Cytotec, zonder stolsels? Niet effectief?

Discussion in 'Miskraam' started by Anna2017, Apr 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna2017

Anna2017 Actief lid

Feb 21, 2017
    115
    114
    43
    NULL
    NULL
    Dag lieve mensen,
    Vrijdag te horen gekregen dat beeb niet verder dan 7+4 gegroeid is na een goede echo met 6+5. Zou gisteren precies 10 weken zijn geweest en heb de 4 cytotec pillen ingebracht om half 1, om half 6 2 propjes gevoeld en begon bloedverlies. Maar geen weeën en geen stolsels. Nu ben ik bang dar her niks doet, en ik een week moet wachten om dan alsnog een curretage te krijgen. Wat is jullie ervaring?

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,712
    4,032
    113
    Overijssel
    Allereerst veel sterkte, ik heb het zelf nu 2x gebruikt en de 1e keer werkte het wel. Heb echt wel stolsels verloren.
    2e keer ook alleen wat bloed en toen gecurreteerd.
    Ik had trouwens geen pijn hoor of iets wat op weeen leek.

3. Anna2017

Anna2017 Actief lid

Feb 21, 2017
    115
    114
    43
    NULL
    NULL
    Dank je wel theezeefje, ik heb dus ook alleen bloedverlies. En nu spijt dat ik niet meteen voor een curretage gekozen heb. Vind nu niet meer leuk :( vrijdag was al een hel, en maar wachten en wachten en wachten. Is al 2,5 week geleden overleden in mijn buik. Dus ik wil het eruit! Heb mijn eerste kindje ook al verloren na 20 weken. Ben der klaar mee.

4. Mikun

Mikun Bekend lid

Aug 25, 2015
    691
    382
    63
    Ik wil je ook veel sterkte toewensen. Het is een verschrikkelijke ervaring. Op 24 februari heb ik de pillen ingenomen. Ik heb echt weeen gekregen met veel bloed verlies en stolsels. Duurde ongeveer een dag en daarna had ik heel minimaal bloedverlies. Ik ben toen eerder naar het ziekenhuis gegaan omdat ik bang was dat ik niet alles was kwijtgeraakt. Toch was mijn baarmoeder zo goed als schoon. Ik had wat dagen erna ook flink bloedverlies weer.
    Kan je anders bellen voor een afspraak als je twijfelt? Je wilt er natuurlijk zo snel mogelijk vanaf zijn.

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Ik geloof dat het bij iedereen weer anders gaat, maar ik heb helse pijnen moeten doorstaan (ik had ontsluitingsweeën, waarvan ik niet wist hoe ik ze op moest vangen omdat ik natuurlijk nog nooit een kind heb gebaard) en ben echt liters bloed, stolsels en het vruchtje zelf verloren, verspreid over vier dagen. En dat van twee tabletten Cytotec. Ik zou even telefonisch overleggen met je behandelaar, misschien kan hij/zij je door middel van een echo meer vertellen. Heel veel sterkte gewenst, het is verschrikkelijk.

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,712
    4,032
    113
    Overijssel
    Wat vreselijk voor je! Met 20 weken je kindje verliezen. En nu dit. Snap dat je er klaar mee bent. De eerste keer was ik na een week weer klaar zeg maar... 2e keer bij elkaar (incl curretage) 3 weken thuis gezeten (afgelopen februari). Als ik had geweten dat curretage zo simpel was had ik wel meteen er op gestaan bij de gynaecoloog. Niks geen napijn enz.. er van gehad.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,712
    4,032
    113
    Overijssel
    Ook vreselijk zeg. Gelukkig niks geen pijn maar dat vele bloeden(niet van de wc afkunnen) vond ik ook wel eng.

8. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Wat akelig voor je.

Wat heb je afgesproken met de arts die jou die pillen heeft gegeven? Normaal hoort daar wel een controle bij na een paar dagen.

Mijn ervaring met de pillen vind je een paar onderwerpen hieronder. Weinig pijn, wel vrij veel bloed, klonten en stolsels maar dat duurde maar anderhalf uur. Ik vond het meevallen. Kwam niet in de buurt van weeën, en ja ik weet hoe die voelen.

9. Anna2017

Anna2017 Actief lid

Feb 21, 2017
    115
    114
    43
    NULL
    NULL
    Ja! Ze viste het vruchtje op donderdag uit mijn baarmoederhals. Toen nog ene keer pillen gehad. Voor laatste rommel, helaas laatste echo niet schoon. Nu hopen/afwachten dat het komt met normale ongesteldheid.

Share This Page