wat staat me te wachten: medicijnen voor lege vruchtzak af te stoten

Discussion in 'Miskraam' started by knor1981, Apr 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    De titel zegt het al. Ben nu ruim 8 weken zwanger maar heb nog steeds een lege vruchtzak. Moet dinsdag naar de gynaecoloog en als er nog steeds niks te zien is zou ik dan volgens de verloskundig pillen krijgen om de miskraam op te wekken (of hoe je dat ook noemt).

Wat kan ik verwachten met die pillen. Iemand ervaring? Duurt het lang voordat die werken, hoe lang blijf je bloeden, is het erg pijnlijk of bij iedereen verschillend, enz enz.

2. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Ik denk dat je cytotec bedoeld. Ik zelf heb gewacht tot mn miskraam vanzelf op gang is gekomen. Mn schoonzus had wel voor die pillen gekozen en ze had heel erg veel pijn. Ze had echt weeen (en ik ook trouwens). In het ziekenhuis hadden ze mij verteld dat de pijn per vrouw verschilt. De een heeft veel pijn en de ander bijna niet.

3. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Maar ik hoop dat je die pillen helemaal niet nodig zult hebben en volgende week goed nieuws te horen krijgt.

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Dat hoop ik ook maar ga er niet van uit. Hoe lang heeft het geduurd voordat het bij jou spontaan op gang kwam. Ik zou komende dinsdag 9 weken zijn.

5. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Toen ik mn eerste echo had zou ik 8 weken zijn maar toen zagen ze dat het niet verder was gegroeid dan 6 weken. Pas toen ik rond de 12 weken zou moeten zijn heeft mn lichaam het pas vanzelf afgestoten. Het duurde dus best lang. Achteraf gezien had ik denk ik beter die pillen kunnen gebruiken. Het was emotioneel gezien best wel zwaar om te wachten. Ook voelde ik me nog steeds zwanger door de hormomen die in mn lichaam zaten. Na mn miskraam had ik 2 weken last van bloedingen (wel lichte bloedingen) en daarna is mn cyclus weer op gang gekomen.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ik heb met 8,5 wk cytotec gebruikt.
    24 uur daarvoor een pil die aan mijn lichaan doorgaf dat er geen zwangerschap meer was. Leek net alsof ik ongesteld was. Toen 4x cytotec en na 4 uur kwam een en ander aardig opgang, 6 uur na inbrengen kwam het vruchtje eruit en bloedverlies nam snel daarna af. 2 dagen later was het bruin en week later was het gestopt...

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Ik had gren pijn, maar er kwam ook geen vrucht uit. Dat is uiteindelijk met een curettage gedaan

8. Marlo

Marlo Bekend lid

Aug 30, 2014
    845
    161
    43
    Ik heb voor een curettage gekozen, aan pillen zit ook een risico en is geen garantie dat alles ook echt weg is. Sterkte komende tijd, ik vond het heel heftig allemaal.

9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik vond cytotec meevallen. Bij mij kwam er na 8 uur pas wat op gang. Pijn viel mee, in een uur heel veel stolsels verloren en toen had ik het ergste gehad. Daarna minimale menstruatie en lang bruinverlies. Totaal twee weken. Ik kan het je aanraden.

10. Liefje91

Liefje91 Actief lid

Apr 20, 2016
    220
    100
    43
    Amersfoort
    Ik heb de medicijnen 4 weken geleden ook gehad om mijn miskraam op gang te helpen, was toen 12weken zwanger.
    Savonds 8 uur 2 pillen ingebracht en snachts om half 2 kreeg ik buik been en rug weeen, ik ben toen 2 keer achter elkaar na de wc geweest en was toen alles kwijt. Half 3 sliep ik alweer.
    Ik raad ze wel aan. Na 1 week was het bloedverlies over.
    Veel sterkte met alles!

11. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Hier ook een leeg vruchtzakje gehad en de cytotec gekozen. Voor curettage moest ik lang wachten en geeft ook kans op complicaties.
    Bij mij begon het na een uur of 8 te werken en heeft een paar uur flinke krampen gegeven. Die uren waren wel heftig, maar voor de nacht zakte het weer wat af. Volgende dag moest ik toch nog een tweede dosis inbrengen omdat ze bang waren dat het nog niet volledig was. Toen niks gevoeld, geen kramp meer gehad.
    Achter heb ik nog wel een tijdje met een rest gelopen, maar dat is bij de volgende menstruatie vanzelf meegekomen.
    Ondanks de angst die ik had en de ervaring die ik nu heb, heb ik geen spijt En zou ik een volgende keer weer voor kiezen.

Heel veel sterkte!

12. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Vanmiddag om 3 uur moet ik er zijn. Nog geen idee wat ik doe. We gaan over 2.5 week 10 dagen naar Mallorca en dan wil ik alles achter de rug hebben. Pfff

13. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Succes vanmiddag! Zou inderdaad heel fijn zijn als je het dan al achter rug hebt. als het goed is krijg je vanmiddag wel een plan van aanpak. En als je voor de cytotec kiest, kan je dat vaak dezelfde dag nog mee beginnen.

14. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Heb 4 tabletten gekregen ja. Morgenvroeg als de kleine naar de opvang is breng ik ze in. Verlies nu ook al wat bloed, misschien komt het wel vanzelf op gang.

15. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Sterkte! Wij zouden ook op vakantie gaan binnen een week na constatering missed abortion. Helaas geannuleerd :(
    2,5 week moet goedkomen!

16. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Sterkte morgen! Op zich goed dat je al eat bloedverlies hebt, dan komt er al iets los zou je zeggen. Hopelijk maakt het het iets makkelijker, voor zo er dat kan. Knuff!

Share This Page