Badzitje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puckje, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb voor Emiel een zitje in bad zodat hij lekker kan liggen en ik hem niet zolang vast hoef te houden (dit lukt nl. niet ivm reuma). Nu wordt Emiel zo groot dat hij zich af gaat zetten en met zijn kontje omhoog komt. Er zit een steun in het zitje waar hij op ligt/zit, nu zit deze in het midden. Moet ik deze nu omhoog of omlaag gaan doen? Ik ben nl. bang dat hij me eruit floept en koppie onder gaat.

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Je bedoelt waar hij met z'n billen tegenaan zit? Die moet verder naar beneden zodat het zwaartepunt wat meer naar benenden komt.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kan hij anders nog niet in een zitbadring? Ik weet natuurlijk niet of hij al een beetje zelf kan zitten.. :D

Jelle begint dit ook te doen, en ik heb ze van de week bij Prenatal zien staan voor een Euro of 15, dacht ik.. Natuurlijk niet meegenomen... :) Dat is er wel een met een spijltje tussen de benen zodat hij niet onderuit kan zakken. Jelle kan inmiddels al even los zitten, en als ik hem op het gewone bad(lig)zitje rechtpop zet hoef ik hem alleen maar in zijn rug te ondersteunen...

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb die badring en dat gaat goed. Je moet er natuurlijk bij blijven en het hoofdje licht ondersteunen blijft een aanrader, maar je hebt echt wat meer 'vrijheid' om even de fles babyshampoo te pakken, een handdoek e.d. En het is idd minder zwaar.

Kijk even in mijn album, daar staat een foto van het ding in - in gebruik ;)

5. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Past een badzitje wel in een babybadje? We hebben nl. geen ligbad. Heb overwogen om een Bibabad te kopen maar die past weer niet in onze douchecabine. Vroeger zaten mijn zusje en ik in een wat groter bad, een soort teil maar dan van plastic. Zouden die nog te koop zijn? Goed zitten kan Emiel nog niet dus ik kan hem ook nog niet zonder badzitje in bad doen. Onder de douche meenemen zou een oplossing zijn maar dan ben ik liever samen met m'n man en hij is vaak 's avonds laat thuis van zijn werk. Iemand nog andere suggesties?

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Een grote speciekuip? Wel een beetje donker maar misschien kan je de binnenkant verven ofzo, is maar een idee.

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Juud: Je mannetje kan al supergoed recht zitten zeg!

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een bad(lig)zitje van de Zeeman en dat past recies in het babybadje. Of het zitje van Prenatal daar ook in kan weet ik niet.. Zou ik wel handig vinden overigens.. :)

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik heb toen mijn zoontje 6 maanden was een badzitje gekocht bij de intertoys.
    dat is zo'n zitje waar je echt in moet zitten met een sppelbord ervoor( hoop dat je het een beetje begrijpt) misschien is dat wat?

heb er evt wel een foto van.

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    even een andere vraag..ik krijg mijn zoon niet in dat badzitje (stoeltje), hij ligt dan erg onnatuurlijk. hoe doen jullie dat?

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tip; van die grote wasmanden {zonder gaten natuurlijk hihi} passen wel in de douche bak en ziet was leuker uit dat een speciekuip haha! suc6

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Die stoeltjes zijn eigenlijk voor kindjes die al zelf kunnen zitten. Het zorg er meer voor dat ze wat extra steun hebben, en niet meteen kopje onder gaan als ze toevallig een keer omvallen.

Als je kindje nog niet kan zitten kun je beter een ligzitje gebruiken... Ik heb er een van de zeeman... In mijn album zit een plaatje...

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zag in de folder van leen bakker dat ze daar van die ouderwetse teilen hebben maar dan van kunststof, ik geloof in fel roze blauw en groen

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @virgine: ja, dat deed hij al best snel!

Helaas past het badzitje niet in het babybadje. Ik zou idd eens rondkijken voor grote, ronde kuipen. Of zo'n opblaasbadje? Er hoeft toch niet zoveel water in.

15. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @ bluesky: dat ziet er ideaal uit, ga gelijk kijken of ze er nog zijn bij de zeeman.

16. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    @fioontje
    Heb net gekeken in de folder van Leen Bakker maar zag het niet staan. Zo'n ouderwetse teil van kunststof zoek ik. Is de folder in iedere regio gelijk?
    Een speciekuip is misschien ook wel handig. Het is ook maar voor tijdelijk. Als hij goed kan zitten dan kan hij wel weer in het babybadje.

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    kweenie, het was een hele pagina met opbergspullen voor kids

www.leenbakker.nl pagina 4 van de folder.

Deel Deze Pagina