Wat ik niet snap is: stel dat je met je huidige vriend een kindje had gekregen en dus geen ex had , dan had je het dus ook niet gered? Dat is dan zoiezo al een groot probleem natuurlijk, alimentatie moet hij gewoon natuurlijk betalen dat staat buiten discussie maar ik snap niet dat als je vriend zo hard werkt en jij in de ZW (dus ook geld krijgt) dat je dan alsnog je gezin niet kan onderhouden, wat gaat er dan mis. IN elk geval een goed overzicht maken van al je afboekingen in de afgelopen paar maanden (dus alle wat geïncasseerd word wat aan boodschappen e.d. word betaald) abonnementen goed nakijken is in elk geval belangrijk..
Ja, zat ik ook aan te denken. Is dan de berekening van de alimentatie voor de ex van je nieuwe vriend wel goed gegaan? Volgens mij (klok en klepel hoor want ik heb er zelf nooit mee te maken gehad) wordt er gekeken naar dat je minimaal bijstandsniveau houdt en alles wat daarboven zit wordt een bepaald percentage als alimentatie afgehaald. Maar je houdt dus altijd meer over dan bijstand.
Ehm tja ik kan dat niet hier vertellen, maar laten we het zo zeggen hij en zijn ex hebben ook financiele problemen.