Voeding kindje 8 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nikkijane, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hoi Allemaal,
    Ons mannetje is nu 8 weken, en weegt (denk ik) ruim 4 kilo... Volgende week word hij weer gewogen, dus weet het niet helemaal zeker...
    Hij krijgt nu zo'n 3 weken flessen van 160+5 (10 ml extra water), en krijgt meestal 6, maar vaak ook 7 of 8 flessen... Hij laat soms iets staan, maar meestal gaan de flessen op...
    Hij krijgt dus veel te veel... Het CB had gezegd dat het geen kwaad kan, hij pakt wat hij pakken moet, maar ik vind dit toch niet helemaal normaal...

Hij komt de laatste tijd ook wat eerder voor de fles, eerst was het netjes 4 uur, nu komt hij soms al na 2,5 uur... Ook is hij gestopt met doorslapen (na de overstap van BV naar FV sliep hij twee weken door)...

Ik heb nu voeding voor hongerige baby's gekocht, maar hoe pak ik dat het beste aan??
    Hij krijgt Nutrilon Hypo allergeen... Kan ik nu gewoon gaan beginnen met het mengen van de flesjes...? Bijvoorbeeld 2 forte en 3 hypo?
    Ik wil namelijk graag voorkomen dat zijn krampjes verergeren... Dus denk dat de overstap geleidelijk moet gaan...

Wie heeft hier ervaring mee??
    Alvast bedankt!

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je kan in principe gewoon voeding mengen. Wel geeft het CB aan dat voeding voor hongerige baby's meer krampjes kan veroorzaken. Het is dus kiezen. Zelf had ik ook hypoallergene voeding van Friso. Ben toen met 8/9 weken overgestapt op voeding voor hongeroge baby's ook van Friso. Hier geen krampjes gehad. Wel kreeg ik een heel vrolijk mannetje voor terug die einelijk tevreden was na een flesje.

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik heb hem nu net een voeding geven van 160cc met 3 schepjes Hypo en 2 schepjes forte... Hij heeft de fles nu 10 minuten op, en (nog) geen last van krampjes... Maar we zien wel hoe het gaat...
    Maar maakt het dan niet uit dat je geen hypo allergene voeding gebruikt?? Neem aan dat die forte niet ook nog eens hypo allergeen is, toch?

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hypo Allergene voeding is lichter verteerbaar dan de standaard voeding. Als je dan toch van de HA afstapt, had je wss ook voortgekunt met de standaardvoeding. Forte doet de HA werking teniet, dus die hoef je niet meer door te geven. Je kunt als je pak HA op is, net zo goed standaard voeding kopen en die dan eventueel mengen met forte, àls dat überhaubt nog nodig is...

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja het was kiezen. Maar Thijs was zo hongerig dat dit ons het beste leek. Helaas is er geen hypoallergene voeding voor hongerige baby's. Misschien moet dat nog uitgevonden worden?

Deel Deze Pagina