Hoe peuter op commode laten klimmen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Nelly, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    #1 Nelly, 13 jul 2010
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
    Hallo!

Heeft iemand een idee hoe ik mijn oudste dochter (ruim 2,5 jaar oud) zelf veilig op de commode kan laten klimmen?
    Ze is me nu in mijn zwangerschap even te zwaar om iedere keer op te tillen.
    Verschonen/aankleden op de grond of op bed doe ik ook af en toe, maar dat is ook niet echt een prettige houding.

Iemand tips?

Groetjes,
    Nelly

2. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Met een keukentrapje ofzo? Of een stoofje. Wel handig en slim bedacht om dr zelf op de commode te laten klimmen.

Op de grond en op bed lijkt mij inderdaad niet handig.

Succes.

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

klinkt misschien dom, maar misschien juist wel lekker doordat je dan zelf niet veel hoeft te bukken,

je kindje op de keukentafel verschonen, samen op de stoel laten klimmen, via stoel op tafel daar een handoekje ofso op leggen

hups zo verschonen zonder dat jij gebukt staat of in een vervelende houding staat/zit.

misschien een idee?

ander misschien met keukentrapje ofso proberen

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd een keukentrapje. Of de handige papa/opa/buurman (of de vrouwelijke variant hiervan) een trapje laten maken. Op het kdv en de psz hebben ze ook van die trapjes. Erg handig, want daar houd het natuurlijk niet op met 1 kindje.

Overigens heb ik nooit boven verschoond. Ik doe het altijd op de bank of op de tafel. Je hoeft niet steeds naar boven te sjouwen en ze kunnen er zelf opklimmen. (ok, Jitte nog niet, maar dat duurt niet lang meer als ik die klauterpraktijken van haar zo bekijk.. )

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen iets van een keukentrapje idd om omhoog te klimmen.

Anders mss idd wat al gezegt word via de stoel op de eetkamertafel laten klimmen en daarop verschonen (doekje erover en tafel is ook weer fris ;).

Zelf heb ik het ivm mijn zwangerschap heel veel op de bank gedaan en op de grond, was voor mij geen vervelende houding en zo kon ik het vele tillen van de twee anderen een beetje beperken ;).

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Snelle reacties al!

@truus1980: keukentrapje zou ook kunnen, maar we hebben zo'n licht aluminium geval, dus dat lijkt me niet zo veilig voor Annabel.

@sannehai: overdag ga ik ook niet naar boven om onze dames te verschonen. Annabel klimt dan ook zelf via de stoel op de tafel waar ik een verschoningsmatje incl. babyzooi heb liggen. Evelien is nog wel te tillen.
    Het gaat me voornamelijk over het tillen bij het ochtend- en avondritueel.

@Bluesky: die trapjes op het dagverblijf zijn inderdaad makkelijk. Hier helaas geen handige harrie in de buurt... Dan zou ik naar een timmerman/meubelmaker moeten...

@Hanneke: jij hebt er dus ook drie kort op elkaar... Fijn dat je je wel kon redden op de bank en de grond. Grond werkt op zich wel prettig, maar iedere keer gaan zitten en opstaan en spullen oprapen, dat schiet gewoon niet op bij mij.

Ik heb trouwens ooit ergens een stoeltje gezien wat omgeklapt kon worden tot trapje of andersom. Iemand een idee waar die te verkrijgen zijn?

Ik zal straks het keukentrapje zoeken (staat in de kelder?). Proberen kan altijd. Of anders een kunststoffen kruk, die hebben we ook nog ergens staan...

Groetjes,
    Nelly

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    ik lees even mee, alleen is die van mij pas ruim 1,5... Tillen lukt nog wel, maar krijg steeds meer last...

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook gewoon op de eettafel, daar ligt haar aan kleed kussen en staan er manden naast (dichte manden) waar jaar luiers en andere spullen in zitten.

ik las dat je dat overdag al doet, dat kan smorgens en savonds toch ook??

ikea heeft van de krukjes die ook trapjes kunnen worden,

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben in november geopereerd en toen mocht ik zes weken niet tillen en kon ik weinig met de linkerkant van mijn lichaam. Wij hebben een stoel bij de commode neergezet en haar van tevoren geleerd om via de stoel op de commode te klimmen. Ik hoefde haar alleen met de rechterhand een duwtje te geven. Ging prima!

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @taliaa: kan Isabella al goed klimmen? Onze jongste dochter (14,5 maand oud) klom een week geleden voor het eerst op de bank, maar de blijf ik voorlopig nog tillen. Ondanks dat ze eet als een bouwvakker, is het geen zwaargewichtje, dus dat is nog te doen.

@denemarkw: 's ochtends en 's avonds gaat Annabel op het potje, dus da's een beetje onhandig om dan beneden pas te verschonen.
    Die krukjes van de Ikea heb ik hier ergens op het forum ook over gelezen, maar ik kan ze nergens op de site van Ikea vinden.

@Jippie: hebben jullie de stoel dan ook op haar kamer laten staan?
    Ik ben bang dat Annabel 's avonds als ze niet meteen gaat slapen, dan ook zelf op de commode klimt...

Vanavond had manlief trouwens de meiden naar bed gebracht, dus ik heb het krukje of keukentrapje nog niet kunnen proberen. Morgen weer een dag...

Weltrusten!

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Me zus dr zoontje had het zelf uit gevonden,
    (ik heb die beebkamer nu), daar zitten 2 deurtjes en 4 laatjes in het midden. De laatjes op verschillende openingen en meneer was boven..

Ik zou een stoel of trapje indd aan raden als je geen lades heb. En de stoel of het trapje savonds weg halen, ivm het zelf op klimmen zonder toezicht.

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @tante Mars: ik heb wel een "commode" (Ikea Hemnes kast) met drie lades, maar die gaan over de hele breedte open en zijn niet zo heel stabiel om haar op te laten klimmen...

Ik heb trouwens vanochtend een kruk geprobeerd. Zo'n kunststoffen curver kruk, die hadden we op de badkamer staan. Ging goed! En zo schattig naderhand, ze wilde de kruk zelf terugzetten in de badkamer. Kruk, waar ga je met Annabel heen...

Ik herinnerde me vanochtend dat mijn overleden oma (januari dit jaar) een hoge kruk had met zo'n uitklaptrapje. Maar waar die gebleven is?
    Even rondhoren...

Groetjes!

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik laat hier de oppaskindjes (dochter is gelukkig zindelijk en kan zelfstandig naar de wc) momenteel vanaf een jaar (met hulp) via een trip trap op de commode klimmen. En met hulp er ook weer af, daarna haal ik de trip trap meteen weg, want het is niet de bedoeling dat ze het zelf gaan oefenen als ik even in de keuken ben ofzo ;).

De trap op naar boven en beneden laat ik ze ook zoveel mogelijk zelf doen. De ene eenjarige is de andere niet, sommige kunnen het al heel snel, zeker naar boven. Alles wat ik niet hoef te tillen is mooi meegenomen!

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik verschoonde jelle toendertijd op een aankleed kussen op de keukentafel, hij klom op de stoel en floep op de tafel dit vond ik ideaal ik doe dit nu nog steeds

15. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36

Deel Deze Pagina