Ik heb nu al 3 dagen zo'n keelpijn . Ik ben ook schor en kan bijna niet praten (wel lekker rustig). Maar ik wil iets natuurlijks gebruiken en niks helpt Dit heb ik al gedaan: Kamillethee met honing Zo een lepeltje honing Gorgelen met zout water Biologische vlierbespastilles Het verzacht allemaal wel even maar na 5 minuten is de pijn weer gewoon terug. Wie heeft de tip voor me? Ik denk dat ik zo ook de ha even bel want dit is een nasleep van een griep of iets. We gaan maandag op vakantie en ik wil dan heel graag fit zijn.
Heb ook alles geprobeerd maar ga vanmiddag toch maar langs te huisarts. Het is te hardnekkig en niks helpt en daarbij heb ik nog koorts. Succes ermee!
Toch ook maar meteen de ha gebeld. Ik heb een antroposofische huisarts dus die zal ook met natuurlijke oplossingen komen denk ik. De assistente vroeg door: heb je een rode keel (ja) en heb je witte puntjes in je keel (nee). Ze gaat nu overleggen met de ha en belt zo terug. Waarschijnlijk moet ik zo langskomen.
Dat vroeg ze aan mij ook, of ik koorts heb en dat weet ik niet. Ik voel wel warm maar ik merk het vaak niet zo als ik koorts heb. Pas als ik rond de 40 zit ga ik rillen en krijg ik het koud. Ik bedenk me net dat ik ook oorpijn heb sinds gisteren (af en toe steekjes, meer niet). Ik mail dat er wel even achteraan
ligt er natuurlijk aan, of je echt een keelontsteking hebt, maar vaak als ik keelpijn heb/voel aan komen ga ik aan de trachitol en strepsels. Die combi werkt bij mij altijd wel.
Wat hier goed helpt is thee met verse citroensap. Dat verfrist en verlicht de pijn. Dit wordt hier erg veel gedronken bij verkoudheid en keelpijn. Misschien dat het jullie helpt. In ieder geval Beterschap en hopelijk kun je maandag zonder keelpijn op vakantie. Geniet van de vakantie
Ik wil liever geen medicijnen nemen. Kijk als de ha straks wat voorschrijft (doet hij alleen als het echt nodig blijkt) doe ik het wel maar anders liever niet.
Ik gebruik altijd die pastilles van Isla. Zijn zacht en je mag er zoveel van als je wilt/nodig hebt. Maar inderdaad, langer dan een paar minuten verzacht het vaak niet. Dat is zo vervelend aan keelpijn: er helpt eigenlijk bijna niets tegen. Overigens krijg ik bij keelontsteking ook nooit medicijnen ofzo; volgens mijn HA (en ook mijn vorige HA, trouwens) zorgen antibiotica er hooguit voor dat het een dagje eerder over is. Dan kun je het dus net zo goed vanzelf over laten gaan Veel drinken, evt. waterijsjes eten en zuigtabletten; das alles wat je kunt doen. Beterschap!
Dat verzacht inderdaad even maar ook niet langer dan 5 minuutjes Ik denk dat er niks anders op zit dan zo een rondje ha te maken
Als het geen keelontsteking is maar gewoon "gewone" keelpijn helpen bij mij die diele honingsnoepjes en thee met heel veel suiker altijd erg goed. En drink mezelf altijd helemaal klem aan de sinaasappelsap. Liefs mij
ik heb even wat dingen voor je opgezocht Meteen gorgelen met pure bessensap (kleine flesje van de Betuwe). Je kan het wel of niet doorslikken. Een stof in de bessensap doodt de bacterien. 's Nachts een opgerolde grote zakdoek, gevuld met gesnipperde ajuin, rond de nek spelden met een veiligheidsspeld. Probeer de zakdoek zo te vouwen dat de zijde die tegen de keel komt zo dun mogelijk is. Bij keelpijn in een theedoek of verbandje uien leggen en deze om de hals binden, door de ui krijg je ook lucht als je verkouden bent. deze tip over uien werkt trouwens echt...met een boel dingen zoals verkouden, keelpijn, koorts enzo gebruiken wijzelf idd ook altijd uien en het werkt perfect...het stinkt wel maar het werkt dat ishet belangrijkste toch suc6 en ik hoop dat het snel over is bij je!
natte theedoek om je nek en daaroverheen een lekkere dikke sjaal, dan kan het lekker broeien... als het geen angina is, dan helpt het bij mij altijd goed
ik heb een tijdje als doktersassistente gewerkt, en had toen ook een keer flinke keelpijn! De dokter waar ik voor werkte zei dat het enorm goed helpt als je 3 x daags met rode wijn gorgelt.. heb ik dus gedaan en binnen een dag was de pijn weg misschien het proberen waard?
ik weet niet meer wie het zei, maar aangezien ik ook keelpijn heb ben ik een aantal tips aan het volgen.... maar verse citroensap in de thee is echt SMERIG!! hahaha
Oh, over iets in je thee gesproken... Men adviseert altijd honing; zal best, maar ik vind dat echt goor! Ik doe dus altijd gewoon veel suiker; verzacht gek genoeg ook
ik zweer bij strepsils. ik heb vaak keelontsteking en krijg altijd medicijnen omdat het bij mij heftig verloopt. (moeilijk ademen, speeksel niet door kunnen slikken) Nu gebruik ik bij de eerste tekenen die strepsils en ben al 2 jaar keelonsteking vrij Toeval?? ik weet het niet, maar ik neem aandelen
Dank jullie voor alle tips! Ik ben net terug van de ha en heb een kuurtje gekregen. Mijn koorts (bleek inderdaad koorts te hebben) kwam niet alleen door een keelontsteking (dus toch) maar ook door een urineweginfectie. Vandaar al de hele week ook een zere rug en buik. Ik dacht niet dat het iets met mijn blaas zou zijn, voelde er verder niet veel van maar dat was het wel degelijk. Na een stoot ab hoop ik dus weer de oude te zijn
@ Dees; maar goed dat je ff naar de HA gegaan bent, dus!! Ik hoop dat alles snel weer over is... Ik bedacht me net nóg een tip tegen keelpijn: Stomen! Gewoon een minuut of 10 met je smoeltje boven een bak heet water hangen (verder niets erin doen! Hooguit een beetje kamille; al het andere irriteert alleen maar meer). Doet bij mij vaak wonderen.