hele harde ontlasting (dreumes 14 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debora21, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoi!
    Misschien kunnen jullie me helpen.
    Finn heeft sinds een week of 4 knoerharde ontlasting. Hij krijst het echt uit. Je ziet hem persen en naar adem snakken. Dat doet ie meerdere keren en dan ineens als het eruit komt krijst hij het uit. Soms is het echt maar een mini beetje en soms is het zo groot, dat ik bij wijze van spreken niet eens snap dat het er ooit in heeft gepast!
    Ik ben begonnen met Roosvice Laxo, geen bananen meer, geen witbrood (kreeg hij al zelden) potjes fruit met pruimen erin, buike masseren. Het helpt allemaal niks.
    Verder zit hij onder de uitslag. Dit heeft hij altijd al gehad, maar de laatste maanden steeds erger. Als ik terug denk sinds we met yoghurt begonnen zijn. En deze harde ontlasting nadat we overgestapt zijn op gewone melk.

Nu ben ik maandag bij het cb geweest met Finn. Zij adviseerde me om weer even terug te gaan naar de opvolgmelk. Hij kreeg Friso Comfort vanwege sterke reflux. Dit helpt ook bij een moeilijke stoelgang. Ook hebben we het gehad over een mogelijke koemelk allergie. Toen hij 4 weken oud vermoedde ik ook al dat hij kma had. Ik heb toen melk hier tegen gekocht, maar omdat Finn ook nog een stofwisselingsziekte heeft (niet heeel ernstig en geen dieetmaatregelingen oid) was dit te snel verterend en kreeg ik hem niet meer wakker. Daarna zijn we dus op de Friso Comfort overgestapt, en dat ging toch wel aardig goed.
    Ik moet over 2 weken weer even bespreken hoe het gaat met de opvolgmelk en anders naar de ha.

Nu probeer ik zo min mogelijk producten te geven waar koemelk inzit. (maar dat zit wel in de Friso) Wat best lastig is!

Heeft iemand anders nog tips om de ontlasting wat soepeler te maken?
    Ik vind het zo zielig!

alvast bedankt,
    Groetjes,
    Debora

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wat ontzettend vervelend voor je mannetje!

Wat hier in het begin heel goed hielp was een beetje olijfolie door de melk.

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi suus, dank je voor het meedenken! Helaas hebben we dat ook al geprobeerd ongeveer 1 1/2 week maar ook dat hielp ook niet.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hey debora,

Misschien kan Finn wel over op pepti maar dan met bijvoorbeeld nutrix erdoor of er bambix pap van maken? Dan krijgt hij behoorlijk wat meer calorien binnen. Als ik jouw verhaal zo hoor denk ik namelijk sterk aan een kma, komt me bekend voor wat je verteld.
    Vind het zo sneu voor Finn.. geef hem maar een dikke knuffel van me!

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    dank je aja voor het reageren! dus het klinkt jou bekend in de oren... Ik word hier volgende week ingeschreven bij de nieuwe ha en ga meteen een afspraak maken voor een test. Ook heb ik vandaag soyamelk gehaald was special voor kinderen van 1 tot 3 en daar zitten extra vitaminen en calcium in. Ook komt ie dan aan de benodigde koolhydraten voor z'n Mcadd. Alsof ie nog niet genoeg daar aan had :rolleyes:

En weet je wat ik zo vreemd vind; dat we er NU pas achter komen! (als het idd kma is) Hij is 14 maanden! Nou ja m'n gevoel was dan dus toch goed toen hij 4 weken was...

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Je hebt ook druppeltjes van VSM om de ontlasting zachter te maken. Misschien kun je die eens proberen? Weet ff de naam niet meer, maar bij de apotheek weten ze dat wel.

heel veel succes

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

wij zijn er mee naar de dokter geweest en nu moet ze voor een paar maanden elke dag zo'n schepje siroop hebben dat ze heeft meegekregen.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    die siroop dat is waarschijnlijk lactulose.

Lees dat je al olie hebt geprobeert, jammer dat het zonder resultaat is gebleven (hier helpt het als een tierelier).

Met nutrix zou ik in ieder geval voorzichtig zijn dat kan namelijk stoppend werken.
    Brinta (mogen de kids vanaf 1 jaar) krijgt Kylian nog elke morgen (in een fles), zo krijgt hij vocht en vezels binnen.
    Vreemd genoeg krijgt Kylian last van obstipatie zodra we die fles niet geven.

Ik hoop dat je huisarts een oplossing voor je heeft en dat je kleine er snel van verlost is.

Groetjes Anita

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hallo!

@rodelief: helaas hebben we die druppels ook al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Hij vind ze wel erg lekker! haha Hij zou zo het flesje leeg drinken als ie mocht :)

@butterfly: de bewoners op mijn werk krijgen idd ook lactulose en ik hoop ook dat de ha me dat gaat geven!

@pluk: Finn krijgt elke ochtend een bordje brinta en door zijn laatste fles een paar scheppen bambix vanf 12 maanden. Dit omdat daar veel koolhydraten inzitten die hij nodig heeft voor zijn stofwisselingsziekte.

We hebben dus al een boel geprobeerd en het wordt maar niet beter. Ik hoop dat de nieuwe ha een beetje meewerkt...
    Wel vind ik dat de uitslag op z'n gezichtje een beetje minder was vandaag. Misschien toch van de soyamelk? Zou dat al zo snel werken?

10. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    kidicol druppels van VSM, helpt hier super!
    Spitskool en bruine bonen wil ook nog wel eens helpen hier.

Succes ermee!

11. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Zoals reeds eerder genoemd zou lactulose wel eens kunnen helpen. Dit is trouwens zonder recept bij de apotheek te verkrijgen. Het is alleen een beetje uitproberen welke hoeveelheid er nodig is, anders zit je straks weer met spuitluiers :D . Soms is 1x in de 2 dagen lactulose al voldoende. Lactulose is een heel onschuldig middel wat zelf ook weer uitgepoept wordt, dus wees niet bang dat je haar rotzooi geeft....
    Succes!

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Lactulose: Ze mogen 1 cc per kilo lichaamsgewicht. Vaak is dat al teveel hoor. En van lactulose kunnen ze erge krampen krijgen, omdat ze er lucht van krijgen.

13. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Daarom is 1x in de 2 dagen inderdaad vaak al voldoende.

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    We geven Finn nu inmiddels dik een week soyamelk en het wordt steeds minder! Ook z'n uitslag verdwijnt langzaam. Maar als het weer terug komt kan ik dus gewoon lactose bij de apotheker halen! dank je voor de tip! De artsen zijn niet zo scheutig met dat soort dingen. (logisch hoor)

Deel Deze Pagina