Hoi, Ik blijf twijfelen en er komen telkens nieuwe ideeën. Wat vinden jullie van de naam Daantje voor een meisje? En dan bv Daantje Sofie. Ik hou van dubbele namen. We noemen haar dan gewoon Daantje. Ik vind Daantje erg lief en toch stoer voor een meisje. Groetjes van een twijfelaar.
ik vind het en niet leuk omdat ik niet houd van unisex namen (voor mij is Daan/Daantje een (klein) jongetje) én al helemaal niet als jij vaak Daan genoemd wordt omdat je Danielle heet. Doet me meteen denken aan dat babyboomstel Anouchka en Quintes met kinderen Quincy en Nouchka. Sofie is wel leuk!
Een vriendin van mij haar dochter heet ook zo. Ze noemen haar alleen Sofie en geen Daantje. Ik vind het heel erg leuk, maar zou haar geen Daantje noemen als je zelf vaak Daan genoemd wordt. Idd net als dat babyboom stel, vreselijk
hmmm twijfel geval...Wel en niet. Opzich de naam vind ik wel leuk. Maar dan zou ik haar ook Sofie (roepnaam) noemen ipv daantje. Ps. idd verschrikkelijk dat stel van babyboom!
Het erge van verkleinwoorden in namen, is dat je dat niet leuk vindt, als je 1,80 bent. Althans, ik ken er een paar die dat niet leuk vinden. Verkleinwoorden als naam is echt verschrikkelijk. Bij kinderen kan dat wel, oh, wat schattig, maar als je ouder bent.
Ik vind Daan een leuke naam maar Daantje? Nee.. wat als Daantje straks 1 meter 80 wordt en 95 kilo gaat wegen? Dan heet ze nog Daantje.. Ik zou dan eerder kiezen voor Danielle/a en haar dan Daantje noemen.
Zou ook kiezen voor Daniëlle/Daniëlla of misschien Dana? Dana Sophie, kan je haar zelf Daan/Daantje noemen.. Maar ik vind Daantje Sophie niet storend of iets. Zou alleen ook nooit voor een naam kiezen die verkleint. Wel zou ik dat zelf waarschijnlijk zo gaan afkorten, maar echt als officiële naam: nee.