Gewoon doen als het voor jullie de naam is! Collega kan dit alleen maar leuk vinden - en zo niet, jammer dan-
Ik zou haast zeggen dat deze naam zo oud is als de weg naar Rome haha, t is geen Djay-vini'o oid Nu man nog even schop onder zijn kont geven
Een directe collega van mij heeft haar 2e zoontje dezelfde naam gegeven als onze zoon. Ze twijfelde bij de eerste al over deze naam. Ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee, en ze heeft het van te voren ook niet aan mij gevraagd oid. Zou het echt heel raar vinden om ‘toestemming’ daarvoor te vragen of geven. Je kind heeft de rest van z’n leven die naam, dat vind ik belangrijker dan de mening van een collega.
Wat een onzin... er is toch geen alleenrecht op een naam? Dus hoezo “vergeven”. Een naam kan zo vaak gegeven worden als je wilt. @ts. Ik zou er in dit geval geen probleem mee hebben om de naam te geven. Ik denk wel dat ik het van te voren zou zeggen tegen de collega of als jullie zoon geboren is even een persoonlijk belletje. Niet dat hij het verneemt via het geboortekaartje zeg maar .
Bedankt! Sowieso zal collega vooraf gepeild worden of idd direct na de geboorte geïnformeerd. Ik hoop vooral dat man zijn onzekerheid aan de kant kan zetten, want hij zegt ook dat dit de naam is en zou het echt zo jammer vinden als we een andere naam kiezen niet op basis van.smaak maar omdat hij te onzeker is.... Angst is een slechte raadgever
Vergeven? Mag elke naam dan maar één keer gegeven worden? En dan per wat? Vierkante kilometer, alle mensen die je kent al is t alleen van naam, je wijk/straat/woonplaats? Niemand heeft toch een alleenrecht op een naam ofzo? De ander kan het leuk vinden of ervan balen maar dat is dan maar pech voor die ander. Iedereen mag zijn kind een naam geven die je graag wil (en je aan de regels van de wet houden).
Zo kan je het ook zien, maar ik ben het daar niet mee eens. In mijn omgeving wordt het echt heel raar gevonden als er twee kinderen in dezelfde straat dezelfde naam hebben. Of twee collega’s met kinderen met dezelfde naam. Zoiets is echt not done hier en dat vind ik eigenlijk wel fair. Ik zou het zelf ook gek en niet zo leuk vinden als een collega van mij ineens een dochter krijgt met dezelfde naam als mijn dochter. En andersom zou ik mijn kind ook nooit een naam geven die al ‘bezet’ is door iemand anders. Misschien ligt het aan mij of het milieu waar ik vandaan kom, maar zo denk ik erover.
Oh hier niet, wonen in een grote stad dus dan ontkom je er haast niet aan als je een top 100 naam kiest, dat er in de omgeving ook al een Tim, Olivier, Sophie of Julia voorkomt. Collega woont heel ergens anders en prive 0 contact dus als 1 van beide ergens anders komt te werken zullen ze ook nooit contact hebben verder. Man heeft kind in kwestie ook nog nooit ontmoet. Dus het is niet in de directe omgeving, want we komen ze niet thuis, in de winkel, school of op de sportclub tegen. Dan had ik het ook anders gevonden. Aangezien ik uit een milieu kom waar vernoemen heel normaal is, kom je zelfs binnen de familie dezelfde naam of varianten erop tegen. Dus t is voor mij niet raar. Ik heb zelfs al mensen gehad die naam van hun eigen volwassen kind opperden als idee voor naam Overigens vind ik het ook geen punt als iemand de naam van zoon 1 gebruikt, t is een naam die absoluut niet uniek is en ik ook niet zelf heb bedacht. De collega in kwestie heeft zijn neef vernoemd dus ook de naam al hergebruikt vanuit zijn directe kring. Maar goed manlief moet maar kijken hoe hij het wil aanpakken. De plan b namen komen ook voor in de omgeving. Floris is niet uniek genoeg om niet tegen te komen als je omgeving heel groot is. We hebben wel als richtlijn dat we niet willen dat dezelfde naamkinderen elkaars pad kruisen. Ik vind het geen probleem om dezelfde naam te gebruiken als de buurjongen 5 huizen verderop (Julian is ook absoluut niet uniek) omdat hij volwassen is en bijna uit huis gaat, dus de kinderen komen elkaar dan niet tegen, teveel leeftijdsverschil. (Buurvrouw opperde die naam ook haha, maar hebben verder amper contact met elkaar dus geografisch dichtbij maar in rij van bekenden juist ver van ons af), maar buurjongen die niet veel ouder is zal ik niet doen, die komen elkaar wel tegen met spelen op straat of zelfde school of sportclub. Of naam gebruiken van zoon v vriendin, die zien we zo vaak dat dat ook niet praktisch is
Boeie! Mijn zoon heeft dezelfde naam als twee kinderen van collegas van mij en baby in buik krijgt naam als drie collega kinderen van mij! Tisnie anders
Nu je het zegt, ik heb ook paar oud collega's met kinderen met dezelfde naam, maar zijn wel top 10 namen dus die kom je overal tegen
Zoon 1 heeft dezelfde naam als eeb huisdier van een verre kennis die we hooguit 1 keer in de 2 jaar kort zien haha, tja huisdieren krijgen zo vaak mensennamen en ik heb erover nagedacht en had zoiets; t dier gaat minder dan 8 jaar nog mee, t is niet iemand in de directe omgeving en we zijn nog nooit bij elkaar thuis geweest en we zien elkaar zoooo sporadisch dus ach boeiuh haha
Je man kan ook volgende week een nieuwe collega krijgen met een zoon met dezelfde naam als jullie zoon die er al is.... Ik heb dezelfde naam als de dochter van een van de beste vrienden van mijn vriend. Dat meisje was er al toen ik mijn vriend leerde kennen. Doe je ook niks aan. Vind het ook totaal niet vervelend of erg trouwens.
Dat is ook gewoon het lot dat een reguliere naam hebben heet. Wij kiezen bewust voor een naam (of nou plan A wordt of toch plan B) die absoluut niet uniek is dus tja dan zullen er wel vaker naamgenoten voorbijkomen haha
Ik zou de naam ook gewoon geven en ik zou vooraf geen toestemming vragen. En waarschijnlijk hoort de collega het wel via de tamtam op het werk. Een direct neefje/nichtje of buurjongetje (van rond dezelfde leeftijd) zou ik niet doen. Maar in dit geval zou ik de naam gewoon geven.
Wij vonden de naam van het zoontje van een hele goede vriendin van mij ontzettend mooi. Ik kreeg deze naam ook niet uit mijn hoofd. Maar ja, bezet en ik vond dat ik het echt niet kon maken. Toch eens bespreekbaar gemaakt. Stel we zouden deze naam kiezen hoe zou dat voor jullie voelen...... Ze reageerde met: super leuk, doen! Maakt mij niks uit!! Uiteindelijk vonden we een andere naam nog net iets leuker, dus we hebben die gekozen. Maar als jullie de naam echt zo leuk vinden zou ik gewoon eens peilen.
Gewoon doen hoor! Ze blijven vast niet hun hele leven samenwerken. Geeft toch niet als ze eggen mijn t doet dit en dit. Mijn T zei laatst. Ik zou het ook wel bewijs vinden dat mijn gekozen naam leuk is, ik zou ook geen toestemming vragen.