Tjonge mama dacht dat je eerder zou komen maar jij was lekker eigenwijs en bleef 5 dagen langer in mijn buik. 15 okt was ik uitgeerekend dus toen we de afspraak voor de controle maakte voor donderdags de 18de lachde we er nog om want dat zou wel niet nodig zijn. Nou wel dus, donderdags gewoon om 13.00 uur naar de vk die mij aan zat te kijken en meteen riep dat dit niet de afspraak was Nou ja na wat babbelen toch maar even toucheren en ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben en mijn baarmoeder was al 3/4 verstreken. Na even flink strippen naar huis waar het al aardig verder rommelde. Kind naar kdv en ik met de hond het bos even in voor een lekkere wandeling en daarna onder een warme douche. Nou het rommelen bleef maar deed verder erg weinig. Vrijdag was er nog wel wat te merken en was er nog wel wat licht roze slijm verlies maar verder niets. Echter vrijdag op zaterdag nacht om 02.00 uur toch maar naar beneden want het was wel vervelend maar ach zal wel niets zijn. Na 2 uurtjes toch mijn dekbed maar gepakt van boven want dit was wel iets meer dan niets. Mijn man werd wakker en zag dat ik mijn dekbed pakte en vroeg of hij naar beneden moest gaan Nee mop dit heeft niets met jou te maken.... De onregelmatigheid bleef en tja opbouw in pijn nou nee..... Toch om 09.00 uur toen de oudste beneden was mijn moeder gebeld om haar op te laten halen. Om 11.00 uur de vk gebeld en die kwam onder het mom van "ach tja ik kijk wel even en dan ga ik weer" Nou had dus al mooi 6 cm dus werd het plan, eerst de kraam regelen en spullen klaar zetten voordat ik de vliezen breek. Om 12.00 uur was de kraam hier en zat ik op 9 cm ontsluiting dus wachtende op een wee om de vliezen door te prikken kwam er al vruchtwater naar buiten. Oh nou dat hoeft dus niet meer. Na een 45 minuten weeen nog maar eens toucheren en wat bleek, toch nog vliezen dus helaas nog 9 cm. Nou dat duurde niet lang..... Ben om 13.20 op bed gaan persen maar dat wil voor mij niet en krijg kramp in mijn benen en heup. Op de baarkruk en na een perswee die mijn lichaam compleet over neemt pers ik rustig onze dochter haar hoofdje naar buiten. Ondertussen gaat mijn man voor mij zitten en de kraamverzorgster achter mij om mij te steunen. Mijn man maakt nog de opmerking dat ik al vlechten kan maken zoveel haar heeft ze en na de navelstreng vrij te hebben gemaakt en de eerste schouder naar buiten te persen pakt mijn man haar over en neemt haar mee naar mijn buik. 5 minuten heeft dat alles geduurd! Helaas is de placenta weer een probleem en god dank toen de ambu hier stopte kwam hij toch naar buiten. Weer ruim een liter bloed verloren maar voel me top en heb een prachtige dochter er bij. Foto komt er aan!!
Gefeliciteerd!! Ik volgde je al op het topic van +37 weken! Wat een vlotte bevalling zeg.. Geniet van je dochtertje en je kraamtijd!
Gefeliciteerd met jullie dochter! 'mooie' bevalling zo te lezen. En hele mooie naam ook! Geniet ervan