Miskraam via tabletten.

Discussie in 'Miskraam' gestart door menneke1990, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Nadat onze engeltje gestopt is met groeien bij 6 weken en ik geen natuurlijke miskraam heb gekregen afgelopen week, vandaag mogen beginnen met tabletten..

Heb ze nu al alle 10 in totaal ingebracht.. Totnu toe niet eens 1 maandverbandje bloed verloren en geen krampen:(
    Heeft er iemand ervaring met tabletten? Is dit normaal? Ben bang voor een curretage.
    Alvast bedankt

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    10 tabletten? Wat heb je gekregen dan?
    Ik heb alleen ervaring met cytotec, maar dat gebruik ik per 4 tabletten. Bloed en stolsels kwamen pas na uren en de krampen pas de 2e dag na nog een dosis te hebben ingebracht.

Heel veel sterkte!

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Menneke, heb zelf geen ervaring met tabletten maar wilde je ff sterkte wensen!

Heb zelf curretage gehad in december en dat is reuze meegevallen dus mocht dit niet werken zoals moet, maak je daar dan zeker niet druk om!

Veel sterkte komende tijd, neem de tijd om t ff te verwerken!

4. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Oi nijntje cytotec heb ik nu gekregen 10 stuks in totaal begonnen met 4 tabletten. Heb nu heel veel helder rood bloedverlies zonder krampen of stolsels.

hoi humtum ik heb een jaar geleden een curretage ondergaan deze was niet goed gegaan heeft 1,5 uur geduurd omdat me placenta vastzat heb toen veel bloed verloren bijna 2 liter en 13 maanden over deze zwangerschap gedaan.

groetjes en dank jullie wel

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik vind 10 cytotec tabletten ook wel heel veel voor 1 dag. Moest je ze per 2 om de 2 uur inbrengen?
    Soms kan het inderdaad even duren voordat ze werken. Hou in ieder geval de hoeveelheid bloedverlies in de gaten en als je zoveel bloedverlies hebt dat je elke 30 minuten je maandverband moet vervangen dan moet je het ziekenhuis bellen.
    Ik had wel helse krampen, maar dat kan bij iedereen anders zijn. In ieder geval veel sterkte.

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat verdrietig dat je een miskraam hebt. En wat vervelend dat de pillen niet werken. Maar je hebt ze alle 10 op 1 dag ingebracht?

Ik heb 2 weken terug mijn miskraam op moeten wekken met cytotec. Na de eerste dosis begon ik al snel te bloeden, verloor ik stolsels en had ik kramp. Dat duurde maar een ochtend.
    De volgende dag nog 2 pillen ingebracht en het hevige bloedverlies en stolsels kwam een dag later.

Het kan zijn dat het nog komt hoor. Soms duurt het een paar dagen.

Sterkte ermee!

7. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo dames,

Ik moest ze om de 2 uur 2 tabletten erbij inbrengen.
    Gisterenavond is de miskraam begonnen, gelukkig zonder krampen maar wel grote stolsels ter grootte van een mandarijn. Dit was voor mij de eerste keer en raakte ook overstuur en in paniek bij de eerste grote stolsel , zoveel verschillende emoties op dat moment is niet te omschrijven.
    Vannacht naar het ziekenhuis gemoeten omdat ik zoveel bloedverlies had 5 maandverbanden in een uur tijd plus de grote stolsels er nog bij.
    Gelukkig deze ochtend wat rustiger en veel minder bloedverlies.
    Ook moet ik van manlief op de bank blijven vandaag omdat ik lichamelijk moe ben van het bloedverlies.
    Veel respect voor de vrouwen die dit helaas vaker hebben moeten meemaken, het gaat je niet in de koude kleren zitten.
    Groetjes menneke

8. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

20 okt 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Lief menneke,

De tranen gutsen langs me wangen heen na je tekst te lezen. Zit momenteel in precies dezelfde situatie. Ook hetzelfde verlies qua stolsels die je beschrijft en verdriet en emoties. Ook ik raakte in paniek meid. Is helemaal begrijpelijk.Een en al onmacht. Wel eerder miskramen gehad maar daar was ik minder ver in de zwangerschappen de stolsels waren minder heftig.

Met dit berichtje wil ik je dan ook laten weten dat ik met je meeleef , meevoel en je begrijp. Wens je veel kracht en sterkte toe. En bij behoefte mag me altijd berichten.

Digitale steun knuffel.

9. Sophietje11

17 okt 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden!

Wat een herkenbaar verhaal en wat is het gewoon oneerlijk!:(
    Hoe is het nu met juliie, stillygirl en menneke?
    Ik heb gisteren ook een MA gehad na inname van de medicatie. Gisteren was ik erg verstandelijk bezig. Nu komen de emoties eruit...
    Ik heb twee uur lang veel bloed verloren.

Sterkte allemaal!

Liefs, Sophie

10. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Lieve stillygirl ook voor jou een hele dikke knuffel. Jammer dat jij hetzelfde heb moeten ervaren:( ook mij mag je altijd berichten (K). heb het hele verhaal op het forum gezet ( fly my little angel ) omdat ik mijn ervaring wilde delen en om de eerste stap van verwerking te zetten.

Oi sophie met mij gaat het wel, lichamelijk heel moe naar mijn ervaring. Het is inderdaad heel oneerlijk en dat gevoel zal altijd blijven ook de vraag waarom??. Laat je emoties gaan en krop het a.u.b. niet op. Wij begrijpen precies hoe je je eigen voelt en huilen is een goed teken, de eerste stap van besef en emoties die nog komen van verwerken en acceptatie.
    veel sterkte.

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes,steun x menneke

11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn miskraam ook met cytotec opgewekt, alleen heb ik aan 4 pilletjes al genoeg gehad. Toen kwam ons kindje na 6 uur er al uit. Sterkte ermee...

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik kreeg met 9 weken te horen dat ik zwanger was van een tweeling. 2 weken tijd gehad om aan het idee te wennen dat we straks een groot gezin zijn (we hebben al een dochter), maar toen bleken bij een echo met bijna 11 weken de hartjes niet meer te kloppen (voorheen wel). Sinds 26 Maart gewacht op natuurlijke MK en uiteindelijk dan afgelopen Maandag (14 april) toch maar de eerste 4 Cytotec pillen genomen omdat ik 'mijn leven terug wilde'. Ik was daar best bang om de pillen in te brengen. De pijn viel echter helemaal mee, rond 5 uur na inbrengen had ik Ibuprofen genomen en toen broken mijn vliezen (ik wist dus niet dat dat zou gebeuren!) Vrij sterke bloedingen met stolsel maar de pijn was ook veel minder. Wat wel verschikkelijk tegenviel was dat ik eindelijk de stap had genomen en mijn lichaam me zo in de stee liet en er toch niets gebeurde. De volgende dag nog eens 4 pillen vaginaal ingebracht maar behalve bloedingen niets gebeurd. Ik werd er heel depressief van en moest ineens weer vaak huilen, dus toch maar snel een afspraak gemaakt met de hoop om voor de Paasdagen nog van die ellende af te zijn dmv een curettage, die ik dus juist had willen voorkomen. Net (donderdag) dus bij het ziekenhuis geweest en bleek ik al leeg te zijn. Kleine stolsels alleen maar nog maar de gyn zei dat mijn lichaam die ook nog eruit werkt. Hoe is het toch mogelijk? Ik had iets heel ergs verwacht en heb ik dus kennelijk de vruchtjes en alles verloren zonder het door te hebben??! Ik voel me mega opgelucht en wilde dit hier toch even opschrijven omdat juist het lezen op blogs zoals deze me in de afgelopen weken veel hebben geholpen. Het kan dus soms ook zo gebeuren dat je het zelf niet door hebt, veel minder traumatisch dan ik had gedacht. Ik hoop dat het me niet nog eens overkomt, maar had achteraf gezien waarschijnlijk best eerder de pillen kunnen nemen en had ik niet zo lang hoeven te wachten. Nu voel ik me klaar voor een nieuwe start en kan ik mijn oude leven weer oppakken.

13. Merel777

Merel777 Nieuw lid

28 apr 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier mijn verhaal.

Op vrijdagochtend mifegyne in het ziekenhuis geslikt.
    Op zaterdag 4 pillen cytotec.
    Na een half uur krampen na 2 uur op het toilet.
    Ik kon niet in bed liggen. Krampen vielen mee.
    Rond half 12 naar ziekenhuis. Duizelig en teveel bloed verlies.
    Echo gemaakt en er was 99 procent dat ik niet naar de OK hoefde.
    Rond half 3 ging het mis. Ik had al een liter bloed verloren.
    Bloeddruk te laag en flauw vallen. Met spoed naar OK.
    Een nachtje jn t ziekenhuis moeten blijven en de volgende dag
    Kreeg ik twee zakken bloed door infuus. Ook steeds aan vocht infuus.
    In de loop van de avond was mijn HB iets gestegen door het bloed
    En mocht ik naar huis. Nu slap en moe na 1 nacht slapen in m'n bed

Kortom pas op met die pillen en ga op tijd naar het ziekenhuis.
    Ik wilde thuis blijven klooien maar het is niet normaal als jr twee uur
    Lang alleen maar op de wc kan zitten.

Gelukkig was iedereen in het ziekenhuis heel lief en vriendelijk.
    Ik ben blij dat ik nu zelf weer een beetje kan lopen. In het ziekenhuis kon ik niet eens zelf naar de wc.

Deel Deze Pagina