Hola senoritas! Momenteel zit ik met mijn dikke billen in Spanje, maar heb jullie advies/tips nodig! (dacht wel even zonder ZP te kunnen ) Gister na het douchen even lekker met een wattenstokje mijn oren schoongemaakt. Bij mijn rechter oor voelde ik al meteen dat het niet goed voelde na het schoonmaken. Zo'n doof/vol gevoel. Mijn hoop was een nachtje slapen en het zou wel over zijn, maar helaas! Ik ben net wakker met het gevoel alsof mijn oor verdoofd aanvoelt en alsof het vol zit. Het doet geen pijn (lichte steekjes, dat wel), voelt irritantachtig en jeukt ook niet. Maar meestal is dit het begin van de ellende en dat wil ik voorkomen, helemaal omdat ik in het buitenland zit Op google vind ik véél tips, maar welke werkt nou echt..... Kent iemand dit en/of heeft iemand tips? Mijn dank is zeer groot!
Zou kunnen dat je oor dicht zit met oorsmeer, dan kun je gaan druppelen met olie. Bij echt pijn zou je een neusspray/neusdruppels kunnen proberen. In nederland heb je ook 'verdovende' oordruppels, geen idee of ze die ook in spanje verkopen.
Gewoon even vragen in de apotheek, vaak in de toeristen oorden spreken ze wel engels. Medicijnen zijn vrij goedkoop en makkelijk te verkrijgen. Als je echt een dokter nodig hebt dan kan je altijd naar het plaatselijke 'Centro Medico' gaan, naar de eerste hulp, daar word je op vertoon van je verzekeringskaart en paspoort, kosteloos geholpen.
Thanks voor de tips! Wat voor olie kan ik gebruiken? Ik ga vanmiddag ook wel even raad vragen bij de apotheek. Thanks Kari, dat wist ik niet! Mocht het echt pijnlijk worden, kan ik daar dus heen!
Ja, ik weet niet of je een EHIC kaartje heb (internationaal verzekeringsbewijs) dat is het makkelijkste. Maar ze moeten je altijd helpen op de eerste hulp hoor en omdat je geen huisarts hier hebt kom je daar automatisch terrecht, ook al is het niet eens zo urgent. Ga niet naar een privé kliniek hoor, die heb je hier ook genoeg, maar dan ben je meteen tussen de 60 en 80 euro kwijt. Een watje met een paar drupjes verwarmde olijf olie wil ook nog wel een helpen overigens. Sterkte!
ja, DE tip is toch om naar een arts te gaan. Als het echt een oorontsteking is, ben je de pineut. (man, wat doet dat pijn! ) Beterschap, hoop dat het meevalt en je lekker van je vakantie kunt genieten. (ps ik ging op mijn vakantie veel te laat naar een arts en heb daardoor 7 van de 12 dagen met een onbehandelde peesontsteking gelopen, echt zonde!)
Geen rare dingen in je oor doen.. gewoon neusspray gebruiken en een pcm. Als het niet meer te houden is naar de dokter gaan.. Ik heb welleens gelezen gesneden uien tegen je oor in een zakje trekt de onsteking eruit..
Thanks iedereen!! Ik ga voor nu wat olie op een watje in mijn oor doen, niet zwemmen en nog even aankijken. Ook heb ik via google translate een tekst vertaald naar het Spaans, voor bij de apotheek. Verzekeringskaart heb ik inderdaad bij me (check) en nu hopen dat het niet doorzet! We zitten vlakbij Alicante! Heb al een paar farmacia gezien En op inderdaad zie ik veel 'vreemde' tips, maar durf dat niet zomaar te proberen. Nogmaals onwijs bedankt!
oren doorspuiten zal waarschijnlijk de oplossing zijn en anders inderdaad de zonnebloemolie daarom beter nooit teveel met een wattenstaafje rommelen
Mijn KNO-arts raadde aan om 2x per week in ieder oor een druppel olijfolie of arachideolie te doen ter onderhoud (o.a om proppen te voorkomen). Ook raadde hij het gebruik van wattenstaafjes af, maargoed daar heb je nu denk ik niks meer aan... Denk dat die pijn wel kan komen door proppen. Kunnen ze zo schoonmaken, als dat het tenminste is.
knoflook!! "Want wist je dat..... Knoflook een natuurlijke antibioticum is? En goed te gebruiken bij oorpijn! Snij een dun reepje verse knoflook, wikkel het in een klein beetje tissue en plaats in het oor. Niet erin drukken! Laat het gewoon de hele nacht zitten. Als je het eng vind kan je ook een watje drenken in de sap van een teentje knoflook en in het oor plaatsen. De pijn zal al binnen 15 minuten verlichten je kind zal lekker kunnen slapen en de ontsteking zal verdwijnen binnen 48 uur." Hier hebben ze het over een kindje, maar bij jezelf kan het natuurlijk ook.