Twijfel of we het geslacht willen weten...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lauwra, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    As maandag hebben we de 20 weken echo. We hebben iedereen verteld dat we het geslacht niet willen weten maar beginnen nu toch te twijfelen;)
    Sowieso gaan we het niemand vertellen als we het weten maar dan willen we wel het kamertje meer gericht op meisje/jongen decoreren. En dan kan er dus niemand meer mee helpen en het kamertje komen bekijken dat is ook wel weer jammer...
    Wat de 'doorslag' gaf dat we het niet wilden weten is dat iemand zei dan heb je tijdens de bevalling nog echt iets om naar uit te kijken, een verrassing... is dat zo?
    We hadden ook al het idee om een envelop mee te nemen en de echoscopiste daar een briefje in te doen met het geslacht. Dan kunnen we nog verder twijfelen:)

2. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Bij ons dochtertje wisten we het wel, we hebben het verder tegen niemand vertelt. Nu ben ik zwanger van de tweede en ik zou het zo weer doen.
    Ik vond het ergens wel "spannend" om het samen te weten en niemand anders. En je hebt wel de voordelen dat je inderdaad wat gerichter kan kijken naar inrichting enz.

Ik vond het juist fijn om te weten wat het werd, ik had echt het gevoel van mijn kleine meisje in m'n buik, maar dat zal voor ieder anders zijn:)

3. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wilde het wel weten, zo bijzonder om dan te horen dat we een meisje krijgen. Wordt voor mij helemaal echt en ik was echt blij. Trouwens, verrassing bij de bevalling? Je ziet zo'n kindje toch ook dan voor de eerste keer? Lijkt mij toch ook al een verrassing.

Je moet het zelf weten. Ik vind het fijn om te weten om idd het kamertje wat vrouwelijker in te richten (wil eigenlijk geen blauw of roze haha) en kleertjes kopen is nu ook veel leuker. (heb ik nog niet gedaan, ik weet het net een dag) Wij houden het wel voor onszelf is de bedoeling.

4. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn nog niet zo ver..maar ik zou het wel graag willen weten!
    daar in tegen mijn lief niet..
    mij lijkt het zo mooi een geheim van ons tweeën..
    dat je kan praten tegen je kindje van hè meissie/jochie
    je kunt gerichter de kinderkamer doen..gerichter baby kleertjes kopen..En je storten op de naam..

ik zou het doen :)

5. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    wij hebben ons gender reveal party aankomende zaterdag. Ik vind het juist heel leuk om dit met onze families te delen.

En wat betreft de bevalling, en dat je nog iets hebt om naar uit te kijken... ; je krijgt een kind! Dat is toch al iets om naar uit te kijken :)

6. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Als het dichterbij komt gaat het knagen he? Haha. Wij wilde het sowieso weten. Zoveel praktischer en die neutrale kleertjes kwamen bij mij mn strot al uit :p

7. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

Jun 27, 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij weten het geslacht van de baby niet! Het is echt wel leuk om dit als nog extra dubbele verrassing te hebben.. Je hoort ook vaak genoeg verhalen over verkeerde geslachtsbepaling, heb je ineens een jongetje in je handen ipv een meisje. Dat zal opzich niet zoveel geven maar dan heb je dus niks aan de 'voorpret' gehad.

Ik vind het ook wel extra bijzonder dat we het nog niet weten eigenlijk.. maar ik snap je twijfel hoor! het is o zo makkelijk om het wel te weten en zo moeilijk om het niet te willen weten. Mijn man hield voet bij stuk, dat is de reden dat we het niet weten. Binnen nu en een paar weken zullen we het zien.. iig succes met de beslissing!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Wij wisten het bij de eerste wel, en bij de tweede niet. Ik werd op het eind wel heeel erg nieuwsgierig, hield het bijna niet meer!
    Maar aan het eind van de bevalling wilde ik het zó graag weten, het was echt nog een extra stimulans om even keihard m'n best te doen ;)
    Toen ze eenmaal geboren was, was ook het eerste wat ik zei (riep): wat is het, wat is het?!
    Haha, ik vond het toch wel heel speciaal hoor om het niet te weten!

Tuurlijk, het is al een verrassing hoe het eruit ziet, je ziet je kindje voor het eerst. Maar toch, ik vind het niet-weten toch een extra dimensie eraan geven.
    Maar das echt iets heel persoonlijks, dat kan niemand anders voor jou bepalen hoe jij dat gaat vinden.
    Ik zou er bij een volgende zo weer voor kiezen om het niet te weten. Al zal dat wel een discussie oproepen met m'n man, haha ;)

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Haha niets meer om op uit te kijken bij de bevalling???
    Je krijgt een kind, dat is toch het mooiste om op uit te kijken!!

Ik vond het juist heel fijn om het geslacht te weten. Kon zo alles gericht kopen voor een meisje. Want de unisex dingen vind ik heel lelijk meestal.

Ook een naam verzinnen vonden wij mega moeilijk. Dus hoefden we er maar 1 ipv 2.

Wij hadden het trouwens ook gelijk vertelt dat we een meisje kregen. Ben niet zo moeilijk in dat soort dingen. Het maakt je zwangerschap, bevalling en kraamtijd er niet minder leuk op.

10. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Nee tuurlijk is het niet zo dat het minder bijzonder is als je het geslacht weet en het kindje is net geboren, maar het werd meer zo bedoeld zoals Ientje zegt, op het laatst zo nieuwsgierig zijn dat je dat een extra stimulans geeft om alles op alles te zetten.

Er zijn maar weinig mensen die het niet weten volgens mij, maar degenen die het niet wisten zeggen dat het toch ook wel heel speciaal is...
    Het is wel dat je wat gerichter denkt als je het wel weet. We hebben al een jongens en meisjes naam, en dan weet je wie er in je buik zit... geeft misschien weer meer een band. Ik kan me ook nog maar zo slecht voorstellen dat er een baby in mn buik groeit. Ik voel hem nu goed bewegen, dan begint het wel realistischer te worden, maar heb nog steeds vaak het gevoel dat het niet waar is, ik straks wakker wordt uit een hele mooie droom...:)

En uni kleertjes zijn idd niks aan en erg weinig!
    Bedankt voor al jullie meningen:)

11. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

Jan 14, 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het leek mij ook ontzettend leuk om verrast te worden bij de geboorte!

Bij de eerste wilden we het weten en mensen die ernaar vroegen, kregen het ook te horen.
    Bij de tweede schreeuwde ik het van de daken. Iedereen mocht het weten!!
    Na een zoon en dochter leek het mij deze keer dus leuk om het niet te weten. Het maakte toch niet uit.
    Maar we weten het dus wel en vonden het achteraf super makkelijk met het inrichten van de kamer en het kopen van de kleertjes. En alleen mijn man en ik weten het (en nog twee anderen door een vervelend voorval, maar goed...)

12. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij wisten het niet. Het maakte ons niet uit wat we zouden krijgen en we houden niet van (overdreven) jongens/meisjes spullen. Haar kamertje is zachtgeel met lichte houten meubels en de accesoires zijn in felle kleuren, geschikt dus voor beide geslachten. Alleen leuke kleren vinden is wat lastiger, maar wel te doen!

Veel vonden het raar dat wij het niet wilden weten, kreeg de meest vreemde reacties. Maar daar kon ik gelukkig wel om lachen. Maar bespreek het goed met je partner voor je definitief kiest voor wel/niet weten! Je moet er allebei achter staan!! Anders kun je het nog moeilijk krijgen als er commentaar komt, waar je ook voor kiest.

Wij vonden het heel speciaal om het niet te weten, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe het is om het wel te weten... ;)

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,206
    1,260
    113
    Centrum België
    Bij de oudste wilden we het weten, al hield ze tot 22 weken de beentjes stijf dicht :D

Bij de 2e lang getwijfeld, en dan toch gekozen om het niet te weten. Wel aan de gyn gevraagd om het geslacht te noteren en in 2 envelopjes te steken - 1 voor de kaartjesdrukker en 1 voor de doopsuikers, aangezien het voor een jongen en meisje een verschillende keuze was. Wel bizar om weten dat er (buiten de gyn) 2 wildvreemde mensen wel wisten of het een jongen dan wel meisje was.

Bij de geboorte waren we zo blij dat de baby er was dat we vergaten te vragen wat het geworden was. :) De verpleegster nam de baby vast en zei "Hier is jullie poppemieke". En wij "Ha, het is dus een meisje :p".

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    In t ziekenhuis waar ik ben bevalln is het ook weleens gebeurt... een jongetje in roze kleding naar huis...
    Maar vaak gaat een geslachtsbepaling wel goed.
    Wij wisten het wel, maar hebben kamer en kleding neutraal gehouden. Nouja, wij wisten t geslacht,maar de echoscopist had wel gezegd dat ze er niet helemaal zeker van was....

15. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik wist het bij de eerste niet, alles vrij neutraal gehouden en met appeltjesgroen gewerkt...
    Bij de 2de wilde ik het graag weten, en hebben we alles roze gedaan.

Maar ik vond het leuker toen ik het niet wist... Niet bang zijn dat je je eigen verspreekt, de spanning.. heerlijk vond ik het..

Dus bij de derde wilden we het niet weten... Maar ik wilde wel alles in het roze of blauw! Dus hebben we 2 geboortekaartjes besteld (kostte 10euro extra), bij de geboorte doorgeven welke ik wilde gebruiken.

Ik had voor mn moeder 2 enveloppen gemaakt met daarin alles wat ik wilde hebben voor een jongen, en alles wat ik wilde hebben voor een meisje erin... (klamboe, omslagdoeken e.d.) Samen uitgezocht, alleen nog niet kunnen kopen...

Het slaapkamertje was helemaal wit hoogglans met wat grijze accesoires. In de enveloppen zat de verf die ik graag hebben wilde voor jongen of meisje voor 1 muur en waar mn moeder de letters kon bestellen die ik op de muur wilde...
    de rest was alles al gedaan, nieuwe vloer, overige muren gewit enz..

Ik ben op dinsdag bevallen, mn moeder is die zelfde dag met mn envelopje op pad gegaan (naar de babywinkel, badje, accesoires, verf e.d. besteld.) Mn man heeft op woensdag een muur geverfd, op donderdag waren de letters binnen... Ik kwam op zaterdag met mn dochtertje uit het ziekenhuis en het huis was ROZE!

roze ballonnen, roze slingers, prachtig roze kamertje met haar naam op de muur, roze geboortekamertje en een roze raamsticker op het raam....

Dus conclusie na mijn lange verhaal ;) het is dus mogelijk om je helemaal uit te leven in een bepaalde kleur voor een bepaald geslacht zonder te weten wat het gaat worden!

16. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)
    Wij weten het sinds de geslachtsbepaling met 15 weken. Hebben het ook gewoon tegen iedereen verteld wat het gaat worden. De naam blijft natuurlijk wel geheim!

Ik vind het zo leuk om gericht te kunnen shoppen en inrichten! :D

17. Liekj

Liekj Niet meer actief

wij wisten het geslacht wel en hebben daar ook niet geheimzinnig over gedaan.,
    de verrassing was nog steeds heel groot toen ik dan mijn dochter op mijn buik kreeg.. wat een mooi moment.
    Maarja ieder zijn ding, in een envelop is wellicht een goed idee.

18. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

Jan 14, 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend leuk!!!

19. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    #19 chantal84, Jan 22, 2014
    Last edited: Jan 22, 2014
    Bij de eerste wisten wij dat het een jongetje ging worden, maar hadden we besloten dat we het voor onszelf gingen houden. Nou, dat nooit weer! Mensen maakten er een sport van om te ontdekken wat het zou worden. Ik liep continue op mijn tenen om mezelf niet te verspreken.

Bij de 2e daarom ervoor gekozen om het wel te weten maar om het verder niet geheim te houden.Dat beviel eigenlijk helemaal goed en gaan we nu ook weer doen.

Opzich vind ik het ook wel wat hebben om het niet te weten maar ik ben gewoonweg te nieuwsgierig :) En vindt het ook wel erg makkelijk met de inrichting en de kleertjes.

20. HLin

HLin Lid

Dec 27, 2013
    51
    0
    0
    Persoonlijk gaan wij voor de grote verrassing bij de bevalling! :D

Share This Page