Genevieve

Discussion in 'Babynamen' started by VioletRose, Jun 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Uitgesproken op z'n Engels: dje na viev. Wat vinden jullie van deze naam? Ik zat zelf te denken aan de combo's:

Violet Genevieve of Genevieve Rose. Andere combo's of ideetjes zijn ook welkom.

:D

- Genevieve heeft een celtische, franse en germaanse oorsprong-

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Als je in NL woont, niet leuk. Gegarandeerd verkeerde uitspraak en spelling.

3. VioletRose

@ Tord. Bedankt voor je mening. :)

Even voor de duidelijkheid....Wij zijn van Engelse afkomst. Mijn naam spreek je ook op z'n Engels uit. De mensen in Nederland zijn heel erg goed in Engels dus ik maak me daar helemaal niet druk over. :D

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik denk inderdaad dat veruit de meeste mensen het op z'n frans zullen uitspreken Zj Ne Viève.

5. VioletRose

Ok. Laat ik het anders verwoorden :D Hoe vinden jullie de naam klinken? En hebben jullie nog combo ideetjes?

Straks krijg ik van iedereen te horen dat het niet kan in Nederland. Maar dat wilde ik niet weten.

Bedankt iedereen.

6. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    ik vind het mooi !

7. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Oke, ik zou het uitspreken als Zjenevieve, de franse versie waarschijnlijk? Ik spreek overigens wel goed engels maar bij bepaalde namen is voor veel mensen gewoon niet meteen duidelijk wat de gewenste uitspraak is :).

8. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hmm, lastige! Ik vind Violet Genevieve mooier combineren (vanwege de lengte van de namen), maar vind het tegelijk ook wel mooier als je begint met Genevieve....
    Wil je graag een bloemennaam erbij of is dat omdat dat je eigen namen zijn? :)

Off-topic: Ik vind Genevieve een supernaam en ik denk dat die uitspraak (evt. met 1 keer uitleggen) helemaal goed komt :)

9. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Oh, beetje aan 't neuzen naar Engelse meisjesnamen. Ik vind Genevieve Olivia en Genevieve Abigail ook erg mooi klinken!
    Maar eigenlijk vind ik dat een 2e naam wel een beetje een speciale/persoonlijke betekenis moet hebben. Vaak dus een vernoeming naar een familielid of vriend of naar een bijbels figuur. Dat maakt het mooier dan alleen maar kijken naar hoe het klinkt ;) Vind ik

10. VioletRose

Dankje mvs! Ik heet niet Violet of Rose :D Dat is gewoon mijn ZP naam ;)

Maar ik hou dus wel echt van bloemen namen en klassieke namen. Olivia vind ik ook erg mooi dankjewel! Abigail is niet mijn smaak. Mijn moeder heet Lynne en ik wilde iets met haar naam doen. Het is alleen tegenwoordig zo dat de -lyn namen een beetje trendy zijn. Evelyn vind ik overigens wel mooi maar niet in combinatie met Genevieve. Bedankt voor je mening en suggesties! :D

11. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    #11 MvS, Jun 2, 2011
    Last edited: Jun 2, 2011
    Hmmm, klassiek en bloemig... Lily? Daisy? Jasmine? :)
    Maar als je naar je moeder zou willen vernoemen: Caitlynn?

Oh, of Madelyn(n)?

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind iets met -lynn wel erg mooi bij Genevieve. Supergave naam trouwens, mooi en prima uit te spreken. Ik zou het in eerste instantie ook uitspreken met Zj, maar als je het weet is het niet vreemd.

Toffe namen met -lynn er in:
    - Cathlynn
    - Lynnette
    - Jocelyn
    - Emilynn
    - Lynna
    - Lynnley
    - Ailynn
    - Adelynn
    - Gwendelynn

13. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Op zijn engels wel leuk ja! Bij het lezen las ik het op de franse manier....
    Maar goed ik zal echt niet opletten of het uit te spreken is of niet!
    Mensen spreken zoveel namen anders uit dan het zou moeten.
    Ik heet Rowan (uitgesproken als Rowen) maar echt iedereen zegt ook gewoon Rowan.
    En het ligt ook wel een beetje aan de plek waar je woont hoor!
    Ik woon in het noorden in een boerendorp en mn dochter krijgt de naam Lauren en dan uitgesproken op zn nederlands.
    Veel mensen zeiden op een forum: Nou ik denk dat iedereen het uit gaat spreken als Lorren.
    Nou dat doen ze hier in dit boerendorp echt niet! haha.
    Gewoon lekker doen wat jij wil!

14. emje

emje Niet meer actief

ik vind het een mooie naam. misschien als 2e naam:

Adelynn
    Avalynn
    Brooklynn
    Cailynn
    Cathlynn
    Gwendolynn
    Jolynn

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is niet mijn smaak, maar dat is niet zo relevant.

Ik spreek vloeiend Engels, maar zou dit echt op zn Frans uitspreken :). Als jij het geen probleem vindt dat je soms wat toelichting moet geven op de naam van je kind ...

Wat ik persoonlijk jammer zou vinden is dat het een behoorlijk moeilijke naam is voor je kind om uit te spreken en te leren schrijven (maar wellicht is dat ook verbonden aan mijn persoonlijke voorkeur voor korte namen :D).

Ik vind Rose Genevieve een mooie combi, Rose vind ik wel een mooie naam ;). Lily ook.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het heel mooie, klassieke namen, die eigenlijk vooral bij een volwassen vrouw passen. Niks mis mee: je dochter zal als alles goed gaat, het grootste deel van haar leven een volwassen vrouw zijn!

Voor een meisje verzinnen jullie vast een leuke verkorting, die ze zelf ook kan uitspreken, en die misschien wel blijft plakken.
    Genny/Ginny, Viv, genoeg mogelijkheden.

17. VioletRose

Bedankt iedereen! Het is zo...het is een lange naam om te leren. Wat dat betreft is de naam Ise, Lot of Saar makkelijker. :D
    Wij zijn er nog niet uit of het een eerste of tweede naam zal worden. Als het de eerste naam wordt dan zal het inderdaad afgekort worden ja...

Rose Genevieve is ook mooi. :D

18. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Ik vind Genevieve Rose de mooiste combi!

Een alternatief: Maylinn Genevieve

19. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien Genevieve Roslynn/Roselynn?

Vind Genevieve wel een mooie naam trouwens.

20. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

#20 krullenkop, Jun 5, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 5, 2011
    Wat een supernamen zeg! Ik vind Genevieve Rose het mooist. Deze combi stond ook op ons lijstje, maar wij weten sinds kort dat het een jongetje wordt :D.

Share This Page