Ik maak zelf de groentehapjes maar sinds 1 week krijgt ze naast groente ook rijst/aard/pasta. En ik geef als toetje yoghurt. Maar is er een lijst waarop staat hoeveel ze wat mogen hebben. Groente krijgt ze wel aardig binnen maar hoeveel rijst enz mogen ze hebben per keer? En yoghurt?
Justin krijgt sinds 2 dagen anderhalf potje aard/groenten/vlees aangeboden gemiddeld. Net hoeveel hij wil hebben.. en yoghurt geven wij bijna nooit, áls we t als toetje geven ongeveer 60 cc ofzo.
Ik maak zelf ik wilde het aantal grammen weten nl. potjes geef ik niet. Hoeveel zit er dan in een potje?
bibiche, volgens mij kun je gewoon geven zoveel als ze wil. hier is het als Jo t lekker vind ca 150 cc groente en rijst/aardappel/pasta bij elkaar. als ie t niet lekker vind of moe is is het veel minder. een potje is denk ik 200 gr? daar doe ik de helft van als ik een potje geef. en meestal geef ik ook yoghurt, 2-3 eetlepels. van yoghurt geef ik expres niet te veel zodat ie daarna ook nog melk drinkt.
Ik maak ook veel eten zelf, ik geef 225 gr ongeveer..100gr aardappelen...rest groente rijst geef ik ierts minder in verhouding ..Ivm darmpjes pasta ook 100gr rest groente. soms doe ik er kip/ei/vlees door ongeveer 50gr.
Ik haal mijn recepten uit het boek opperdepop van de Albert Heijn. Daarin staan ook de verhoudingen groente/rijst/aardappelen/pasta/vlees in. Potjes zijn 200 gram, dus maak ik mijn potjes ook van 200 gram. 70 gram aardappelen/rijst/pasta regelmatig beetje vlees/ei/vis toevoegen de rest aanvullen met groente Mocht ik bij de bereiding geen boter(margarine) gebruikt hebben (voor het vlees te braden), dan voeg ik een klein theelepeltje margarine toe bij het potje voor de broodnodige onverzadigde vetten. Vis kook ik gewoon even.
In de voedingsfolder die ik heb staat: 3 eetlepels groenten 2 eetlepels aardappel/rijst/pasta 1 eetlepel vlees/vis/ei scheutje olie/ margarine Ik zou uitgaan van zo'n 150-200 gram alles bij elkaar. Een toetje is 50 ml yoghurt o.i.d.