Heej, ik heb even een vraag. Hopelijk schrijf ik het een beetje duidelijk op. Ik ben sinds vorig jaar gestopt met de pil en heb hem ong 10 jaar geslikt. Op mij 10de was ik al ongesteld en was erg onregelmatig. Vanaf me 14de ging ik aan de pil. Nu heb ik 1 keer pas een natuurlijke menstruatie gehad en ik wacht nu al sinds 14 feb weer op een nieuwe. Sinds 13 april gaan we voor een kindje, nu heb ik gelezen dat de kans groot is dat je by cyclussen langer dan 6 weken geen eisprong hebt en aangezien je die toch echt nodig hebt om zwanger te raken weet ik even niet wat ik moet doen, ben sinds kort overgestapt na een andere huisarts vanwege woonplaats verandering maar bij die andere moest ik maar afwachten. Maar ik maak me erg zorgen heb best veel buikpijn onder in me buik bij me eierstokken lijkt wel. Hoe kan ik dit het este aan pakken om doorgestuurd te worden, alvast bedankt
hoi als je de pil hebt geslikt moet je je lichaam de tijd geven om te ontpillen. Dat kan wel een jaar duren. Het kan inderdaad zo zijn dat er een langere cyclus zonder eisprong tussen zit. Natuurlijk mag je nu al naar je huisarts gaan, maar eigenlijk is het advies altijd: een jaar de tijd nemen. Slik wel alvast foliumzuur. Mirjam
Ja hoor ik vaker dat je een jaar moet geven. Maar omdat ik voor dat ik aan de pil begon al zeer onregelmatig was is de kans heel groot dat ik dat nu weer ben en blijf. En omdat ik veel buikpijn heb onderin me buik al zon 4 weken. Igg bedankt voor de reactie. Ik ga dinsdag gewoon de huisarts bellen voor alle zekerheid.