Hahaha nee is voor een thuisbevalling Moest bij m'n dochter onverwacht naar het ZH, en daar hebben ze ook alles. De kraamverzorgster heeft het flesje alcohol gebruikt (en wij, nu zitten er twee in) en je gebruikt het kraamverband en het broekje (van gaas) de rest heb ik nog van mn dochter.... En nu dus weer een kraampakket. Maar als je je aanmeld, vragen ze toch of je thuis of in het ZH wil bevallen? Dan snap ik niet als je in het zh gaat bevallen je toch een kraampakket krijgt? jessica
Omdat je soms - ook al heb je van te voren bewust voor een ziekenhuisbevalling gekozen - toch thuisbevalt. Soms is er geen tijd meer voor het ziekenhuis. Of je verandert op het laatste moment toch van gedachte. Ik heb hem ook aangevraagd, omdat ik thuis wilde bevallen. Nu moet ik waarschijnlijk op medische indicatie in het ziekenhuis. Maar ik ga mijn pakket echt niet afbellen...
Ik ben bij univé verzekerd, krijg hem wel, alleen wanneer? Werd gezegd, omstreeks de 7de maand.. Ben benieuwd wanneer dat dan is ( is nu de 7de maand )
in het pakket van vgz zit eigenlijk niet veel bijzonders alleen de dingen die je echt nodig hebt zoals 1 matrasbeschermer 8 onderleggers (voor tijdens de bevalling) 1pak natalis inlegverband 2 pakken kraamverband á 12 stuks 2 strechbroekjes 1 navelklem 2x wondkompressen 5 steriele gaaskompresse 1 kraammatras (beschermt matras tijdens geboorte) 1 flesje alcohol 70% 1 flacon natalis desinfecterende handgel 1 pak verbandwatten 1 rol luiertape 1 kraamtas en dan de extra is een grote tube bepanthen zalf voor luier uitslag en tepelkloven.
Bij Agis zat er een lichtblauwe luiertas bij, een zachte knuffellap met nijlpaardhoofd eraan en een stoffen meetlat ook in de vorm van een nijlpaard. Beetje moeilijk uit te leggen, die laatste moet je echt zien. Ik vond het wel leuk, maar heb ook blauw in het kamertje.
o dan was ze een geluksvogel pakket is toch van januari dus zoveel zou het niet schele dacht ik. nou dan vangen wij dus zelfs dat kleine extratje ook nog mis.