Waaraan herken je een vroege miskraam? (geen positieve test)

Discussion in 'Miskraam' started by Zolief, May 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb tot nu toe nooit een positieve test in handen gehad. Ik heb dan ook het idee dat ik gewoon niet vroeg positief kan testen. Ik ben nu 18 dagen over tijd en heb nog geen positieve test gezien :(. Terwijl mijn cyclus heel regelmatig is en ik al 3 jaar geen pil meer slik. Heel vreemd dus!

Twee keer eerder heb ik het gevoel gehad dat ik een miskraam had. Ik voelde mij heel erg zwanger. Ik had regelmatig krampen in mijn buik, was ontzettend moe en nog wat van die symptomen.
    Kortom het was een ander gevoel dan normaal. Toch testte ik op NOD niet positief en ook daarna niet.
    Opeens was het zwanger gevoel in mijn buik weg en na een aantal dagen begon ik te vloeien wat 10 dagen duurde i.p.v. 5 dagen normaal.

Mijn vraag is dus; hoe herken je eigenlijk een (vroege) miskraam? Hebben meer mensen ervaring met een negatieve test en toch het gevoel te hebben dat het mis is gegaan?

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Helaas meid, ik denk echt dat je HCG aanmaakt als er een bevruchting plaatsvindt (hoe langzaam misschien ook) Zonder positieve test dus ook geen zwangerschap denk ik. :(

Om antwoord te geven op je vraag: ik herken een vroege miskraam aan het feit dat mijn testen niet blijven knallen. Ze lopen op naar knalroze en na een week worden ze langzaam lichter. Dan weet ik al dat ik weer het ergste moet verwachten....

Als je zo'n last hebt van een lange cyclus en veel buikpijn hebt tijdens je menstruatie dan zou ik eens naar de huisarts gaan. Misschien kan die er iets aan doen!

Succes!

Liefs BB

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou eigenlijk eerder denken dat innestelen dan niet lukt ofzo. Geen miskraam dus, want dan moet je toch echt een positieve test hebben.
    Maar dat je dan steeds overtijd loopt en die klachten hebt, (die horen trouwens bij de tweede helft van je cyclus: komt door progesteron wat na je eisprong stijgt en daalt zodra je weer ongesteld gaat worden).
    Ik zou het eens met je huisarts bespreken, want als er echt iets met innesteling niet goed lukt, is dat wel heel vervelend. Misschien dat je op basis hiervan toch al snel een verwijzing kunt krijgen om te checken of alles in orde is.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Inderdaad,geen positieve test "niet zwanger".

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Dit is de tweede keer dat ik zo ver over tijd ben. Mijn cyclus is altijd heel normaal. De andere keer was 3 jaar geleden.

Vandaag ben ik toch ongi geworden. Tis veel heftiger dan normaal en de buikkrampen zijn nu over mijn hele buik i.p.v. alleen onderin. Vind het toch vreemd.

Zal idd met de huisarts bespreken. Heb namelijk echt het gevoel dat er iets mis gaat steeds.

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hoe zit het dan eigenlijk met de mensen die pas heel laat positief testen? Die zijn toch ook echt zwanger!

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mijn vmk had ik een dag voor nod een lichte streep (terwijl ik bij mijn eerste (gezond kindje), tweede (een ma) en derde (gezond kindje) zwangerschap voor nod al een superstreep had). en die streep werd steeds lichter... bij 3 dgn overtijd was ie nog nauwelijks zichtbaar en begon ik ook te vloeien, erger dan normaal...

Share This Page