Daar gaan we dan! (Plastische chirurgie)

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Zonder m’n hele financiële huishouding bloot te leggen; we zijn natuurlijk niet nu pas begonnen met sparen. Wie gaat er nu naar een chirurg als er nul budget is? Sessie één ligt in geheel klaar, er is een gaatje voor sessie twee. Zo’n 10% van de rekening. En die is bij elkaar te sparen, want dit gaat gewoon gebeuren, linksom of rechtsom. Het zou alleen jammer zijn als er door een (grote) onvoorziene uitgave een (grote) vertraging optreedt.

    Dus ja, die factuur wordt gewoon even betaald. ;)

    En die €124 van die crowdfundingsactie wordt erop bijgelegd. Dat is een bijdrage van mensen die ons een warm hart toedragen, die me al jaren kennen. Mensen die zich kunnen verplaatsen in mijn verhaal. Dat is niet bedoeld om ons leven rijker of beter te maken.

    Ik vind het jammer dat deze actie als zo negatief wordt weggezet. Alsof we aan het bedelen zijn. Ik vind het juist een ontzéttend liefdevol en warm gebaar van mijn man, die in prachtige bewoordingen heeft uitgelegd wat dit voor mij betekent. Ik vind het hartverwarmend dat mijn vrienden, en zelfs één wildvreemde, een paar euro willen bijdragen aan een nieuw leven voor me.

    Wij zijn geen mensen die ‘nemen en niet geven’. Ik heb in de schuldsanering gezeten, zoals hierboven reeds genoemd. Daar heb ik mezelf op eigen krachten doorheen gewerkt. Nooit m’n handje op gehouden. Door hard werken hebben wij een uitstekend gezamenlijk jaarinkomen.

    En we doneren nu maandelijks aan de kledingbank. Geven meubilair weg aan minder bedeelden. Doneren aan goede doelen.

    Allemaal geld dat dus niet op onze spaarrekening belandt. We always pay it forward. Met beduidend hogere bedragen dan die €124 die ingezameld is voor mijn lichaam.

    Misschien mag de negatieve connotatie omtrent het woord ‘crowdfunding’ nu dan enigszins genuanceerd worden?
     
    Aszz vindt dit leuk.
  2. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    905
    1.427
    93
    Vrouw
    Ik bedoelde het niet negatief hoor.
    Ik was oprecht nieuwsgierig hoe je het wilde financieren.

    Want ik begrijp nu dus dat je niet het volle bedrag hebt klaarliggen, en stel er komt idd een grote, onverwachte uitgave, je de volgende sessie dan niet kunt betalen.
    En dat lijkt me een aardig risico. In de zin van: je hebt hier zo lang naar uitgekeken, je hebt dan al een sessie achter de rug... En opeens moet je stoppen!
    Dat lijkt mij heel pittig!

    Ik vind het heel fijn en mooi dat er mensen zijn die jullie willen ondersteunen dmv een crowdfunding. Ik had het alleen typisch gevonden als je die 30.000 euro van jezelf allang op je rekening had staan, en vervolgens met een crowdfunding de operatie zou betalen. Want dan had je het geld gewoon zelf.

    Maar dat is niet het geval, begrijp ik. Vandaar mijn vragen.
    Hoef ik het dus ook niet typisch te vinden. Enkel bezorgd te zijn dat er iets mis gaat, waardoor je een volgende sessie niet zou kunnen financieren.
     
    Jo79 en RE080219 vinden dit leuk.
  3. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    Wanneer heb je weer een afspraak bij je psycholoog?
    Want je bent wel erg op je teentjes getrapt, je ken niet tegen een mening van een ander.
    En mijn mening is dat ik het zielig vind dat mensen geld gaan vragen voor uiterlijkheden.
    En geen liefdadigheid zoals jij dat noem.
    Als je dat allemaal wil doen moet je niet zo’ n actie opzetten zogenaamd door je man haha
     
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Precies dat is het; het zou zo jammer zijn als er (flink) uitgesteld moet worden. Nog steeds niet onoverkomelijk, want het komt er wel. Maar wel zonde. Waardeer je open vragen!
     
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Je hoeft toch niets te geven? Dat staat je vrij. Snap niet waarom je dit nu twee keer zo nodig moet zeggen, als je niets aardigs te zeggen hebt hou dan vooral je snavel.
     
    masami, Nellie4, YellowEyes en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Je schrijft, als ik het goed heb gelezen, dat er idealiter 4 maanden tussen de eerste en tweede operatie zitten, de derde maakt niet zoveel uit als die wat later komt. Ik vraag me dan af waarom je niet eerst voldoende geld spaart voor de eerste 2 operaties, zodat je zeker weet dat de tijd tussen beiden ideaal is?
    Maar misschien begrijp ik het verkeerd hoor, over die tijd tussen de operaties, misschien heeft dat weinig met medisch ideaal te maken, maar meer dat het dan “onaf” is?
    In het medische geval, zou ik zelf geen risico willen lopen van het niet ideale pad.
     
    citroenrasp, Paardenbloem en NiVa0230 vinden dit leuk.
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Oke, een dij been en arm lift.werd mij namelijk door de plastisch chirurg afgeraden. Extreem pijnlek met lelijke littekens als je ' naakt' ben. Ik was hij de chirurg in Breda trouwens hele lieve man.

    Waar wil jij het gaan laten doen ziekenhuis of privé kliniek?

    Ik ben een nichtje dat niet vies is van plastisch chirurgie, maar die is nu meer een soort van Barbie geworden zo jammer. Maar ze doet het uit pure onzekerheid. De ingrepen zorgen voor een mooier ' lijf' maar niet voor ze zelfvertrouwen die er voorafgaand is. Goed dat je naar een psycholoog gaat, wees vooral heel erg open en eerlijk tegen hun. En vooral niet sociaal gewenst.

    Bedoel mijn bericht echt niet aanvallend he!
     
    Loveloes en RE080219 vinden dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ik kan me heel goed indenken dat je t helemaal zat bent na al die tijd. Maar jeetje mina wat een verbouwing. Ik hoop hoop hoop van harte dat alles gaat zoals gehoopt.

    Mocht je nog een gesprek in gaan, vraag even na of je met voeding je genezingsproces kan bevorderen. Ik weet dat van varkensvlees mensen ontstekingsreacties kunnen krijgen in o.a. darmen en gewrichten, misschien handig dat te mijden x periode voor operatie en tijdens herstel. Verse ananas schijnt weer heel goed te zijn tijdens genezing van een operatie.

    Het is een hoop geld, misschien om de crowdfunding te boosten een PDF met je beste bespaar tips aankoppelen. Of ben je handig met patroontekenen (ik noem maar een zijweg). Veel crowdfundings werken met zo'n systeem, vandaar misschien als idee. Kost je even tijd om op te zetten (tenzij je t al digitaal op de plank hebt liggen dan is t snel gedaan). Giften zijn gewoon 99,9% gunfactor maar allicht wordt er nog iemand wijzer in the process die allicht dezelfde wensen heeft maar nog helemaal in t begin staat.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  9. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik las in je OP dat de verzekering het vergoedde (vandaar mijn reactie) maar schijnbaar heb ik met een half oog zitten lezen want dat staat er helemaal niet:roflmao:
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  10. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Terechte vraag. En dit was inderdaad ook het logische pad. Echter zijn er op dit moment andere factoren (daarin zit een aspect dat ik níét openbaar op een forum wil plempen ;) ) die maken dat de timing op dit moment ideaal valt. Een reden om ernaar te streven de ingrepen naar voren te trekken, dus. En hoewel er idealiter vier (à vijf) maanden tussen de eerste twee sessies zit, is het niet onoverkomelijk (opinie van de arts overigens) als het wat langer duurt. Vandaar toch de overweging om nu door te pakken. ;)
     
  11. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Ik snap je helemaal. Heb zeker voor de armen en benen ook een heel duidelijke en eerlijke mening verzocht bij alle drie de artsen die ik bezocht heb. In mijn geval wegen de littekens op tegen de fysieke problemen en esthetisch ‘ongemak’ van nu. Om die reden ga ik het toch doen. Vind het wel degelijk spannend though...
     
  12. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Bedankt voor de voedingstips! Ik ben vegetariër, begreep al dat dat een pluspunt was ;) maar de verse ananas wordt genoteerd. #ohwateenstraf #nomnom

    Ik vind het lastig om die crowdfundingsactie heel actief te promoten. Juist omdat het niet is bedoeld als bedelactie. Het is een hulpje, een verzekering, die uiteindelijk juist een ‘pay it forward’ karakter zal hebben. We hebben wat mensen laten weten dat het er is, maar daar laat ik het ook bij...
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    [QUOTE="RE080219, post: 23353488, member: 113446"

    @Zonnebloem92 niets wordt vergoed door de verzekering. Die strijd heb ik na tig pogingen opgegeven. Dus dan maar zelluf betalen.
    [/QUOTE]
    Ow sorry, ik las medische indicatie dus nam aan dat het (gedeeltelijk) werd vergoedt.
    Ik vind het knap dat je zo'n smak geld kunt en wil sparen voor de ingegrepen, dat zegt veel over hoe erg je er mee zit.
    Ik zou ook wel eea willen laten verbouwen, maar als ik deze bedragen zie koop ik daar liever een andere auto voor... Bij mij zit het dus niet diep genoeg.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ow sorry, ik las medische indicatie dus nam aan dat het (gedeeltelijk) werd vergoedt.
    Ik vind het knap dat je zo'n smak geld kunt en wil sparen voor de ingegrepen, dat zegt veel over hoe erg je er mee zit.
    Ik zou ook wel eea willen laten verbouwen, maar als ik deze bedragen zie koop ik daar liever een andere auto voor... Bij mij zit het dus niet diep genoeg.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  15. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Ik denk dat dat ook meespeelt inderdaad. Hoe erg zit je ermee. Hier gaat dat heel diep. Die ‘nieuwe’ auto staat voor de deur, en deze lichamelijke verbouwing weegt zwaarder dan het schilderwerk op de tweede verdieping, om maar een voorbeeld te noemen. Dat komt dan later wel. ;)
     
  16. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.780
    113
    Tip voor de operatie. Eiwitrijk eten! En dan veel meer eiwitten dan dat je normaal nodig zou hebben per dag. Dit was vanuit het Catharina ziekenhuis verplicht voor de buikwandcorrectie.

    Enne weet jouw werkgever dat je deze operaties zo vlak na elkaar wil doen? Met steeds zo lang hersteltijd?
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  17. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Heel veel succes! Ik ben ook erg benieuwd naar voor en na de behandelingen.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wil je eventueel een blog/aparte insta gaan maken om je te kunnen volgen? Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat en naar het resultaat! :thumup:
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  19. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Bedankt voor de tips!

    Ja, werkgever is op de hoogte. :)
     
  20. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Ik ben echt een Insta-drama haha... Wellicht een blog. Kost alleen tijd natuurlijk en dat is een luxeproduct voor me. :roflmao: In de aanloop toch althans. Na de ingreep heb ik wekenlang tijd teveel ben ik bang. Maar zal eens kijken, wie weet!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina