hoi, een vraagje, ik heb gister een miskraam gehad. alleen nou is mijn vraag als mijn vloeien is afgelopen wil ik weer meteen beginnen om zwanger te raken. hoe weet ik wanneer ik zwanger ben, als ik dan nog gene menstruatie heb gehad. hoe kan ik dit uitrekenen? hoever ik dan ben? en raak je sneller na een miskraam zwanger? groetjes lieve
Na een miskraam ben je heel vruchtbaar. Zelf ben ik na mijn miskraam gaan temperaturen. Zo kon ik mijn eisprong ontdekken. 2 weken deed ik een test en deze was weer positief (week na mijn miskraam voor de zekerheid een test gedaan en deze was negatief, zo weet je dat de positieve test niet nog van je vorige zwangerschap is.) Veel sterkte meid en hopelijk mag je snel weer zwanger zijn!
Lieve, in de eerste plaats heel veel sterkte met dit verlies. Ik geloof er zelf niet in dat je sneller zwanger wordt na een miskraam. Ik zit nu alweer in ronde 6 na mijn miskraam, terwijl ik eerder in ronde 4 zwanger was. Helaas gaat die koek voor mij dus niet op, maar bij een ander is het misschien wel zo. We zullen helaas moeten afwachten, hoe ontzettend moeilijk dat ook is. Ik hoop dat het voor je snel weer raak zal zijn. Groetjes Franka
Lieve Lieve, Jammer om te horen dat je een miskraam hebt gehad. Heel veel sterkte hiermee samen met je mannetje. Om even te reageren op je vragen: 1. je kunt na 2 weken of zo een test doen, is deze negatief dan zullen de hormeonen wel uit je lichaam zijn ( nog beter is om het bij de arts te laten controleren) 2. Er zijn mensen die meteen weer zwanger zijn na hun miskraam. Ik ben superblij voor hun , het merendeel is ook weer zwanger na een paar maanden. Het kan helaas ook wat langer duren, zie mijn onderschrift. Ik hoop dat jij ook snel tot de gelukkigen mag horen en snel weer zwanger mag zijn. Liefs Minka
Hallo Lieve, allereerst heel veel sterkte met dit verlies. Of je echt vruchtbaarder bent na een miskraam? De meningen zijn hier sterk over verdeeld. Ik denk dat sowieso de een makkelijker zwanger raakt dan de ander en dat een miskraam hier los van staat. Ook hoor je binnen en buiten dit forum veel verschillende verhalen over al dan geen menstruatie overslaan na je miskraam. Volgens mijn verloskundige zou het geen bezwaar zijn, mijn gynaecoloog vertelde dat je dan een verhoogd risico op nog een miskraam hebt. En dat zijn 2 mensen die binnen 1 team werken. Ik denk dat je hierin gewoon je gevoel moet volgen. Voelt het goed om het meteen weer opnieuw proberen, gewoon doen. Maar voelt het voor jou beter om even een wachtperiode aan te houden, dan moet je dat natuurlijk doen.
sterkte met het verlies en je kan direct weer zwanger worden maar dat gaat niet altijd op. zelf heb ik na mijn eerste miskraam 3 maand er maar tussen gehad maar na mijn tweede miskraam zat er 8 maand tussen dus het zegt niks. het is hopen dat het niet al te lang duurt liefs miriam
Lieve, veel sterkte met dit verlies. Ik denk dat, als je er direct weer voor gaat, je gewoon kunt testen volgens je eigen cyclus. Ik weet alleen niet of een vloeiing na een miskraam gelijk staat een menstruatie. Ik heb zelf wel gewoon gemenstrueerd na de miskraam en weet dus waar ik kon beginnen met tellen van de nieuwe cyclus. Je kunt ev je lichaam iets langer de tijd geven, dat je niet na 28 dagen test, maar dan nog een weekje wacht ofzo. Als die positief is, kun je 't bij de huisarts laten controleren, toch? Het is allemaal een beetje lastig natuurlijk. Maar als jij graag er direct weer voor wil gaan, moet je dat doen. En dan kom je er heus wel achter op één of andere manier als je weer zwanger bent. Ik heb hier ergens een keer gelezen dat je baarmoeder goed schoon is als je goed gevloeid hebt na een miskraam, en dat er daarom makkelijk een innesteling plaats kan vinden en dat je daarom dus een grote kans hebt op zwanger worden na een miskraam. Maar veel vrouwen worden ook eerst gewoon weer een paar keer ongie, of hebben de cyclus in de war na een miskraam. Volgens mij scheelt het ook wel hoever je was. Dat je cyclus meer in de war is als je verder in de zwangerschap was, dan wanneer je nog maar een paar weken was. Iig succes! En hopen dat het snel weer raak is voor jullie.
Lieve veels sterkte allereerst. Ik denk ook niet dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam. Ik heb in mei een miskraam gehad en ben nu nog niet zwanger. Ligt er dus gewoon aan per persoon. gr, vruchtje
Sterkte met dit verlies Lieve.... Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag raken, zoals hierboven al staat, geldt dat helaas niet voor iedereen . Ook ik ben na mijn miskraam in maart nog steeds aan het hopen op een wonder....
lieve,ik wil je veel sterkte wensen bij dit verlies, ik geloof ,in mijn geval, niet dat je na miskraam vruchtbaarder bent. Ik hoopte dat het zou kloppen maar helaas de teleurstelling des te groter.Uiteindelijk heb ik 'geprobeerd' het los te laten, niet meer zo te hopen en te geloven dat ik terug zwanger zou worden,'ooit', ben dus pas in 11e ronde na miskraam zwanger geraakt, hoop dat je sneller terug zwanger mag zijn! liefs flyke