Cytotec of curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Stay123, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Vorige week maandag bloedverlies, de hele week goed gevloeid (heftige menstruatie) en vandaag zo goed als gestopt.

Vandaag ook de echo om te controleren of alles weg was. Baarmoeder bleek nog niet schoon te zijn. Het zag er nog rommelig uit. Vorige week zag ze op de echo niets en nu een heel klein zwart 'gat'. Ze gaf aan dat ik kon verwachten dat ik nog meer bloed zou verliezen, maar als dat niet binnen nu en 2 weken zou zijn, ik alsnog naar het ziekenhuis moest of een pil zou krijgen.

Nu twijfel ik over Cytotec of curettage. Heeft iemand hier ervaring mee? Die pillen lijken mij best heftig wat ik zoal lees. Een curettage heb ik al eens meegemaakt en dat is toen heel erg meegevallen.

2. Liefje91

Liefje91 Actief lid

20 apr 2016
    220
    100
    43
    Amersfoort
    Ik heb de cytotec 4 weken geleden ook gehad om mijn miskraam op gang te helpen, was toen 12weken zwanger.
    Savonds 8 uur 2 pillen ingebracht en snachts om half 2 kreeg ik buik been en rug weeen, ik ben toen 2 keer achter elkaar na de wc geweest en was toen alles kwijt. Half 3 sliep ik alweer.
    Ik vond het allemaal wel meevallen, en het scheelt je een ziekenhuisingreep. Na 1 week was het bloedverlies over.
    Veel sterkte.!

3. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL
    hmmm hier helemaal geen goeie ervaring met cytotec.
    Hele heftige weeen gehad, wist me geen houding te geven. Heeft ook zeker dik 16 uur geduurd voordat het minder werd. Was toen nog niet alles kwijt. Nee als ik zou moeten kiezen zou het een curretage zijn.

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier een goede ervaring met cytotec..
    Om 17.00 ingebracht en de volgende ochtend verloor ik het vruchtje.
    Alleen snachts even flinke kramp gehad maar zakte al snel met een PCM.
    Evt kun je iets sterkers bij je huisarts vragen.

Ook een weekje gevloeid. Was een flinke menstruatie eigenlijk.
    Zou een volgende keer weer voor de pillen gaan.
    Vond het ook erg prettig om het thuis te kunnen doen.

Sterkte!

5. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Bij twee miskramen cytotec gehad en weinig last gehad en weinig pijn en eigenlijk ook gelijk "schoon". Ik zou het dus aanraden vanuit mijn ervaring.

Sterkte.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier ook goede ervaring met cytotec binnen 6 uur was vruchtje weg

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik zou het eerste even afwachten de komende 2 weken? Wellicht komt de rest er nog uit?

Ik had het vorig jaar ook, en kreeg uiteindelij na de mk langer als 2 weken bloedverlies. Hierna cytotc gehad, maar dat haalde niets bij mij uit. Daarna een curretage, maar het achtergebleven weefsel was geen zw weefsel dus ik bleef bloeden. Dit kwam doordat mijn hcg niet zakte maar dat is allemaal niet het geval ij jou.
    Ik zou nu eerste even afwachten.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier goede ervaringen met een curretage. Slechte ervaringen met de weken erna maar dat heeft een andere oorzaak en is zeer zeer zeldzaam. Hoef je je geen zorgen over te maken. Curretage zo goed als pijnloos

9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    hier goede ervaringen met cytotec.
    ma met 10,4 wk( vruchtje was met 7,5 wk al gestopt met groeien)
    eerst tablet Mifegyne genomen en 36 uur later 4x 2 tabletten cytotec ingebracht. Ik verloor met een paar krampen in 12 uur het vruchtje.
    hoop dat het nooit meer nodig zal zijn maar ik zou zo weer voor de cytotec kiezen.

10. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    oh, ja!!
    natuurlijk ook veel sterkte!
    want het is ontzettend verdrietig dat je een mk door moet maken terwijl dit kindje zoooo gewenst was!

Deel Deze Pagina