help hoe kan ik meer drinken?

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik drink veelste weinig ik denk ongeveer een liter per dag!

ik heb vanalles geprobeerd maar ik blijf te weinig drinken.
    hebben jullie tips om meer te gaan drinken?

2. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    hier ook een slechte drinker! (met name in de winter en herfst periode)

tja een tip.... flesje water/ranja bij de hand houden?? dat helpt bij mij tenminste wel!

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Heb precies hetzelfde en denk dat ik niet eens aan de liter kom op een dag.

Als ik kijk naar vandaag heb ik alleen nog maar een blikje Red Bull op en verder niks. Ja beetje melk bij mijn cornflakes vanochtend.

Vaak drink ik 's middags zelden wat en 's avonds vaak een glas cola ofzo! Of nog een blikje Red Bull

4. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Maar wat is te weinig? Ik lees de laatste tijd steeds vaker dat die adviezen van minimaal 1,5 liter water per dag onzin zijn. Je lichaam stelt zichzelf prima af, als je geen dorst hebt hoef je schijnbaar ook niet te drinken. Let alleen een beetje op dat je urine niet heel donker van kleur wordt.

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Zet een pak drinken naast je neer bij de bank. Heb je liever je frisdrank koud, koop dan een thermosfles en ful die met drinken voor naast de bank. Zo heb je het altijd binnen handbereik en in het zicht. Kun je het ook niet vergeten! Misschien dat het helpt...

6. Revit

Revit Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad, tot ik op een gegeven moment flauw viel op het station en bij de dokter belandde.
    Ik moest echt veel drinken, geen cola want daar zit niet veel vocht in, maar vooral cafeïne.
    Probeer bij ontbijt, lunch en avondeten een glas water naast je gewone drinken te zetten. Of voor de tijd te drinken.
    Neem je medicatie? Probeer dan een heel glas water te pakken in plaats van een slokje. Zo kom je al gauw aan anderhalve liter.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb tot nu nog steeds niets gedronken. op de een of andere manier vind ik het niet lekker.

een flesje bij me werkt niet. ik begin met drinken tegen om een uur of 7 in de avond denk ik? na het eten een glas en dan over de avond nog 2

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik neem medicatie (5) maar die slik ik zo door zonder drinken

9. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ohw ik heb precies hetzelfde, heb vandaag tot nu toe al 1 glas water gedronken.
    Heb ook nooit dorst dus denk er ook niet aan!

Ik kijk even mee..

10. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    dan jezelf gewoon opleggen om meer te drinken!
    het is denk ik niet zo goed om zo laat pas te drinken.
    Juist sochtends bij het opstaan is het toch goed om wat te drinken? om je nier-werking op gang te brengen???

11. Revit

Revit Niet meer actief

Medicatie toch proberen met water in te nemen? Dan heb je iig al een glas extra ;)

12. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Ik lees even mee, heb zelf regelmatig nierstenen ook door te weinig drinken, maar blijf er moeite mee houden.
    Zet anders een timer en neem als die afgaat een glas water zonder na te denken.

13. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wen je zelf aan om naar iedere wc gang een glas water te drinken.
    Zie dat je ook nog BV geeft, dan is drinken juist erg belangrijk.
    Ik nam in de BV periode altijd een glas thee/ water of roosvicee na de voeding.

14. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    of wat ik doe , als ik achter de computer zit , maak ik eigenlijk altijd een kopje thee voor mezelf klaar.

15. Female

Female Niet meer actief

Ik dronk ook veeel te weinig,
    Sinsdkort vul ik iedere ochtend een 1.5 literfles met water en zet die in de koelkast.
    Voor ik naar bed ga moet ie leeg zijn.

16. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Probeer op vaste tijden te drinken zoals bijv. na elke voeding, bij elke maaltijd, als je met je kindje fruit eet als je samen limonade drinkt met een koekje/snoepje/rozijntjes.
    Niet alleen water telt als vocht, maar ook koffie, thee, sapjes en limonade.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik vergeet ook vaak te drinken of heb er gewoon geen zin in..

Heb altijd een glas bij de kraan staan en als ik m'n handen was probeer ik een paar slokken water te drinken. Met dit weer vind ik thee met honing wel lekker, als ik eraan denk ;)

18. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Gewoon doen. Ik vind het ook moeilijk.

Kijk ijsthee lust ik de hele dag wel, maar ben zo al dik zat dus dat moet ik niet doen. Af en toe loop ik naar de keuken en drink ik snel een glas water. Niet lekker, maar heb wel weer m'n vocht.

heb nu ook dorst maar geen zin in water, maar ga t zo toch maar even pakken.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik drink ook altijd weinig kom denk ik ook niet aan een liter. Maarja is altijd zo geweest, zal ook niet veranderen. Zelfs in de zomer haal ik net aan de liter...
    Op mn werk drink ik wat meer, maar thuis neem ik er vaak de tijd niet voor of dan ben ik blij dat ik eindelijk even zit en dan heb ik geen zin meer om op te staan om drinken te pakken.
    Ik zou niet weten wat je er aan kan doen.
    Misschien een kan limonade maken op tafel zetten ofzo? Of misschien een pot thee of iets?

20. tulip

tulip Niet meer actief

wat ook helpt is af en toe wat droogs eten, een bisquitje of een boterhamkorst, dan krijg je vanzelf dorst.

Share This Page