Twijfel wel wat hoor. Puur om m’n benen, de rest ben ik echt heel blij mee. Maar ik geef het tijd, moet wel realistisch blijven natuurlijk.
Whooo wat een vooruitgang is er al te zien joh! Wauw. Niet om flauw te doen maar ik vind vooral je billen echt een wereld van verschil! Waarom twijfel je nog qua benen? Is er niet bijv sprake van zwelling / vocht?
Ja er is ook wel zwelling en vocht. Maar van beide zijden is er ook nog steeds veel huid over. Daarbij is een forse plek lipoedeem boven de knie niet verwijderd door de arts omdat hij zei dat daar ook huid van zou overblijven (terwijl dat dan toch strak getrokken zou moeten worden naar mijn mening), vandaar de ‘teleurstelling’. Snede loopt bij mij ook maar tot halverwege de dij en niet tot in de knie. Ik hoef echt geen stokjes van benen, maar had toch wel wat slankere benen gewild dan dit… Ik wil gewoon laarzen aan kunnen. En zonder panty in een broek. En met deze benen zie ik dat niet lukken. Kan me niet indenken dat dat nog helemaal bijtrekt.
Hmm. Ik zou deze zorg zeker ook met de arts nog bespreken, maar snap je punt wel hoor. Als je er zoveel voor moet doen wil je ook optimaal resultaat. Ik hoop voor je dat het straks voor jou helemaal naar wens is. Wij weten natuurlijk niet precies van hoever je komt dus wij kunnen zeggen wat we willen maar jij moet er uiteindelijk natuurlijk 10000000% happy meer zijn. Maar ik wil wel zeggen dat ik (afgaande op de foto’s) mega verschil zie. Ik vond je buik de vorige keer echt bijv al ZO plat (ik geloof dat ik enkel zo’n platte buik als tiener had. Ik ben absoluut slank maar zo’n buik, pfoe)..
Jij ziet het zelf natuurlijk ook heel anders. Ik ben straks zodra het niet meer opgezwollen en vochtig is heel benieuwd hoe je benen eruit zien!
Helemaal geen rare vraag Nee, mag niet zitten. Drie weken plat op de zij. Even kort opzitten mag met een donutkussen zodat er geen druk op de billen staat.
Ik wacht eerst het herstel helemaal af voor ik ga ‘klagen’. Ben echt wel gek met m’n chirurg en daarbij heeft hij me ook voor duizenden euro’s gematst, dus ik wil hem echt niet tegen me in het harnas jagen. Ben hem juist enorm dankbaar. Want kom op, kijk wat hij me gegeven heeft… Ik kijk in de spiegel en ik zie MIJ. Natuurlijk wil ik ‘hoogst haalbaar’, maar als dat dan niet lukt met die benen, soit dan is het zo. Misschien over een paar jaar dan nog een keertje opnieuw laten beoordelen ofzo. Maar ik ga me niet door de emoties van dit moment laten leiden.
Stukken beter! Net zoveel pijn, maar ben in ieder geval beweeglijk. Kan zelf uit de voeten. En dat terwijl ik er nu van uitging dat ik compleet immobiel zou zijn omdat alle vier m’n ledematen aangepakt werden… Nee, ik klaag niet.
Ik zie net dat je 'lipoedeem' noemt, heb je toevallig al eens foto's van je afvalreis op een Facebook pagina met lipoedeem gedeeld? (Ook lipoedeem en ik meen me een verhaal te herinneren wat lijkt op de jouwe)
Vooraf getest wat werkte haha. Stoel helemaal naar achteren en plat, met de aars op een donutkussen en een verhoging onder de voeten.