Volgende week met ik voor een behandeling van een spatader op mijn bovenbeen. Hij is lelijk en hem er jeuk aan en een snel een zwaar been. Nu ben ik nogal een angsthaas en zit er best wel tegenop. Ze gaan het dmv Endoveneuze coagulatie doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijk op de VNUS methode volgens mij.
Ik zelf heb er geen ervaring mee maar een collega van mij is er laatst aan geholpen ik weet niet precies hoe ze het bij haar gedaan hebben. Ze hebben haar aan beide benen tegelijk geholpen. Het viel haar heel erg mee en de volgende dag was ze dus ook alweer aan het werk. Na de behandeling moest ze een half uurtje fietsen daar, ook moest ze een paar dagen steunkousen dragen en na twee weken had ze controle i.v.m. de wondjes. Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar wil je toch nog even sterkte wensen.
Ik heb in 2009 een behandeling aan beide benen gehad. Ook endoveneus en dan dmv radiogolven. Ik stuur je morgen een PB met mijn ervaring. Het komt goed hoor!
Hoi, Ik moet binnenkort naar een dermatoloog om eentje na te laten kijken of behandeling noodzakelijk is. Heb wel pijnklachten. Ben wel benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Ben ook niet zo'n held. In ieder geval sterkte.
Sterkte! Ik ben zelf nogal bang aangelegd voor medische dingen. Kan me dus heel goed voorstellen dat je er tegenop ziet... Een tijd terug moest ik een nasoscopie krijgen omdat ik steeds maar verkouden blijf. En wat was ik me toch zenuwachtig... Volgens de KNO-arts viel het allemaal wel mee maar ondanks de verdoving deed het retezeer. Heel m'n mond en keel waren verdoofd maar kennelijk liep dat spulletje gelijk uit m'n neus. Dit heeft mijn angst alleen maar erger gemaakt trouwens.
Oh dat klinkt ook niet prettig inderdaad. Ik dacht dat ik na 2 zware bevallingen wel wat minder bang zou zijn voor medische ingrepen, maar ik ben nog steeds een angsthaas
VNUS is een behandeling met radiofrequente golven van de grote vaten in de benen. Dus ik denk dat je dat krijgt. Ken overigens alleen VNUS, Müller en scleroseren. Na de ingreep moet je wel iets van compressie om het been hebben. Wij zwachtelen meestal. Kous mag volgens mij ook wel maar als hij maar tot de lies komt. Vaak komen steunkousen maar tot de knie. Alleen mensen met trombose hebben er 1 tot de lies. Er is maar 1 wondje, niet meerdere (tenzij je de kleine gaatjes van de verdoving mee telt) en hechtingen komen ook niet ter sprake. Na een paar dagen hoeft compressie ook niet meer. Heb zelf geen ervaring ermee als patient. Sterkte alvast! Het komt helemaal goed.
Mijn collega had hele mooi steunkousen. Niet die lelijke bruine maar dit leken net zwarte panty's en ze waren idd tot aan de liezen. Ze gebruikte ze op het werk ook gewoon als panty's omdat ze heel erg warm waren dus ze hoefde er alleen maar een rok over te doen. En ik begreep van haar ook idd dat het heel erg mee viel ook omdat er dus verdovingen in je been komen. Nogmaals sterkte.
Weet niet precies hoe en wat. Ik weet alleen dat het haar heel erg mee viel en ze heeft het in het bergman kliniek gedaan wat haar ook heel goed bevallen is. Ze waren heel vriendelijk en bekwaam. Vroegen ook iedere keer hoe het ging met haar en zo.