Daan* 21-11-2011

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door sanne200, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne200

sanne200 Lid

30 aug 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Vlinder,

Jullie ook gecondoleerd met jullie zoontje.
    Het gaat lichamelijk goed. Ben deze week weer begonnen met werken (in ons eigen bedrijf) Alleen ik hoor momenteel om ons heen mensen die wij kennen waar een baby dood is geboren zo in nog geen 2 maanden tijd bij nog 3 stellen. En als je dat hoort krijg je weer een brok in je keel.

Vorige week belde de gynaecoloog. Hij had de uitslag en ze hadden een bloedstolsel gevonden tussen de placenta en baarmoederwand. Maandag hebben we weer een gesprek met hem in het ziekenhuis.

Placenta infarcten wat houdt dat precies in. (heb er nog nooit van gehoord)Ben jij alweer een beetje lichamelijk in orde?
    Jullie ook heel veel sterkte.

Liefs sanne

2. Sanne sterkte met alles. Mijn man doet ook vrij makkelijk er over maar dat is wat je van de buitenkant ziet, niet hoe hij er van binnen mee omgaat. Tsja iedereen gaat er gewoon anders mee om!!

Een placenta-infarct is afsterven van het weefsel van de placenta. Meestal komt dit door trombose, een bloedstollingsprobleem. Ik zie dat bij jullie een bloedstolsel tussen de placenta en baarmoederwand is gevonden? Dat komt door eenzelfde soort probleem, ook een bloedstollingsprobleem. O ik lees dat je het gesprek al gehad moet hebben. Hoe ging het?

Hier hoor ik het ook ineens meer om me heen, baby's die zijn overleden. Zo heftig en erg.

3. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    heel veel sterkte toegewenst

4. sanne200

sanne200 Lid

30 aug 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Babyengel,

Bij mij is het placentaloslating geweest. Mijn gyn. zegt dat de kans op herhaling 5 tot 20% is.

Gr sanne

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Daan en helaas gecondoleerd met zijn overlijden. Hebben jullie heb laten cremeren of begraven?

Wat fijn dat ze een oorzaak hebben gevonden. Kunnen ze daar nog iets aan doen? Extra controles ofzo?

Hoe gaat het nu met je maag en darmen? Hoop dat ze weer een beetje kalm geworden zijn.

Ik hoor ook steeds meer verhalen over veel te vroeg geboren kindjes. Wellicht ook omdat je zelf je verhaal aan mensen verteld en zij daarop reageren met hun ervaring.

Heel veel sterkte.

Liefs,
    MissQ.

6. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hoi Sanne,

Dus jullie hebben de uitslag inmiddels gekregen lees ik. Geeft het je rust nu je weet wat er aan de hand is geweest? Hoe gaat het nu met je man? Kunnen ze dit een volgende keer voorkomen? Ik heb a.s. donderdag een bloedonderzoek waarbij er wordt gekeken naar de stolling. Hoop niet dat er rare dingen uit de bus komen. Hoe voel je je? Gaat het werken een beetje?

Liefs Vlinder

7. sanne200

sanne200 Lid

30 aug 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

MissQ wij hebben ons zoontje begraven.

Vlinder en MissQ: Met mijn man gaat het goed gelukkig. En volgende keer zal het extra controles worden, maar als het weer gebeurd ze kunnen het niet tegen gaan.

Het werken ging niet goed. Ik bleef mijn lichamelijke klachten houden en wij gooiden het op stress. Maar mijn huisarts wou mij toch naar het ziekenhuis hebben voor bloedonderzoek. Nu is vorige week daaruit gekomen dat mijn schildklier niet goed functioneert. Daar heb ik inmiddels medicijnen voor. Ik heb gisteren toch weer naar de gynaecoloog gebeld of dit ook een oorzaak kan zijn geweest van de placentaloslating. De assistent kon mij alleen vertellen dat ze wel wist dat als ik weer zwanger ben, mij direct moet melden, want die schildklier moet in de gaten worden gehouden dan.
    Morgen heb ik een afspraak met de gynaecoloog. Dus ben benieuwd wat hij zegt.

Liefs Sanne

8. Oo ja en je schildklierwaarden moeten eigenlijk een bepaalde tijd stabiel zijn voor je weer zwanger wordt. Het kan gevaarlijk zijn als je waarden nie goed zijn en schommelen. De gevaren precies weet ik niet maar wie weet kwam die placentaloslating er wel door :(
    Hopelijk voel je je gauw weer beter met de medicijnen.

Hoe gaat het verder op emotioneel gebied.. trek je het een beetje? Ben je nu aan het werk of weer opnieuw ziekgemeld?

9. sanne200

sanne200 Lid

30 aug 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo babyengel

Klopt die waarden moeten goed zijn. Mocht ik weer zwanger raken moet ik me direct melden
    Op emotioneel gebied gaat het goed en ik kan er ook weer tegen om zwangere vrouwen en baby's te zien. Ik kan er weer lekker knuffelen met mijn nichtje. (dat kon ik eerst niet meer)
    Het werk...ja wij hebben een eigen bedrijf dus ik kan zelf bepalen of ik wel of niet ga werken. Voel ik me niet goed of heb ik even geen zin werk ik niet. Dat is dus wel fijn dat ik he zelf kan bepalen;)

Liefs sanne

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sterkte met het verlies van Daan*. Wat moeilijk dat het allemaal zo snel is gegaan. Helemaal blij na het zien van de 20wkn echo waarop alles goed is en meteen daarna gaat het dan fout. Zo oneerlijk!

Deel Deze Pagina