Cytotec of curettage?

Discussion in 'Miskraam' started by IrisN, Apr 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IrisN

IrisN Niet meer actief

Bedankt dames!

2. IrisN

IrisN Niet meer actief

Dankjewel! Fijn te lezen dat je snel weer zwanger bent geworden. Dat geeft mij ook weer een beetje hoop...

3. Fauna

Fauna Bekend lid

Sep 22, 2011
    661
    34
    28
    Female
    Kantoor
    Omg BoZ
    Hoi irisn ik wil je heel veel succes wensen vandaag.
    Ik vond de keuze ook heel moeilijk. Vorige week is bij mij vastgesteld dat het hartje gestopt was met kloppen met 8 weken. Ik heb er voorgekozen om een week af te wachten of het vanzelf zou komen (wat nog niet is gebeurt) en anders morgen en overmorgen cyrotec te nemen. De gyn gaf aan dat er dan wel een kans was dat et vruchtje niet zou loslaten en ik uiteindelijk gecuretteerd moet worden. Hoe dan ook geen makkelijke keuze. Wens je veel sterkte.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes met je keuze, ik heb ook cytotec gekozen. De week voor de eerste verjaardag van mijn zoontje kwamen we erachter dat het mis was. Ik moest na de bevalling onder narcose voor een bloedtransfusie, stelpen van de bloeding en verwijderen van eventuele placentaresten. Dat heb ik nog steeds niet verwerkt en wilde dus echt geen curettage als er ook andere opties waren.

De eerste dosis deed niets maar 3 dagen later heb ik een 2de dosis ingebracht en daarmee kwam het wel goed op gang. Geen pijn gehad maar wel veel bloedverlies. Uiteindelijk in totaal toch 2 weken "bezig"geweest voor ik me weer wat fitter voelde. Toch ben ik blij met de keuze die ik heb gemaakt, je hebt idd kans dat het niet werkt maar ik wilde in ieder geval proberen.

5. IrisN

IrisN Niet meer actief

Vandaag telefonisch de opties besproken met de dokter. Maar vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een gesprek met haar. Mijn voorkeur neigt naar curettage, want ik heb eind april een belangrijk examen waar ik wat fit voor wil zijn en daarna gaan we op vakantie. Het klinkt wat egoïstisch, maar dat zijn wel de dingen waar ik weer wat energie uit kan halen voor de toekomst. Zeker als ik dat examen haal. Lastiglastig... Ik heb volgens mij nog nooit zo'n moeilijke keuze hoeven maken..

6. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,130
    5,050
    113
    Female
    Ik vind dat helemaal niet egoïstisch. Het is juist goed dat je bekijkt wat voor jou het beste is. Deze periode is al lastig genoeg!

7. Lauwtje89

Lauwtje89 Lid

Apr 8, 2015
    7
    0
    0
    kinder- en jeugdpsycholoog
    Piershil
    Ik heb ook voor Cytotec gekozen (afgelopen vrijdag pas..). De risico's die aan een curettage hangen vond ik toch iets te riskant. Omdat ons vruchtje zo klein was dat het onherkenbaar als mensje zou zijn heeft in mijn achterhoofd ook wel meegespeeld, misschien als het verder was geweest dat ik toch een andere keuze zou hebben gemaakt, maar ik vond het voor nu wel een prettiger idee dan de curettage. Oké, flinke buikkrampen voor een paar dagen en lange bloeding is dan wel weer de "bijwerking".

8. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik heb gisteren de eerste pil in het ziekenhuis moet nemen en vandaag 4 tabletjes cytotec (oraal). Gisterenavond begonnen de krampen en het bloedverlies al en vandaag is het al veel minder. Volgens mij ben ik vannacht de vruchtzak verloren. Ik hoop nooit meer de keuze te hoeven maken, maar zoals het er nu voorstaat zou ik weer voor cytotec gaan. Hopelijk is alles weg, dat hoor ik dinsdag.

9. IrisN

IrisN Niet meer actief

Dames, toch gekozen voor cytotec, op advies van de arts. Ik ga vanavond starten. Ben benieuwd, vind het best wel eng.

10. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh Iris.. heel veel sterkte. Bij mij gebeurde er bij de eerste 2 dosissen niets.. net de derde dosis ingenomen.. ik leef met je mee!

Sterkte xx

11. Belony

Belony Fanatiek lid

Jun 11, 2014
    1,110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Veel sterkte Iris.

12. roever

roever Niet meer actief

hey, heel veel sterkte!
    Ik hoop dat alles loslaat en "voorspoedig" loopt!
    ik zal voor een ieder hier duimen!

13. IrisN

IrisN Niet meer actief

Bedankt dames! De eerste dosering heeft niets opgeleverd.. Afwachten of de volgende wel iets helpt...

14. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff wat vervelend Iris.. doe je morgen de volgende dosis? Sterkte!

15. IrisN

IrisN Niet meer actief

Ik ben net begonnen met de tweede dosis. Heb nu dus 6 pillen gehad. Morgenochtend nog twee. En ondertussen maar afwachten. Anders bel ik maandag even naar het ziekenhuis om te informeren, dan toch maar een curettage.

16. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een rottijd.. sterkte..

17. Fessia

Fessia Lid

Oct 16, 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haag IrisN, ik heb alles gelezen, indd veel handige info en veel om over na te denken.
    Lees dat jij uiteindelijk ook hebt gekozen voor cytotec met nog geen resultaat.
    Hoop dat het voor jou ook snel achter de rug is.
    Heel veel sterkte! X

18. IrisN

IrisN Niet meer actief

Dankjewel! Zo hard dat ik riep dat het geen effect had, zo veel buikpijn heb ik sinds vanavond. Een paar dagen thuis gezeten, te wachten.. En nu juist we een avondje bioscoop hadden gepland samen.. Ik ga gewoon.. En we zullen zien! De pampers van oma maar mee 😉 Nee, flauw... (Oh Jeej; maanvlinder, wat moet je inmiddels wel niet van mij denken).. Hoop dat jij er wat aan gehad hebt Fessia! Sterkte..

19. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha.. wat ik moet denken? Dat je geloof ik een leuk mens bent ;).
    Maar alle gekheid op een stokje.. ik hoop toch echt voor je dat je in alle rust een filmpje kan kijken waarna het eenmaal thuis alsnog loskomt.. sterkte en hopelijk kun je even genieten van de film!

Maarre liever geen tenaatje? ;)

Naar welke film ga je?

20. IrisN

IrisN Niet meer actief

Gelukkig maar! Oma mag haar pampers zelf houden, ik gebruik een bescheiden variant! 😄 We gaan naar 'Suite Française'. Bij jou alles nog rustig?!

Share This Page