Hee meiden, daar ben ik weer. het gaat super goed met onze dochter en zoon Zoonlief alweer 1 en begint al te rennen. ik weet niet of ik het nu in het goede gedeelte plaats maar dat hoor ik dan wel wist niet zo goed waar anders. voor zo lang als ik mij kan herinneren willen mijn man en ik al graag 3 kindjes. een tijdje hebben we gehad het met 2 wel ff genoeg is maar sinds een half jaar heb ik toch wel de drang na een nieuwe zwangerschap en verheug me op een kindje. Mijn man begint ook op dit punt te komen. maar we hebben ook beide twijfels. Doen we er goed aan? is het slim om een 3de kindje te krijgen. we hebben nu een opel agila. ik denk het best past de oudste zit dan op een verhoging en de jongste gaat bijna over op een verhoging met evt. rugleuning. Financieel zal het ook lukken ook al moeten we natuurlijk op een andere manier met het geld uitgeven omgaan. Verder zijn we al aan het sparen voor een vaste trap naar zolder zodat wij hier uit eindelijk kunnen slapen en onze kamer een kamer voor de kinderen gaat worden. Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft. ik denk persoonlijk er altijd een "reden" is om een kindje krijgen uit te stellen. ook al lijkt het ons het eerste jaar zwaar om weer gebroken nachten en huilbuien te hebben lijkt me heerlijk om een gezin met 3 kinderen te hebben, ik besef dat het in toekomst met vakanties en uitjes ook allemaal duurder word. maar ik verwacht daar geen problemen mee. We willen het eigelijk dus weer proberen en ik sta helemaal al te popelen de spanningen voor een positief test de kriebels of het een meisje of jongen word. maar het gaat voornamelijk nu om de kamer. we zijn hier mee bezig te sparen ik heb iets van naja de oudste kunnen best even bij elkaar op de kamer vind mijn dochter zeker weten nog leuk ook. heeft iemand ervaring hier mee? Naja hele tekst en misschien ook wel dubbel maar wou gewoon eens kijken wat jullie ervan vinden
Zelf sliep ik vroeger eerst met een paar zussen op een kamer en later met mn kleine broertje en ik vond het heeeerlijk. In de puberteit kreeg ik een eigen kamertje en daar was ik toen ook aan toe. Klinkt alsof het wel in orde komt bij jullie
Hier gekozen voor nog een kindje van ons samen. Voor mij de derde en voor hem de 3de. Hier in huis wel wat aanpassingen gedaan. Zoals de zolder een dakkapel laten plaatsen en 2 dakramen. Deze zijn we nu aan het afwerken en mooi maken zodat wij daarheen verhuizen. Hier wel een andere auto gekocht. Had een seat ibiza st maar vond et net wat te kramp met mijn zoontje van 6 en zijn benen. en dochterlief nog in kinderstoel. Nu een peugeot 3008 en wat een verademing kwa ruimte. Maar dit kon financieel ook allemaal en nergens een lening voor af moeten sluiten. Wel een babykamer en box gescoord op mp omdat ik echt alles al weg had gedaan. Baby gaat naar onze oude kamer. Kinderwagen wel nieuw besteld. En vind het toch weer reuze spannend maar heb er ook echt zin in om weer lekker in baby in huis te hebben. april gaat de kleine meid naar de basisschool en de oudste zit er al. Dan ook weer alle tijd voor ons wondertje. als je financieel alles kan redden en je wens zo groot is lekker doen. Al vind het zwanger zijn wel wat zwaarder nu er nog 2 rond lopen maar ga gewoon eerder naar bed en probleem is opgelost haha
Er zijn altijd wel oplossingen te bedenken ! Zo hebben wij maar 1 slaapkamer, het zou dus bij ons komen te liggen op de kamer. Hier hebben we over getwijfeld, maar de wens is zo groot dat het ons niet uit maakt.. als er een ander huisje met meer kamers op ons pat komt en we voelen ons daar fijn gaan we zeker verhuizen ! Doe wat goed voeld, als het financieel kan waarom niet ? Succes !
Wij kunnen dat niet voor jou beantwoorden. Mag je helemaal zelf bepalen, fijn he. Financieel is het nooit slim haha, maar voor de rest (de praktische kant dan) is er altijd wel een mouw aan te passen. Wij hebben bijv. niet genoeg slaapkamers voor 3 kids. Dus de baby zou bij ons op de slaapkamer moeten, of de oudste 2 samen. Verder is belangrijk, is je relatie stabiel, is de wens er bij beide, zien jullie jezelf 3 kinderen opvoeden? Wat bij mij nog wel speelde/speelt is: wat als het niet gezond is? Wat doe ik met mijn 'egoïstische' beslissing mijn andere kinderen aan? Dat gezegd hebbende: zie onderschrift
Hier momenteel in hetzelfde schuitje. Dachten compleet te zijn met 2 kindjes maar die wens voor een 3e kindje is toch wel heel erg aanwezig. Zou zo graag alles nog 1 keer mee maken! We hebben alle babyspullen al de deur uit gedaan, hebben geen slaapkamers meer over, ook geen zolder waar we een slaapkamer kunnen maken enz. Vriend wil het liefst nu al gaan voor een 3e. Ik blijf zo twijfelen. Het wordt nu net allemaal makkelijker, wil ik weer helemaal opnieuw beginnen enz? Lastig hoor...
Wij hebben er samen al heel veel over gepraat. We willen heel graag een derde, maar niet nu. Er zijn nog te veel maren, het voelt nog niet goed. Het plan is nu om over een jaar misschien er weer voor te gaan. Ondertussen gaan we de zolder aanpakken en daar een kamertje bouwen. Ook als er geen derde komt willen we dat doen. Zo te horen zijn jullie helmaal klaar voor een derde kleintje. Twijfels zullen er altijd wel blijven. Zoals je al schrijft, er is altijd een reden om het niet te doen. Maar als er meer redenen zijn om het wel toe doen en het voelt goed, doe het dan!