Tarwekiemolie en miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by onzewonders, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Hoi dames,

Ik heb de laatste 2 cyclussen tarwekiemolie geslikt. Toen ik zwanger was ben ik daar meteen mee gestopt. Nu dus een miskraam gehad.
    Zou het kunnen komen omdat ik de tarwekiemcapsules niet lang genoeg doorgeslikt heb, zodat het niet goed kon nestelen? Of zou het juist door de tarwekiem kunnen komen?

Hopelijk heeft iemand antwoorden...

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik denk net dat het door het stoppe van de tarwekiemolie is gekomen ...
    ik snap wel dat je een rede wilt vinden helaas kom je hier nooit achter !

kortom hoe moeilijk ook je kan er zelf echt niks aan doen , het kindje was waarschijnlijk niet hellemaal goed en is daarom afgestoten

3. Juul72

Juul72 Lid

Jan 7, 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook niet dat het door het stoppen met tarwekiem komt. Ik heb dit wel doorgeslikt, maar ook een miskraam.

4. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    ik heb je al gepbt ';)

5. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ik heb heel mijn zwangerschap de tarwekiemolie genomen, want het mag gewoon.. maar stoppen kan ook geen kwaad!!
    Een miskraam krijg je door een aanleg fout, het lichaam zorgt er meestal zelf voor dat het vruchtje dan wordt afgestoten.. Sterkte :(

6. mbeekje

mbeekje Bekend lid

Jan 9, 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Mijn gyn zei dat er altijd is mis is in de aanleg van het kindje. Maar begrijp je volkomen dat je denkt dat het misschien daardoor komt. Ik ging afgelopen week nadenken of ik iets verkeerd gedaan of gegeten had.
    Dus meid ligt echt niet aan de tarwekiem olie. Ik wil je in iedergeval veel sterkte wensen.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank voor alle antwoorden!

Wat denken jullie? Weer beginnen met tarwekiem of het maar eens niet doen?

8. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ik zou het opnieuw doen, kan volgens mij echt geen kwaad hoor.... Ik heb dit ook genomen tot zo'n zes weken en geen miskraam gehad. zou idd innesteling bevorderen doordat het bloeddoorstroming verbetert, dus zou mij daar geen zorgen over maken;...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een miskraam wordt niet veroorzaakt door tarwekiemolie en ook niet door het stoppen daarmee. Tarwekiemolie is namelijk gewoon een voedingssupplement dat je lijf nodig heeft, en wat je kunt slikken als je een tekort hebt.

Verder even in reactie op de uitspraak dat miskramen veroorzaakt worden door aanlegfouten: daarover is eigenlijk nog maar weinig bekend, iig in Nederland. Dat wordt door gyns wel veel gezegd, maar er is eigenlijk maar weinig argumentatie die dat onderbouwt, omdat op de meeste vruchtjes helemaal geen onderzoek gedaan wordt en ook onderzoek van het lichaam van de vrouw en wat daar eventueel verstoord kan zijn, maar weinig gebeurt.
    Er zijn veel meer mogelijke oorzaken van miskramen dan enkel aanlegfouten en het is dus wel een stukje gecompliceerder dan dat.
    Maar goed: het wel of niet slikken van een voedingssupplement veroorzaakt iig geen miskraam en het stoppen daarmee dus ook niet.

Share This Page