dit doe ik zowel met de oven als de magnetron: een vuurvast schaaltje in het midden van de oven zetten met daarin azijn. Oven/magnetron een tijdje aanzetten, azijn verdampt. Weekt in combinatie met de warmte het vuil los. Afnemen met een natte spons en daarna droogmaken met een doek. Klaar.
Ammoniak en daarna met microvezel doekje uitvegen in mijn oven mag geen schuurspons dan beschadigd de lak Maar beste werkt gewoon gelijk na gebruik vochtige doek erdoor Mijn oven is na 3 jaar nog steeds zo goed als nieuw
Heb ik laatst ook gekocht en voor het eerst gebruikt. Was erg tevreden over het resultaat, al krijg je de zwarte ingebakken vlekken niet echt schoon...
Ok dames, hierbij een fantastische middel. Ik ben niet van het schrobben en boenen maar ik heb iets evht fantastisch. Bakpoeder (ik gebruik arm and hammer) Wat water, samen mengen (soort van papje maken) en dan citroensap erbij. Het gaat lekker bruisen en dan smeren op de magnetron/oven/glasplaat/gietijzeren panne drager. Kwartiertje wachten en met een doek afnemen. Klaar is klaatje...
bakingsoda (dus geen bakpoeder, dat is wat anders, gebruik ook die van arm and hammer, super spul ) en azijn! werkt super.
Ik heb laatst soda in een ovenschaal gedaan en gemengd met water, dat in een voorverwarmde oven gezet (op z'n heetst) uur erin laten staan en laten afkoelen. Toen met warm water en een schuurspons geschrobd. Daar werd hij wel kreeg ik het meeste vuil wel uit. Ammonia nog niet geprobeerd maar dat schijnt nog beter te werken