Daar gaan we dan! (Plastische chirurgie)

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Heel herkenbaar! Ik stond na mijn eerste ‘afvalrace’ nog geregeld met m’n maatje 36 per ongeluk op de Grote Maten afdeling. Werd vaak met verbazing aangestaard... :roflmao: Na bijna een decennium is dat wel weggeëbd, maar inderdaad, dat gaat echt psychologische aandacht vergen. Ik blijf dus zeker naar m’n psych gaan. Momenteel even niet, het is nu even goed zo, maar de sessies die ik nog uit de verzekering vergoed krijg, zet ik in vlak op voorhand en vanaf een paar weken erna. Onderschat het absoluut niet!
     
    Athina en Malbec vinden dit leuk.
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #122 maartje84, 25 nov 2020
    Laatst bewerkt: 25 nov 2020
    Ik moet zeggen dat ik begon te fronsen toen ik je openingstopic las. Eerlijk is eerlijk, ik dacht écht: die is echt knettergek!! :p:p:p
    Maar toen las ik verder. Crowdfunding?? Whaaaaa!! Daar gaat toch niemand aan meebetalen?? (Maar lekker belangrijk wat ik er van vind.) Alleen toen ik nog verder las begon ik je te begrijpen.

    Als jij TACHTIG kilo bent kwijtgeraakt én ZES voldragen zwangerschappen hebt gedragen zal je lichaam het zwaar te verduren hebben gehad. Ik zelf heb een BWC ondergaan (op medische grond, mijn buikspieren waren in mijn zwangerschap dermate stuk gegaan dat ik continue buiken rugpijn had). Er waren mensen die het een te zware operatie vonden voor mij. Je hebt toch een fantastisch figuur?? Ja, totdat ik begon te eten en te drinken. Dan knalde mijn buik naar voren alsof ik minstens 6 maanden zwanger was. Fijn, die kapotte buikspieren waardoor darmen en maag gezellig langs mn kapotte buikspieren naar buiten popten. Hallooooooo!! :o::o::o: Ik vond dat die mensen zich lekker met hun eigen moesten bemoeien want ik wil pijnvrij door het leven. Als ik jouw berichten zo lees heb jij deze operaties nodig om emotioneel pijnvrij door het leven te gaan én daarnaast lichamelijk pijnvrij door het leven te gaan.

    Ik vraag mij af hoeveel van de dames op dit forum hier deze struggles van TS herkennen. Ik zelf herken ze niet met mijn lichaam maar ik heb wel in mijn werk een dame verzorgd die de borsten heeft zoals TS het hier omschrijft. Hell yeah dat ik een mes in mijn gezonde lijf zou laten zetten als ik op mijn leeftijd zulke borsten zou hebben. Daar tegenover staat weer dat ik mijn buurvrouw echt krankzinnig gestoord vind dat zij haar kleine A cup die fantastisch mooi bij haar tengere lijfje stond heeft laten vergroten naar een C cup. Maar bij TS is de situatie als volgt: haar lichaam is zo te lezen misvormd door het afvallen en de ZES voldragen zwangerschappen.

    Zelf persoonlijk lijkt het mij het handigst om eerst het volledige bedrag gespaard te hebben voor dat je hier mee gaat beginnen maar ik kan mij ook voorstellen dag elke dag waarin TS ‘gevangen’ zit in het lichaam dat ze nu heeft eentje voor haar te veel is. Bovendien: wie weet komen die vervolg operaties niet eens :|:roflmao: want als je de pijn moet doorstaan na het reeven van je buikspieren krijs je gegarandeerd knijterhard dat je NOOOOOOOOIT meer iets aan je lichaam laat sleutelen en dat je zooooooooo zielig bent met de pijn. :p:p:p

    Disclaimer: nu ik eenmaal hersteld ben en een idioot mooi jaloersmakend plat wasbordje heb :roflmao::roflmao: ben ik heel blij dat ik alle pijn heb gehad en heb doorstaan: want zonder dat ik die buik en rugklachten had gehad was ik noooooit aan deze operatie begonnen maar ik heb nu wel de buik aan iedere vrouw die ooit bevallen is van droomt :cool::p:D:roflmao:;)

    Ik wil zeggen dat ik het schrijnend vind dat je verzekering totaal niet mee werkt. Oké, bepaalde stukjes klinken heel erg cosmetisch, maar gedeeltes van de operaties lijken het mij echt niet helemaal cosmetisch. Mijn verzekering werkte ook niet mee, ondanks dat ik een medische indicatie heb. Ik heb uiteindelijk een arts gevonden die mij wilde opereren en een andere dbc code wilde gebruiken omdat het zo belachelijk nodig was dat ik geopereerd ging worden.

    Die arts heeft echt mij mijn leven terug gegeven. Ik hoop voor jou dat jij ook dat gevoel zult krijgen na je operaties.

    PS onwijs veel sterkte voor daarna met herstellen en met alle pijn!!
    Idioot veel eiwitten eten (las dat iemand anders dat ook al aanraadde, maar echt!! Eiwitten eiwitten en eiwitten heb je nodig!!)
     
    Zuul, Zoe123 en Athina vinden dit leuk.
  3. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Heel veel succes en sterkte. Ook ik vind het heel erg veel, maar je moet doen waar jij behoefte aan hebt.

    Hier op de wachtlijst voor liposuctie van buik en flanken. Iedereen verklaard me voor gek want met kleren super slank. Maar pech ik heb er echt last van.

    Dus you go girl!
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  4. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Jooee je roept veel reacties op he!
    Super dat het eindelijk gaat gebeuren. Kan niet anders zeggen. Laat al de negativo's lekker achter je.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik kan het me wel voorstellen zoals jij het omschrijft. En eerlijk vind ik het toch wel een beetje een vreemd gezicht om alleen je borsten te doen, of alleen je buik, dan is het naakt toch helemaal uit verhouding.. Strakke buik maar wel vellen onder aan de armen. Als ik voor mezelf spreek, Na 5 uitgedragen zwangerschappen en 8 jaar borstvoeding, heeft krachttraining en conditie training mij een heel mooi gevormd lichaam (terug)gegeven. Omdat je 6 voldragen zwangerschappen specifiek als mede boosdoener genoemd worden.
    Wat ik eigenlijk in het kort wil zeggen. Het gaat niet om de hoeveelheid zwangerschappen, maar om hoe je jezelf voor tijdens en na de zwangerschap onderhoudt. Maar dat is misschien mijn ervaring en ongezouten mening.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Of onwetendheid. Het ene lichaam veert nu eenmaal makkelijker terug dan het andere, we zijn niet allemaal gelijk.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd naar welke oefeningen je borsten weer op kunnen vullen.. ? Ik ben nog niet klaar met voeden maar na de 1e waren ze echt behoorlijk slap :(
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Geen.. maar na verloop van tijd wordt het vaak wel weer beter. Hier 2x 2 jaar gevoed en als je stopt lijkt het dramatisch, maar een jaar erna is het alweer heel anders.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Heel hard op je vuist blazen!
     
    Bellybell, Neskio, maartje84 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hmm.. na dochter toch bijna 2 jaar voor ik van zoon zwanger was maar geen wonder hier helaas :rolleyes: maar goed alles is slank en wordt slap door leeftijd dus ik ga voor acceptatie:|
     
    RE080219, Iertje81 en suus1983 vinden dit leuk.
  12. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    zo herkenbaar helaas.
    Inmiddels heb ik al bijna 3 jaar een fleur de lis bwc. Daar heel blij mee....Maar oh die benen, billen en borsten. Tis echt om te huilen, hopelijk komt dat ook ooit nog eens
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik heb dat ooit eens aan mijn sportleraar gevraagd en hij vertelde dat dit vaak niet lult, hoeveel oefeningen je ook doet. Helaas...
     
    Zoe123, vlinderCN en suus1983 vinden dit leuk.
  14. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    @maartje84 dank je wel voor je lieve bericht! ❤️ Hoop zo dat ik achteraf net zo kan terugkijken als jij. Minus dat wasbordje dan haha want dat lijkt me niet realistisch. ;) Ik ga zeker op een ‘eiwittendieet’!

    @Lafelife helaas veert mijn lichaam bepaald niet terug... Dat is per lichaam nu eenmaal anders, net wat @suus1983 zegt. Idem wat betreft de borsten helaas; heb opgeteld zo’n 6 jaar borstvoeding gegeven en die flubbertjes die voor een theezakje nog een belediging zouden zijn, zullen niet meer verbeteren. Been there, done that. Heb ook een paar keer vijf jaar tussen zwangerschappen in gehad, dus mag dit wel stellen...

    @Krabje ik wilde bijna op ‘vind ik leuk’ drukken, maar dat is het helemaal niet. Herkenning vinden is fijn, maar in deze situatie juist ontzettend verdrietig. Hopelijk mag het er voor jou ook nog van komen! Heb je concrete plannen?
     
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @RE080219 nog een tip. Privé kliniek of ziekenhuis? Ik ben mijn moeder stad & pand afgereisd en privé klinieken gaven aan dat het niet vergoed werd. ' willen liever snel geld verdienen en niet het gedoe met verzekeringen' terwijl de plastisch chirurg in het ziekenhuis het zo gefixt kreeg bij de verzekering.

    Evt overstappen kan ook nog wat schelen al word er maar een gedeelte vergoed meer dan niks en sommige verzekeraars zijn makelijker dan een ander.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  16. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Ga naar privékliniek. Via ziekenhuis ook vaker dan eens geprobeerd maar nul op rekest, zal wel chirurgen getroffen hebben die (te?) graag volgens het boekje werken? Maar vind het nu ‘wel prima’, eigenlijk... Iedere keer die frustratie en ellende (en moeten afrekenen vanuit het eigen risico zonder enig resultaat) ben ik ook wel zat... Daarbij zou dat natuurlijk alleen m’n buik betreffen, al het andere is ondenkbaar dat het überhaupt onder de verzekering zou kúnnen vallen. De combinatiekorting van de ingrepen maakt m’n buik in a way ook gratiesj haha.
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de plannen er door zijn! Ik wil je alvast heel veel succes (en sterkte:p) wensen.

    Kom je tzt een before en after delen?
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  18. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Absoluut! Tegen die tijd is mijn huidige lichaam ‘toch niet meer van mij’, geen problemen mee om dan de resultaten te delen. ;) Voor nu voelt het nog een beetje gek, if that makes any sense at all.
     
    maartje84 en JosjeM vinden dit leuk.
  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Helemaal begrijpelijk hoor. En al zou je het niet willen, dan is dat ook helemaal prima. Jouw lijf, dus jij hebt de regie ;)
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Haha kan kloppen je moet een chirurg treffen. Mijn borsten zijn volledig vergoed. Kan een meisje die ook haar dijbeen en armen buik en borsten Vergoed heeft gekregen. Vandaar dat het vroeg :|

    Heel veel succes alvast!
     
    RE080219 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina