Op 24 sept. heb ik een tweede curr. gehad en op 12 oktober heb ik een nacontrole gehad bij de gyn. Deze wist me te vertellen (door echo) dat ik binnen 2 dagen mijn ei zou krijgen. Rond deze dagen hebben we ook geklust. Uitgaande van de berekening van de gyn, zou ik dus op 14 okt. mijn ei hebben gehad en moet ik dan 28 okt. ongesteld worden. Maar nu heb ik vandaag licht bruinverlies, echt een heeeel klein beetje. Nu denk ik aan 3 dingen: 1. te lomp (haha) geklust, dus adertje lek in het weekend en dat komt er nu uit 2. hele vroege menstruatie, maar het is veel te weinig en ik heb ook nergens last van 3. innesteling
Hoi Piet, het kunnen precies die dingen zijn die je zelf al zegt. Soms kan je na een curretage een andere eerste menstruatie hebben, soms is het heel veel bloedverlies en soms ook een tijdje een beetje. Een innestelingsbloeding zou ook kunnen. Wanneer je na 28 oktober nog niet echt goed ongesteld bent geworden zou ik wel even een testje doen, je weet maar nooit. Groetjes Brigitte
Inmiddels is het 30 oktober. Op 26 okt. (mijn verjaardag) heb ik wat meer oud bloedverlies gehad, maar na donderdag was het ook gelijk weer over. Op het moment heb ik nagenoeg niks geen bruin(licht) verlies en heb gister getest, maar dat was negatief. Het ZH zei dat bruinverlies geen ongesteldheid is, maar dat ik nog af moet wachten... Is bruinverlies écht geen ongesteldheid? En wat moet ik doen als ik nu niet ongesteld word en de test blijft negatief? Ffft, zoveel vragen.... ik weet het even ook niet meer...
Hoi Piet, ja vervelend joh. Een beetje bruin bloedverlies is geen mensruatie. Het kan er wel een voorteken van zijn. Soms komt ongesteldheid net wat later en komt het een dezer dagen alsnog. Die kans acht ik het grootste. Wanneer je twijfelt kun je over een paar dagen nog een test doen, maar die moet dan eigenlijk wel positief zijn als je altijd een regelmatige cyclus hebt. Het kan ook wel eens zijn door drukke dagen, spanningen en een zwangerschapswens dat de menstruatie uitblijft. Dit gebeurd onbewust, maar kan ook een oorzaak zijn. Wacht het rustig af en als je twijfelt even testen over een paar dagen, succes. Groetjes Brigitte
Vandaag dacht ik dat het eindelijk zover was, maar wéér 2 druppels oud bloed... Die onzekerheid dat het wel eens zou kunnen komen, dat maakt een mens best aan het twijfelen. Deze afgelopen week is wel vrij hectisch en emotioneel geweest (door een overlijden binnen de familie), maar dat is nu toch wel tot rust gekomen.