Hallo meiden, Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn curretage van 8 september mislukt is. Echt zwaar klote maar het is niet anders. Ik heb 4 pillen meegekregen om te proberen of het loskomt anders nogmaals een curretage. Nu heb ik gisteren om 14:00 cytotec ingebracht en na een paar uur lag ik te kramperen van de pijn. Wat pijnlijk zeg. Rond 19:00 kreeg ik dan eindelijk helder bloedverlies. Echt heel weinig. Alleen als ik ging plassen had ik steeds een volle veeg zeg maar met lichte stolseltjes. Nu heb ik vanmiddag 14:00 nog is 2 gedaan en dat doet tot op heden nog helemaal niks. Ik verlies alleen nog maar bruine troep en dat stinkt verschrikkelijk. Sorry hoor voor de vieze details weet iemand of dit normaal is of kan ik er vanuit gaan dat dit niet gaat helpen? Ik wil echt niet weer gecuretteerd worden! Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs Kim
Hee meid, allereerst veel sterkte gewenst. Wat erg dat je curettage "mislukt" is, ik heb daar nog nooit van gehoord, hoe kan dat dan? Ik heb het twee jaar terug ook meegemaakt maar dan omgekeerd (ik kreeg eerst de pillen en ben daarna gecuretteerd, ik was zwanger van een tweeling, met de cytotec was er maar één vruchtzakje losgekomen). Ik weet niet hoe ver je zwanger was? Een paar uur na het inbrengen van de cytotec kreeg ik heel hevig bloedverlies met veel grote stolsels (10 cm). Ik kon het vruchtzakje wel als zodanig herkennen toen ik het verloor. Hoop echt dat het bij jou nu gelukt is, maar ik kan dat op basis van je beschrijvingen denk ik niet echt met zekerheid zeggen.
Heee meid, Dank je wel voor je snelle reactie. Ik lees in jouw handtekening ook een naar bericht zeg jeetje. Dat is denk ik het ergste wat je kan overkomen. Ik heb vorige jaar een miskraam gehad van 12 weken en toen ben ik gelijk de dag erna gecuretteerd ik kon niet wachten en ik wilde het ook niet zien. Nu was ik begin augustus spontaan zwanger geraakt maar dat ging na 5 weken al mis. We hebben even afgewacht maar het kwam niet vanzelf. Ons is geadviseerd om een curretage te doen. Zo gezegd zo gedaan. Na 4 weken netjes ongesteld geworden maar echt extreem. Het zat me eigenlijk al niet lekker. Nu was ik gisteren voor controle en bleek dat ze ernaast had gecuretteerd en dat het vruchtzakje er dus eigenlijk nog zat. Ik schrok me rot. Ik dacht eindelijk klaar te zijn en weer verder te kunnen en nu zijn we weer terug bij af. Maar het kan dus helaas ook mislukken een curretage. Ik wacht het wel even af en anders toch maar bellen naar de gyneacoloog. Liefs Kim
Ha Cupcake, het hele vruchtzakje zit er nog?!? Ik heb al een hoop zelf meegemaakt en gelezen op het forum, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Zoiets is makkelijk te voorkomen als er na de curettage een echo wordt gemaakt. Ik dacht dat dat standaard was. Wat je vraag betreft, misschien heeft die bruine vloed te maken met het feit dat het er al een tijdje zat. Hou even in de gaten dat je geen koorts krijgt. Het vruchtje moet binnen nu en een paar dagen we loskomen, dan krijg je flink rood bloedverlies en wellicht kramp. Als het zover is, ontgaat het je niet. Heel veel sterkte. Suus PS Maedra, dikke knuffel voor jou.
Hoi suus bedankt voor je reactie! Zo te zien weet jij er wel wat vanaf ja jeetje. Ik schrik daarom ook wel een beetje van je reactie eigenlijk. Ik heb vorig jaar een curretage gehad en toen heb ik nooit een echo gehad. Ook zo raar achteraf. Deze gyneacoloog deed dat dan wel en gelukkig maar achteraf. Ik baal er ook enorm van maar ja. Dus kan dus nog zo zijn dat het na enkele dagen begint. Kun je ook echt zien dat het een vruchtzakje is van rond de 5 weken? Of merk zijn het meer stolsels? Liefs
Dat vruchtzakje herken je wel hoor. Die stolsels is gewoon bloed uit de baarmoeder. Hou je haaks hoor! En die echo maakten ze bij mij altijd direct voor én na curettage. Dat weet ik omdat ik nooit onder narcose ging. Suus
Bedankt suus, Ik wacht het nog wel even af! Hopelijk komt het gauw. Dinsdag ga ik weer op controle dus hopelijk is het dan klaar. Toch wel raar eigenlijk dat ik vorige week ongeteld ben geweest en heel heftig ook en dat het dan niet meegekomen is. Heel apart allemaal. Is het eigenlijk ook de bedoeling dat je na cytotec ook weer een menstruatie afwacht voordat je verder mag met IUI? Thanks
Ik heb weleens maanden met een rest rondgelopen en ben er zelfs zwanger mee geworden, maar dat werd een miskraam. Dus ja, dat kan wel. En nee, je hoeft niet af te wachten als je schoon bent. Sterkte. Suus
Dat het zo stinkt is normaal, had ik ook (nog voor de Cytotec). Beebje was al 2 weken overleden, en ja dat gaat ruiken. Laat staan als je al 4 weken met restweefsel rond loopt. Ik denk dat je 24 uur na de laatste keer cytotec weer een echo moet laten maken, is het dan nog niet schoon, sta er dan op dat ze meteen actie ondernemen. Het is niet zonder risico's, zo lang met restweefsel rondlopen!
ik moest 2 keer op 1 dag de cytotec innemen, 2 keer 2 tabletten zelfs. al was het na de eerste 3 al aardig op gang. 3 uur later moest ik de volgende dosis innemen, en nog 2 uur later kwam het vruchtje eruit. ik vind het best raar dat ik hier veel lees dat er veel meiden zijn die maar 1 keer 2 tabletten moeten innemen. wel zou ik een eventueel volgende keer niet weer voor cytotec kiezen, vreselijk die pijn!
De pijn is in mijn ervaring niet anders dan een natuurlijke mk hoor, en een narcose (bij curettage) is ook niet voor iedereen een pretje. Wat dat betreft is het een rotkeuze die je moet maken. Suus
Ja het blijft inderdaad een rotkeuze zeg bah. Ik vond die pillen een hel maar van de narcose werd ik ook niet vrolijk. Ik mag dinsdag weer voor een echo en hopelijk is alles dan weg. Ik ben bang van niet want ik heb naar mijn idee niet echt iets verloren. Ik heb nog geen vol maandverbandje gehad. Op de echo was het ook echt maar 0,5 mm dus misschien heb ik het over het hoofd gezien.Op de echo was er ook al een follikel te zien. En volgens mij heb ik nu me eisprong. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarmee moet. Wat zouden jullie doen? De gok nemen en er vanuit gaan dat het vruchtje weg is of deze kans toch laten schieten? Het gaat zo tegen me gevoel in dit. Liefs
Bedankt meiden voor jullie lieve reacties. Wat vervelend dat je nu nog steeds in onzekerheid zit! Stel dat je weer gecuretteerd moet worden, is een ruggeprik dan geen optie? Bij mij hebben ze dat toentertijd aangeraden. Ik was bang dat ik daardoor alles zou horen en dat wilde ik niet, maar ik heb een roesje gekregen en overal doorheen geslapen. Na de ruggeprik was ik snel weer op de been en ik had er geen vervelende bijwerkingen van, na afloop geen last meer. Misschien kun je dit met de anesthesist bespreken? Nogmaals veel sterkte gewenst!
Jeeeeeeh de pillen hebben gewerkt!! Ik ben helemaal schoon! Gelijk 11 buisjes bloed laten prikken voor stolling en chromosoom. Dus ik ben weer helemaal blij. Bedankt allemaal voor jullie reacties! Wij gaan weer door met IUI 3x want voor IVF vinden ze ons achteraf toch piepjong. Belachelijk maar goed het zij zo. Liefs Kim