Cytotec of curettage?

Discussion in 'Miskraam' started by IrisN, Apr 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanwege de cystes.. kreeg zelfs te horen dat ik met die cystes misschien niet eens zwanger kan worden. Maar alsnog 6 weken. Ben het er echt niet mee eens.
    Misschien morgen een ander zkh bellen.

Dankjewel meis.. en hoe gaat het met jou?

2. IrisN

IrisN Niet meer actief

Je kan altijd een second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis. Welke regio woon je? Dan kun je misschien daar op zoek naar een goed ziekenhuis. Niet verkeerd om te doen denk ik! Ik vandaag buikpijn en een wc pot vol bloed... Joost mag weten waarom... Ga morgen bellen als het niet stopt...

3. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ Iris fijn dat het werken goed gegaan is! Ook al heb je niks gezegd zullen sommige collega's wel aanvoelen in welke hoek je pijn zit! Hopelijk zijn jullie snel zwanger van een gezond wondertje

@ maanvlinder dat meen je niet! Wat erg dat je het vruchtje niet gezien hebt! Wel fijn dat je niet gecuretteerd hoeft te worden. 3 menstruaties is erg lang.....komt dat door de cystes?

4. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dat is vreemd Iris dat je ineens weer pijn en bloedverlies hebt.. idd even bellen als het aanhoudt!

Mamavanle is nog niet zeker dat ik niet gecurreteerd moet worden.. ik heb weer pillen meegekregen voor alle stolsels e.d. die er nog zitten.
    En ja dat is vanwege de cystes. Maar ik ga kijken hoe dat normaal gaat. Vind t niet normaal dat ik 6 weken moet gaan wachten op controle of ze er nog zitten.
    Hoe is t met jou?

5. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ Iris vreemd zo in 1 keer weer bloedverlies! Komt het misschien door de seks? Hier steeds meer last van de curettage. Constant flinke steken, moeilijk kunnen plassen en trekkend gevoel in de liezen. Snap niet zo goed waar de klachten vandaan komen....
    Werken was wel weer even pittig vandaag! Mijn collega's waren heel lief voor me en maakte zich ook veel zorgen over mijn gezondheid. Pfff krijg zo vaak het advies om nog eens goed over mijn kinderwens na te denken. Ik weet dat ledereen het goed bedoelt maar ze staan niet in mijn schoenen.

@ maanvlinder krijg je ook pas over 6 weken controle of je baarmoeder schoon is van de miskraam? Pffff vind 6 weken voor de cystes erg lang maar ik weet ook dat zwangerschaps hormonen die cystes groter kunnen maken en ze nadat het hormoon uit je lichaam gaan volgens mij ook weer kleiner kunnen worden. Als je je er niet goed bij voelt eens bij een andere gyn op controle gaan??
    Was je onder behandeling van een fertiliteitskliniek om zwanger te worden? Anders zou je het daar nog eens na kunnen vragen

6. IrisN

IrisN Niet meer actief

Ik denk niet dat het van de seks komt. Dat was namelijk alweer een paar dagen geleden, dus lijkt me sterk. Ik kijk het nog even aan. De stekende pijn die jij noemt, begin ik nu ook te krijgen. Heb je nog contact gehad met de arts? Hoezo na denken over je kinderwens? Die is er toch? Ik vind het gevaarlijke uitspraken van je collega's, ook al is het waarschijnlijk goed bedoeld..... 😔

7. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dan zal het inderdaad niet van de seks komen.... Misschien is het normaal?? Hier ook net flink rood bloedverlies met stolsels. Ik had gisteren gebeld vanwege de pijn en kreeg het advies een paracetamol te pakken...Tjah dat had ik ook kunnen bedenken. Word zo simpel van de triage in het ziekenhuis....die hebben bij ons al grove fouten gemaakt

8. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    De uitspraken waren meer in de trend van denk aan je gezondheid en je hebt al een kindje die haar mama nodig heeft omdat de FNAIT ook elke keer een flinke klap voor mijn imuunsysteem is. Dus super lief bedoelt maar ik ben nog niet op het punt om op te geven.

9. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamavanle wat een rotuitspraken! Laat ze maar lullen hoor.. ze zullen (gelukkig voor hun) niet weten wat het is.
    Ja ik vind dat veel te lang. Zeker omdat ik weer opnieuw zwanger wil worden en hij me niet kan vertellen of ze nu in of naast mn eierstokken zitten. En zolang ze er zitten zei hij dat zwanger worden niet gaat.
    Nee ik liep niet bij een fertiliteitskliniek. Ik ben ondertussen al een x van gyn gewisseld. Maar denk dat ik morgen een ander zkh ga bellen.

Zowel Iris als mamavanle, lijkt me niet normaal hoor zoveel pijn.. en zeker stolsels lijkt me niet helemaal zoals het hoort. Misschien even online kijken wat je kunt vinden?

Sterkte meiden x

10. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Het komt uit een heel goed hart van mijn collega's ze zijn erg lief voor me maar het is voor andere lastig te begrijpen waar Wij doorheen gaan...

Pfff heftig hoor! Zou toch naar een andere gyn gaan die meer duidelijkheid kan geven en ik hoop dat je toch snel in verwachting bent!

Ik ga morgen even bellen als het aanhoudt...

11. patries2310

patries2310 Actief lid

Aug 31, 2014
    269
    11
    18
    Hè iris

Ik zie dat het nu pas 10 dagen na de curettage is en dat kan gewoon hoor het bloed. Ik had er na een week ook meer last van dan de eerste week. Maar je hebt al snel sec gehad hoor. Wij mochten het pas als het bloeden Was gestopt ivm meer kans op infecties. En Was ook gezegd 14 dagen wachten. Maar zou zeker even de gyn bellen. Dan weet je het gewoon zeker of het niet erg is oid.

Succes!!

12. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    In de allereerste plaats wil ik je heel veel sterkte wensen.

Ik heb beiden ondervonden.

In 2001 had ik een missed abortion met 13 weken zwangerschap en toen wist ik nog niet van het bestaan van cytotec af en werd er ook niet over gesproken en ben ik onder narcose gecurreteerd wat ik als heel naar heb ondervonden en dan heb ik het over het emotionele aspect ervan. Zwanger de OK in en niet zwanger wakker worden.
    Dit had op mij ontzettend veel impact.

Sept 2013 een missed abortion met 9 weken en deze keer werd er wel over cytotec gesproken en ik gaf aan geen curettage te willen ivm mijn ervaring. Ik wou het graag bewust meemaken deze keer.
    De cytotec ingebracht (4 vaginale pilletjes) en 6 uur later verloor ik de eerste lading. 48 uur later de volgende 4 pilletjes opgedrukt en toen kwam na enkele uren de volgende lading af.
    Controle echo gehad maar er zat nog iets dus weer 2 kuren cytotec gekregen. Ook die weer met een tussenpoze van 48 opgedrukt. 4 dagen daarna weer een echo en toen was ik schoon.
    Ondanks dat ik geschrokken ben van wat allemaal is afgekomen, heb ik dit beter kunnen verwerken.

Februari 2015 weer een missed abortion met 7 weken zwangerschap. Weer koos ik voor cytotec maar helaas sloeg de cytotec deze keer niet aan en moest er alsnog gecurreteerd worden. Ik heb deze keer gekozen voor de spinale verdoving zodat ik t toch allemaal bewust kon meemaken en ik moet zeggen dat het deze keer heel erg meeviel.
    De ingreep stelde niets voor, de verdoving ook niet, enkel nadeeltje was dat ik langer op de recouvery moest blijven omdat t gevoel in de benen terug moest komen aleer ik terug mocht naar mijn kamer op de dagverpleging. Terug op de kamer kreeg ik meteen eten en koffie en een uur daarna kon ik al zelfstandig plassen en mocht ik naar huis.
    Heb niet veel pijn gevoeld, beetje menstruatiekrampen maar dat was goed te doen en heb een kleine week nagevloeid.

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Heel veel sterkte nog Iris. Knuffel.

Ik heb ook cytotec gehad. Moest eigenlijk in het zkh blijven maar dat wilde ik niet. Ik was 12 weken maar kindje had al een groeiachterstand. Thuis na inbrengen van cytotec kwam het meteen op gang en twee u later was het kindje er. Ik heb niet durven kijken en daar nog steeds heel veel spijt van! Ik heb alleen het gevoel en weet gewoon dat het kindje even groot was als een kindje van 10 weken. In het zkh zeiden ze dat het ook maar 10 weken is geworden maar ik zelf denk ouder omdat de groei achterliep. Ik heb de 11 weken nog gehaald met een levend kindje omdat ik de innesteling gevoeld heb. Sterkte nog met de verwerking,dat valt niet mee.

14. IrisN

IrisN Niet meer actief

Dankjewel! We mochten seks hebben als het bloed verlies gestopt was. Dat was het geval na drie dagen. Dus toen na 6/7 dagen seks gehad en op 9/10 dagen opnieuw buikpijn en bloed verlies. Lijkt me niet van de seks te komen, anders had ik alweer eerder bloedverlies gehad.

15. IrisN

IrisN Niet meer actief

Ach Jeetje! Wat ontzettend verdrietig. Kan me heel goed voorstellen dat je daar spijt van hebt. Kijken is meer bewust afscheid nemen en het een plekje geven. Maar toen heb je gekozen om niet te willen kijken, hopelijk kun je het een beetje naast je neerleggen. Liefs!

16. IrisN

IrisN Niet meer actief

Dank voor je uitgebreide verhaal. Maar ik heb beide inmiddels al gehad. Zowel cytotec als een curettage.

Liefs

17. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve Iris en mamavanle, hoe is t met jullie?
    Ben even afwezig geweest.. was er even helemaal klaar mee :).

Xx

18. IrisN

IrisN Niet meer actief

Terug van weg geweest! Met mij gaat het goed. Niets uit het onderzoek gekomen van de patholoog. Gewoon pech gehad met de miskraam dus. Hoe is het met jullie? Ik ben inmiddels gestart met temperaturen. Willen jullie je mening eens geven over de grafiek? Liefs

Attached Files:

Share This Page