze Pagina