Vanmorgen vroeg is mijn vriend op weg naar zijn werk met zijn fiets tegen een verkeerd geparkeerde aanhanger gereden. Hij knalde met zijn hals en oor tegen een hoek. Uiteraard voelde hij zich niet fijn en is hij vanmiddag naar de huisarts geweest. Conclusie, gekneusde hals en oorschelp, verdere controle niet nodig. Gedurende de dag werd de boel steeds stijver en hij klaagt over hoofdpijn en een licht gevoel in zijn hoofd. Ik ben (met D.) op het moment niet thuis en omdat hij zelf aangaf dat het verder wel redelijk ging, vond hij het ook niet nodig dat ik per direct naar huis kwam. Ik ben op zijn oordeel afgegaan maar zit mezelf compleet op te vreten hier. Een beetje hypochondrie is mij niet vreemd en ik haal me de vreselijkste onzichtbare letsels in het hoofd, de voornaamste dat er een ader beschadigd zou zijn en deze langzaam lekt en dat hij -als hij gaat slapen- gewoon niet meer wakker wordt. Ergens kan ik ook wel bedenken dat het ongeluk bijna 18 uur geleden is en er ondertussen dan vast wel iets gebeurd zou zijn maar de angst is even sterker dan de rede. Bah, wat kan een mens bang zijn...
He bah wat vervelend! Ik herken je door-denk-drama helemaal... Ben zelf minstens zo erg. Je wilt het niet, vind het zelf ook vreselijk maar het gebeurt toch en de angst wordt enkel erger . Ik wens je sterkte met deze nacht, en je man natuurlijk met de pijn .
Oh ik snap dat je je zorgen maakt. Dat moet ook een flinke klap geweest zijn. Hoe is het nu? Zijn jullie de nacht goed doorgekomen? Ik zou afspreken om elk uur even wat van hem te horen zodat je je niet hoeft op te vreten. Dan gaat deze dag misschien net iets sneller voorbij als je steeds contact hebt. Sterkte, ook voor je man. Ik hoop voor jullie dat het snel over is.
Ik snap je wel hoor. Toen mijn vriend en tijdje geleden belde dat hij in een auto ongeluk met alleen blikschade zat, maakte ik mij al helemaal ongerust! (Auto wel total loss, maar geen gewonden). Kun je nagaan hoe ik in zo'n situatie als de jouwe zou reageren! Aan de andere, rationele, kant, zal een arts hem niet zomaar naar huis sturen bij twijfel. Het gaat tenslotte niet om een kneuzing van een arm. Probeer een beetje vertrouwen te hebben in de medici. En sterkte natuurlijk