@ danielledeleeuw, als ik jou was zou ik CZ even bellen, volgens mij klopt dit niet. Ik heb 2 kinderen. Bij de oudste heb ik meerdere echo`s gehad en deze zijn allemaal 100% vergoed. Heb hier ook nooit een rekening van gezien (dat was in 2007) en heb hetzelfde pakket (basis+aanvullend jongeren pakket). Ben al die keren door de vk doorverwezen naar de gynaecoloog. Bij beide ben ik in het ziekenhuis bevallen, beide medische indicatie. Hier moest ik dus niets betalen. Bij de eerste moest ik zelfs meerdere nachten in het ziekenhuis verblijven. Bij mijn tweede (2008) moest ik ook een extra echo laten maken in het ziekenhuis, ook geen rekening van gehad. Voor beide moest ik voor de kraamzorg een eigen bijdrage betalen van ong. 180 euro (voor het standaard aantal uren). Dit wist ik overigens van tevoren.
krijg je de rekeningen van CZ of van het ziekenhuis? wij hebben een systeem dat het ziekenhuis meteen de rekening naar Menzis stuurt als ze daar een overeenkomst mee hebben. Bij sommige instanties moet ik zelf de rekening naa rMenzis sturen en eerst zelf betalen. ik krijg dan een (gedeeltelijke) terugbetaling van Menzis, afhankelijk van mijn dekking. De eigen bijdrage van poliklinisch bevallen zonder medische indicatie is afhankelijk van de aanvullende verzekering die je hebt. De combinatietest heb ik dit jaar wél vergoed gekregen, ondanks dat ik nog geen 36 of verhoogd risico heb. Ik heb de rekening gewoon ingestuurd en volledig vergoed gekregen.
Is idd de nekplooi+bloedtest, maar idd pas in 2009, sorry @ marijke84; het is dus wél waar, maar pas in 2009 maar meiden, kijk gewoon ff in je boekje die je bij je polis krijgt, of download het vergoedingenformulier op de site van cz.. als je dan nog geen antwoord hebt op je vraag, dan stuur je ff een mail naar cz.. geen van ons werkt daar.. dus 100% garantie heb je toch niet
ik ben na mijn bevalling nog een week in het ziekenhuis gebleven en Mijn dochter 2,5 week, heb nooit geen rekening gehad. Ben aanvullend verzekerd bij menzis..
de combinatietest heb ik trouwens wel zelf moeten betalen 127 euro.. die werd niet vergoed als het niet nodig was..
@popje ik heb bij de eerste ook gebeld hoe dat zat wou thuis bevallen maar wou niet voor verassingen komen te staan als ik toch naar het ziekenhuis moest... zou gewoon even bellen, vertellen ze je zo!
Bij de eerste wilde ik thuis bevallen maar moest toen naar het ziekenhuis alles is toen vergoed omdat ik van de VK naar het ziekenhuis moest. Mij is verteld dat als je zelf bepaald en niet medies is dan moet je zelf betalen alles... Neem wel ff contact mt ze op
ja gewoon bellen, er veranderd de laatste jaren zoveel en een rekening zomaar binnen krijgen is nooit leuk natuurlijk!
Als je dus gewoon een basispakket heb moet je het zelf betalen! Maar ben je gewoon GOED aanvullend verzekerd dan wordt het meestal ook vergoed. Dus ff bellen wat voor pakket je heb en je goed verzekerd bent voor je a.s. zwangerschap en zo niet even in januari omzetten!
Volgens mij krijg je toch ook zonder medische indicatie (poliklinische bevalling) ook alles vergoed, tenminste dat heb ik vernomen met een callcenteragent van CZ. Ze vertelde me dat er een stukje uit de basis kwam en de rest werd vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering, dat vertelde ze tenminste klopt dat, nu begin in te twijfelen?
Danielle, Bij mij eerste zwangerschap had ik ook de CZ jongeren verzekering. Alles wat te maken heeft met je zwangerschap dwz bloedprikken, opname, verloskundige, gyneacoloog en 2 echo's worden volledig vergoedt in deze verzekering. Wat niet vergoedt wordt zijn uiteraard pretecho's. Ook wordt een poliklinische bevalling die niet medisch noodzakelijk is niet vergoedt. Tevens moet je voor de kraamzorg een eigen bijdrage van 3,70 per uur betalen. Alles omtrent je zwangerschap staat ook los van je verplichte eigen risico. Denk dus dat er echt 'n fout is gemaakt en zou de rekeningen snel opsturen naar CZ. Je zou als je in 2009 pas kraamzorg nodig hebt kunnen overwegen om je aanvullende verzekering om te zetten in bv de aanvullende verzekering gezinnen. Hierbij krijg je de eigen bijdrage van de kraamzorg wel vergoedt en ook worden de volledige ziekenhuiskosten betaald als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische noodzaak. Het is per maand wel iets duurder maar je haalt de kosten er zeker wel uit Volgens mij kun je tot 1 januari aangeven dat je je verzekering wil wijzigen. *lees nu dat je bijna uitgerekend bent, dus overstappen heeft geen zin meer* Succes.