hoi hoi, ik had even een vraagje aan de mensne die bij CZ verzekerd zijn. Ik snap het even niet meer op hun site staat bij vergoedingen dat een poliklinische bevalling zonder medische indicatie voor 100% word vergoed alleen een eigen bijdrage. maar bij het kopje "wat kost een geboorte" staat dit: Nu snap ik het niet meer , moet ik nu wel of niet betalen voor mijn bevalling? (behalve dan de eigen bijdrage natuurlijk)
ja, ik heb er ook mee rondgelopen. Snap ook niks van hun website. Toen heb ik ze maar gebeld. Het blijkt dat iedereen een basisverzekering heeft waar alles bij inbegrepen is (kraamzorg, ziekenhuisbevallingen en verloskundige etc...) Kies je voor een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie, dan zijn de kosten voor jezelf. Je kunt het beste gewoon eens met cz bellen hoe je verzekert bent.
Hoi BAtchie, dit is het antwoord wat ik kreeg van CZ op mijn vraag. Ik heb een CZ verzekering met een plus aanvulling: In uw e-mail informeert u naar de vergoeding van een poliklinische bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Uit de aanvullende verzekering plus die u heeft gekozen wordt dit 100 % vergoed. Heeft u nog vragen of opmerkingen dan vernemen wij dit graag van u. Met vriendelijke groeten, John Vanovermeere klantenadviseur afdeling Servicekantoren CZ Actief in Gezondheid Jij kan hun dus ook gewoon mailen. groetjes Karin
Dit staat op de CZ site en is ook wat er door CZ aan mij is verteld. Maximale vergoeding bedraagt 173,-- per dag. Indien u een aanvullende verzekering Basis, Plus, Top of SuperTop heeft afgesloten, vindt volledige vergoeding plaats.