D.ean 36 weken zwangerschap

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door blondy1982, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondy1982

    22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Bedankt voor je bericht. Je weet precies hoe wij ons voelen...
    Weten jullie ook de reden waarom jullie kindje is overleden?
    Heb je hierna nog kinderen gekregen?
     
  2. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Verdrietig genoeg lotgenoten ja!

    Ruben was veel te klein, ernstige groeiachterstand door een placenta die niet genoeg werkte. De verloskundige vond mijn buik wat klein, maar zag geen spoed/noodzaak voor snel een groei echo, de echo werd toen twee weken later gepland (te laat dus). Gemiste kans dus, inschattingsfout. Heel rauw en verdrietig...

    Ruben was ons tweede kindje, 4 januari dit jaar ben ik bevallen van ons derde kindje Tobias. Spoedkeizersnee, net op het nippertje door navelstreng prolapse... Gelukkig deed Tobias het direct goed. Bij de zwangerschap van Tobias stond ik onder strenge controle van het ziekenhuis, kreeg bloedverdunners voor de placenta. Zwangerschap was niet onbezorgd, maar verliep goed.
     
  3. blondy1982

    22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Het idee dat het overlijden voorkomen had kunnen worden is zo verdrietig, wat als...
    Wat fijn dat jullie een derde kindje hebben gekregen.
    Hebben jullie lang gewacht met opnieuw proberen.
    Ik ben in m'n hoofd constant bezig met het opnieuw zwanger willen worden.
     
  4. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Zeker heel verdrietig en rauw, mijn vertrouwen in 'gewone' verloskundigen was ook weg. Een gemiste kans...

    Idd de wens om opnieuw zwanger worden bleef, ook al was het eng. Ik denk dat je kinderwens alleen maar sterker wordt. In september 2017 bevallen van onze Ruben en in mei 2019 weer zwanger. Gelijk de eerste ronde raak eigenlijk, te snel bijna om te kunnen behappen.. maar oh zo fijn zo snel en niet hoeven te wachten.

    Eerst wilde ik wel weer het normale leven oppakken, zo ver als dat kan/kon. Weer aan het werk, weer kunnen genieten van mooie /leuke dingen van het leven.. Het verdriet en gemis blijft, maar minder overheersend als de eerste weken.

    Vooral je gevoel blijven volgen, een zwangerschap was/is ook mooi lichtpuntje om naar uit te kijken bijvoorbeeld. En ik merk dat verdriet en blijdschap naast elkaar voor komen nu. Zo blij met Tobias, maar soms ook confronterend. Kleertjes die nieuw voor Ruben waren gekocht, draagt Tobias nu bijvoorbeeld. Tobias qua uiterlijk totaal anders, zelf vind ik dat wel fijn. Een ander kindje, uniek en bijzonder.

    Wel merk dat ik mij sneller zorgen maak, en meer onzeker ben. Gewoon door alles wat we hebben meegemaakt, het leven is niet meer vanzelfsprekend meer lijkt het.
    Overlijden van Ruben, mijn man op vakantie in buitenland een hartinfarct. Ik toen 2 maanden zwanger. Een flinke knauw weer in mijn vertrouwen in alles.

    Ik hoop dat nu alles rustiger wordt en blijft.
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wat verschrikkelijk voor jullie!! Woorden schieten te kort.... Wat goed dat je het op kan schrijven iig! Ik hoop dat jullie het een plaats kunnen gaan geven. D.ean hoort helemaal bij jullie maar het is onbeschrijfelijk verdrietig :(

    Ik heb zelf type 1 diabetes, en dus ook in de zwangerschappen (en ben lid op Facebook van een groep hierover). Het gewicht van D.ean en de "minder rijpe" orgaantjes past voor 36 weken goed bij diabetes iig (maar dan vraag ik me af waarom ze dit bij eerdere groeiechos niet hebben opgemerkt).
    Weet dat het ook wel heel vaak wel goed kan gaan met diabetes (zelfs met type1, niet om je ogen uit te steken maar misschien geeft het je een beetje moed voor jullie vierde kindje tijdens de zwangerschap als het de diabetes is waarvoor je bang bent).
    Dapper dat jullie erover durven dromen om een vierde kindje te "nemen".

    Heel veel sterkte de komende tijd
     
  6. blondy1982

    22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    De gedachten om opnieuw zwanger te worden en een levend baby'tje bij ons te mogen krijgen is echt een lichtpunt in onze gedachten. Het gemis en verlangen ernaar doet gewoon pijn.

    Je vraagt je soms af hoeveel verdriet en spanning een mens aankan hé.

    Ik wens jou en je gezin alle rust toe en dat die zo blijft!
     
  7. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.031
    3.774
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd met dit grote verlies. ❤️Hopelijk mag er snel weer in lichtpuntje in jullie leven komen.
     
  8. Liefschaapje

    Liefschaapje Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Oh meid, verschrikkelijk he.... 3 daagjes geleden onze zoon Finn moeten laten gaan. Heeft 1,5 uur geleeft... wat een nachtmerrie!!! Ik ben ook zo verdrietig!

    Sterkte! Ik heb je een berichtje gestuurd voor t geval je in contact wil komen.
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.045
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie zoontje. Veel sterkte en hopelijk mag je snel jullie wens in vervulling zien gaan.
     

Deel Deze Pagina