Dampo onderop je voeten, nog niet eerder gehoord, wel op borst. Waarom onderop de voet? Zomaar benieuwd hoor.
Over de ui naast je bed. Hoe erg stinkt je huis de volgende ochtend? En ruikt ook gelijk je beddengoed ect er naar?
Luuf of dampo onder je voeten smeren met een dikke laag en dan dikke sokken aan. Doe het altijd bij mijn zoontje en na 2 a 3 dagen is zijn verkoudheid over. Hoe het werkt weet ik niet maar het werkt heel goed...
Bij chronische verstopte neus naar de KNO arts voor een conchacaustiek en evt septumcorrectie. Al moet ik zeggen dat ik nu zo ongeveer 4 keer een conchacaustiek gehad heb en er niet beter op ben geworden....neusspray en kou doen nu pijn...maar kunnen ademen door mn neus ho maar. Waardeloos. Je hebt douchespul speciaal voor bij verkoudheid...eucalyptus en menthol zit er volgens mij in. Goed warm douchen kan helpen bij echte snotverkoudheid...als je echt het chronische hebt zullen je neusschelpen alleen maar opzetten van de warmte. Een ui werkt bij mij ook helemaal niet....krijg alleen maar een ergere verstopte neus doordat mn traanvocht ook nog erbij komt. whaaa ik haat mn neus! (kan er ook niet mee ruiken...waardeloos ding). Ik zou met het hoofdeinde flink omhoog slapen. Doe ik ook altijd. Zodra ik wat platter ga liggen is het hoppaaa volledig dicht.
Dochter en ik hebben t net ook weer gehad. Gelukkig ben ik vandaag weer iets minder snotterig. Bij dochter wilde ik er heel snel vanaf, want ze had een belangrijke zwemtoets Dus bij haar heb ik een ui op dr kamer gezet, borst, rug en onderkant voeten ingesmeerd met Dampo + sokjes aan, hoofdeinde omhoog gezet en (zelfgemaakte) zoutoplossing in dr neus gedruppeld. Nou niets hoor.. Gewoon paar dagen uitzieken (39,6 koorts + oorontsteking). Enige wat bij haar werkt tegen vastzittende hoest/slijm is bisolvon, tenminste dat ik idee heb ik. Dus dat heb ik ook een paar dagen gegeven. Plus nog kopjes rooibos honing thee en andere hoestdruppels. Homeopatische, die ook niet werken, maar die wil ze dan perse, want vindt ze lekker (itt tot de bisolvon). Ikzelf heb helemaal niets genomen, gesnoven of gesmeerd en heb t ongeveer net zolang gehad als zij
Nee joh, gewoon de dag erna je raam openzetten en dan is die geur weer weg. Hier bij de kids ook uien neergezet om de wasberen wat vrijer te laten ademen. En nu zo bij mezelf ook maar, want de verkoudheid van vandaag, is morgen niet beter.
Ik baal er wel van dat ik mijn man niet zo ver krijg om een hap van een rauwe ui te eten...ben toch wel benieuwd of het zal werken...mannen...
Nou, ik had de dag na het ui het beddengoed vervangen en de hele dag raam wagenwijd open (normaal lucht ik ook dagelijks door, maar nu extra). De lucht heeft er 3-4 dagen gehangen. Echt smerig, zo'n vieze zweetlucht!
Een handjevol water nemen, daar véél zout bij doen en opsnuiven. Prikt enorm, maar na en paar keer is het voorbij en kan je weer goed ademen.
Het italiaanse recept van Nonna (oma): Kook een paar uien in wat water, doe er dan honing bij (of eventueel suiker) en laat het even doorkoken. Af laten koelen en de siroop die ontstaat moet je een paar keer per dag nemen. Je kunt ook rauwe ui gebruiken, dan moet je de ui in stukjes snijden, doe er honing bij (of suiker) en laat het een paar uren staan, neem dan wat van de siroop die ontstaat. Je kunt aan de siroop ook nog eventueel knoflook toevoegen. Aangezien de heerlijke geur die je tijdens deze remedie zal verspreiden is het aan te raden om de rest van de familieleden en/of vrienden op afstand te houden
Nou ik snuif me te pletter aan zoutoplossing de ui sloeg op mijn ogen dus die heb ik weggedaan heb mn voeten ingesmeerd met luuf maar kon aardig ademen vannacht hihi
Heb wel eens gelezen dat iemand azijn aanlengde met water en dat kookte en dan even boven het pannetje hangen en inademen, geen idee of het helpt en of t gezond is, al hoewel azijn is natuurlijk natuurlijk.
hoe het werkt weet ik niet, maar het helpt goed. Ik heb het niet zelf gedaan, maar een vriendin van mij bij haar dochter. Het werkte echt goed.