Ik sta op, ga naar het toilet met m'n ogen nog half dicht, wil me in de zetel zetten en begin te gillen, te krijsen, te freaken zeg maar In mijn zetel ligt iets dat ik niet echt kan plaatsen. Konijntje of cavia, heb er geen idee van maar het lijkt er wel op. Bij nader onderzoek van mijn living en keuken zie ik o-ve-ral haar liggen in de kleuren zwart, wit en ros, dus ik denk eerder aan een cavia. Een sneer bloed hier en daar, tot op m'n eettafel aan toe. Nu heb ik een enorme angst van dode dieren 8-[ Mijn beste vriend onmiddellijk opgebeld, die komt eraan om het diertje te bekijken (zodat ik weet wat het is en de buren kan verwittigen) en het in een zakje te stoppen en in zijn tuin te begraven (als het in mijn tuin begraven wordt, graaft de hond het op en vind ik het nog maar eens terug in huis). De dader is mijn zwangere kattin, die zit er zo fier als een gieter naast en wijkt geen milimeter van haar slachtoffer's zijde Het leuke aan heel de zaak is dat ik moet platliggen, niet mag schoonmaken en zeker niet mag stressen. Ik ga bol van de stress voor het ogenblik, ga straks moeten stofzuigen en al dat bloed weg zien te krijgen, en ik heb geen rubber handschoentjes meer! Blij dat m'n zoontjes sinds gisterenavond bij hun papa zijn, had hier kermis geweest anders... Ben echt wel aan het gruwelen, whaaaaaaaaaaahhhh! Prettig weekend zeggen ze dan :c:
Het is dus een cavia... De kattin is ermee beginnen spelen (heb een schoen naar haar gegooid) en nu ligt het met z'n hoofdje naar boven gedraaid. Ik ga uit m'n dak! En dan belt m'n maatje ook nog dat er een ongeluk is gebeurd en hij staat aan te schuiven. Nu ben ik niet de persoon die snel vloekt, maar ik heb het voorbije half uur nog niets anders gedaan
Mens... zet dit voortaan aub bij de lounge neer... Krijg halve hartverzakking hiero, denk dat je een miskraam hebt gehad! Gelukkig is het maar een cavia! Maar wel schrikken idd! Altijd een goed begin van de dag!
Ik dacht ook dat je een miskraam had gehad, totdat ik doorlas. Gatsie, ik zou ook niet blij zijn. (zacht uitgedrukt)
Het was dus een cavia... Het arme beestje! Opgeruimd staat netjes. En m'n maatje heeft de stofzuiger genomen en is zo lief geweest van het bloed op te ruimen ook.
hihi.. ik ben inmiddels al zo gewend aan dat soort gruwelbeelden. Ik ruim het zelf ook wel op, mijn man stapt er gewoon overheen.. Fijn voor je dat het opgeruimd is!
Meid, hoop dat je niet bent gaan stofzuigen.. Ik heb een keizersnede gehad en mag ook heel weinig doen in huishouding, en wist je dat stofzuigen de ergste (lees: vermoeiendste en belastende) taak is? Dus laat die haren maar lekker liggen, gooi dat beestje lekker in de kliko (wij krijgen zoveel dode dieren van onze 4 katten dat wij niet meer begraven) en ga dan boven op bed liggen (als je TV daar hebt, want dan kan je daar lekker tv kijken en hoef je niet naar de rommel te kijken). Groetjes Daphne
Ik heb niet hoeven schoonmaken, mijn maatje heeft dat gedaan (de lieverd). Is wel lastig dat te zien gebeuren als jij in de zetel (lees zitbank) hangt... Hij heeft het arme beestje mee naar huis genomen om in zijn tuin te begraven (als ik dat hier doe, graaft de hond dat op en ligt het weer binnen).
maar hoe is de kat dan aan de cavia gekomen? wat een vies verhaal.. Bah meot er niet aan denken om dat thuis aan te treffen.. Ben niet zo van het bloed enzo..
Bleek de nieuwe cavia van het buurmeisje te zijn, ze hadden die amper 3 dagen geleden gaan halen en vandaag buiten gezet omdat het niet regende, en het beestje kon niet van de tuin af. Nou... Kon het blijkbaar wel met de hulp van poeslief Ik moest deze namiddag nog naar de winkel en heb haar 2 baby cavia's meegebracht (wel op gelet dat het beiden meisjes zijn zodat er geen nakweek komt) en de schat was zo blij! Voel ik me toch een beetje beter nu...
Hoi, wat een wreed verhaal, jij met je killerkat. En het buurmeisje, wat haar cavia buiten laat lopen. Dom dom, want een cavia hoort binnen, het is geen konijn. Bij minste geringste kou of tocht, gaat een cavia dood. Dus tip, lief dat je je buurmeisje 2 cavia's geeft, maar ze moet ze wel binnen houden, en al helemaal om deze tijd s'winters.
Heb ik haar duidelijk gemaakt, maar ze zal die niet buiten laten lopen uit angst dat mijn kattin er weer mee aan de haal gaat. Kattinnen en zwangerschaps-hormonen-instincten, bah! Vandaag was het een mol die ze mee had, heb haar ermee buiten gestuurd.