Wilders door OM verdacht van aanzetten tot discriminatie | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
tsjonge jonge jonge en dan hebben we het als grondwet vrijheid van meningsuiting whahahaha.. nou dat blijkt..
Dit dus! Ik durfde het al niet te zeggen. Die vrijheid van meningsuiting wordt meestal niet gewaardeerd. Dat Wilders het niet altijd goed aanpakt dat is weer. Dat hij niet alle soortgenoten (in dit geval Marokkanen) over een kam mag scheren dat is ook waar. MAAR ik snap wel waar zijn ideeën en meningen vandaan komen en ik ben wel van mening dat de mensen die zich niet aan de regels dat daar consequenties voor moeten komen.
Wat Wilders toen zei heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting. Schandalig was het. Heel soms slaat hij wel eens de spijker op zijn kop, maar meestal is het opruiend en niets meer dan dat.
Mee eens. Alleen: ik vind dat dat dus moet gelden voor alle mensen die uit een ander land naar Nederland komen en er hier een potje van maken. En niet de mensen die hier geboren zijn. Dus niet alleen Marokkanen.. Daarnaast vind ik dat de aanpak van Wilders veel en veels te ver gaan. Hij heeft goede punten, maar hij draaft veel te ver door. Ik zal om die reden dus ook nooit op hem stemmen
De uitspraken van Wilders hebben niets meer te maken met vrijheid van meningsuiting en zelfs dan heeft die vrijheid zijn grenzen, zoals in artikel 1 van de grondwet staat. Ik heb destijds uit solidariteit met de beledigde groep aangifte gedaan en op sommige bureaus lagen zelfs kant en klare aangiftes waarop de strafbare feiten konden worden aangekruist. Ik ben in ieder geval blij dit te lezen. Hopelijk leidt het ergens toe.
Dit heeft inderdaad niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken. Hij is gewoon aan het provoceren. Prima al zeg ik het zelf. Des te minder mensen hem serieus gaan nemen.
Werd tijd dat die man aan gepakt gaat worden hij zet wel aan tot haat. Vind het maar een walgelijke man. Met zijn nep blonde haren bah echt een naar mannetje. Oke hij zegt dingen die veel Nederlanders denken. Alleen ben ik het er niet mee eens nu niet nooit geweest ook. In de jaren 80 had je ene( naam kwijt) wie het weet mag het zeggen haha. Ene Joop dacht ik?? dacht ik die werd zonder pardon uit de 2 de kamer gezet van wegen discriminatie. Dat moet met Wilders ook gebeuren.
Ook mijn eerste gedachte toen ik het nieuws op de radio hoorde. Verder eens met Jackie87! Ik vind het echt een vreselijk mens, die Wilders.
Vrijheid van meningsuiting is iets totaal anders als het stigmatiseren van een totale bevolkingsgroep. Willens en wetens aanzetten tot haat heeft geen zak met vrijheid van meningsuiting te maken. Verders vind ik de man net een langspeelplaat die iets te vaak blijft hangen op de A-kant Maaruhhh ... ik zag het topictitel en dacht ... mag dit???
Je mag hier zeggen wat je wilt maar je mag niet opruien of discrimineren en dat doet hij echt wel voor de 100 procent te kosten van andere groepen mensen. Of je nu Nederlander ben of Spanjaard of wat dan ook je moet en mag als groep niet in een hoek geduwd worden.
sommige snappen duidelijk het verschil niet tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie wilders is niet zo dom hij weet dit zelf maar al te goed maar zo krijgt hij wel weer aandacht het is zijn aanhangers die te dom zijn om te snappen
volgens mij mogen we het op zzp niet over de politiek hebben en dat gebeurd hier nu wel. zoals zovaak.
Op sommige punten heeft wilders gelijk, Desalnietemin gaat hij wel te ver in bepaalde dingen maar dan nog is het een mening.. Ik vind sommige punten van wilders gewoon goed. En nee je mag bepaalde groepen niet in een hoekje duwen, Je mag alleen maar als dat kleine groepje zijnde even bepalen dat heel nederland zich maar even moet veranderen omdat hun zich beledigt voelen.. beetje krom is het wel toch?