Op internet kan ik hier zo snel niks over vinden, maar misschien weten mensen hier iets? Hangt de menstruatiepijn samen met de pijn die je ervaart van weeen? Ik had als tiener echt hevige menstruatie pijn. Zo erg dat ik niet naar school kon. Vaak lag ik met vlagen verkrampt te wiegen en zwetend te kreunen op de bank van de helse pijnen, ondanks pijnstillers. Dit duurde 1 a 2 dagen en begin op dag 4 of 5, dus aan het einde voor mij dag 6 of 7 was laatste dag. De aanvallen waren enorm intens en heftig vandaar vrij jong aan de pil gegaan. Ik was direct na het stoppen van de pil zwanger, geen idee of het nu dus nog zo was geweest maar had ook geen behoefde om het eerst nog veilig te doen en dat te ontdekken. Staat deze pijn volledig los van weeën of kan het zo zijn dat als je eerst al zo'n pijn had het nu weer zeker zo'n pijn gaat doen? En dan bedoel ik niet ja bevallen doet zeer, maar is het dus zo als je lichte menstruatiepijn hebt de weeën ook minder pijnlijk zijn en andersom? Ik zit er nml over te denken om thuis te bevallen zonder pijnstillers, maar als ik terug denk aan de aanvallen die ik had met menstruatie pijn en die pijn dan x10 van weeën dan weet ik niet of dat handig is, als dat inderdaad zo zou zijn. Ik vrees dat ik dan niet meer in staat ga zijn het op te vangen.
Hier hetzelfde...Als jong meisje van 11 kruipend door het bed van de buikpijn. Op mijn 14e aan de pil gegaan, omdat het eigenlijk niet meer kon op die manier. Pijnstillers werkte niet. Nu ik gestopt ben met de anticonceptie is de pijn in alle hevigheid terug...Ik moet echt met een kruik in bed of onder de douche gaan staan. Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik ben nog helemaal niet zwanger, maar toch fijn om er over te lezen.
Zou het even bij je verloskundige navragen. Maar ik dacht van niet. Ik had altijd buikpijn maar kreeg rugweeën. En je nu t altijd nog besluiten toch naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling.
Mijn moeder was altijd een week voor de tijd zo ziek dat ze niet meer normaal kon functioneren.. maar toch de eerste bevalling in 8uurtjes gedaan zonder alle poespas en van mij in 20 minuten bevallen.... Ik had nooit geen last voor de ongesteldheid en toch de eerste bevalling was een grote ramp. Nu 29+2 zwanger van ons tweede kindje en we zullen het nu wel zien hoe het gaat (Banner klopt niet helemaal)
Ik had bij de eerste weeën een herkenbaargevoel van heftige mensturatiepijn, maar naar mate het vordert, wordt de pijn van de weeën wel uhm anders . Het is iets geks , dat baren; op één of andere manier (kan hier deels over meepraten, heb een ruggesprik gehad) onderga je de pijn gewooon, en ja, het is even heftig. Maar heel vreemd, maar die vergeet je; de ervaring wellicht niet maar de mate van fysieke pijn bedoel ik. Als je hiervoor bang bent, zou ik me zeker even goed laten voorlichten door je vk en het zkh over welke manieren er zijn om te bevallen en omgaan met pijn. (pijnstilling etc.) En dan op basis daarvan zelf de beslissing maken waar jij je goed/ veilig bij voelt. Ik denk wel dat je toen een heel stuk jonger was, dus op die leeftijd alles ook anders ervaart en weet je nu dat die pijn leidt tot de geboorte van je kind.
Vroeger had ik ook heel heftige menstruaties. Met heel heftige krampen tot flauwvallen aan toe. Bevallingen deden ook veel pijn uiteraard, maar vond het goed te doen. Ik had ook vrij snelle bevallingen, wat aan de ene kant fijn is maar aan de andere kant is mijn ervaring dat de weeën ook heftiger zijn ( als ik de langzaamste met de snelste vergelijk). Alledrie de bevallingen heb ik zonder pijnstilling kunnen doen. Hoe ver woon je van het ziekenhuis af? Je kunt het altijd thuis proberen en als het te heftig wordt alsnog naar het ziekenhuis gaan.
Bedankt voor de reacties meiden! Ik ben niet bang, totaal niet eigenlijk, maar soms vraag ik me dus af of ik het niet allemaal onderschat. Juist doordat ik vroeger (was indd ook 12 en met 13 aan de pil) echt niet meer normaal functioneerde van de pijn. Maar het is ook wel zo wat er gezegd wordt, toen was je nog maar een kind en nu een volwassen vrouw. Misschien scheelt dat wel een hoop in pijn ervaring en omgaan met pijn. Ik leef nu nog heel erg op een roze wolk wat bevallingen betreft, dan ga ik weer mooie geboorteverhalen lezen en denk ik o leuk kan niet wachten! Dat doen we wel ff, denk ik dan xD terwijl ik wel besef dat je dat niet ff doet, maar hormonen hé... Ik woon bij heel veel ziekenhuizen in de buurt, randstad. Dichtstbijzijnde zijn er 3 allemaal op 10 min afstand. Dus dat zit wel goed. Niet bij stilgestaan dat als het te erg wordt ik altijd nog kan kiezen voor het ziekenhuis inderdaad! Ik ga het voorleggen bij de verloskundige, goed idee. Eens kijken wat hun mening is hierover. Met 24w heb ik weer een afspraak dus vragen wat hun ervaring is.
Ik had nooit echt last van krampen met ongesteldheid, maar met de bevalling toch heftige buik,rug en beenweeën gehad.. Ik denk niet dat dat samen ligt😬 Is het niet zo dat hoe sneller de ontsluiting gaat hoe heftiger de weeën zijn?
Ik had rugweeen niets geen buikweeen. En als ik ongesteld ben ook last van mijn rug en niet van mijn buik.
Ik heb nooit menstruatiepijn gehad, maar de weeen waten toch echt pijnlijk hoor. Denk niet echt dat dat met elkaar te maken heeft!
Voordat ik zwanger raakte van de eerste had ik ook elke keer zoveel pijn als ik ongesteld was, lag gewoon hele weekenden bijna in bed omdat ik niet kon lopen van de pijn. Maar dat is niets vergeleken met weeën vond ik. Pijn leek niet eens hetzelfde. Na de zwangerschap nooit meer last gehad van pijn bij ongesteldheid!
Ik had dat ook als tiener. Na stoppen met de pil voor de eerste was het vele malen minder gelukkig. De weeen waren niet te vergelijken die waren vele malen erger. Rug been en buikweeen met weeënstorm bij allebei mn mannen.
Hier zelfde. Enorm heftige menstruaties. Ik vond de buikweeën echt prima te doen in vergelijking met die menstruatiekrampen. Maar ik kreeg ook een weënstorm rugweeën, en die was niet te doen, die was nog weer vele malen heftiger dan de menstruaties, al dacht ik dat dat niet kon.
Hele interessante vraag. Hij is alleen heel moeilijk te beantwoorden denk ik. Omdat pijn zo subjectief is, en niet te meten. Ik zal nooit weten hoe erg mijn pijn is vergeleken met die van mijn spreekwoordelijke buurvrouw. Je kan alleen je eigen pijnen vergelijken die je ooit in je leven hebt gehad. Als ik mijn menstruatiepijn een cijfer moet geven van 1 tot 10 zou ik zeggen een 6 ofzo en weeen een 9. Alleen overreden worden door een bus doet waarschijnlijk meer pijn Maar menstruatiepijn is vervelender omdat het langer duurt en veel "zinlozer" aanvoelt. Dus dat kleurt je beleving ook weer.
Het heeft niet met elkaar te maken. Ik heb zelden menstruatiepijn (twee keer in m'n leven gehad denk ik), m'n eerste miskraam had ik wel krampen maar geen pijn (flinke buikkrampen bij diarree zouden wat mij betreft een factor 10 heftiger zijn), de eerste bevalling waren het rugweeën en halfslachtige buikweeën die een etmaal lang niet heel erg pijn deden, tot de weeopwekkers toegediend werden, en de laatste bevalling ging veel sneller en waren de weeen dus effectiever en wat minder lekker. Maar al met al sluit ik me aan bij wat iemand hierboven zegt: het is pijn die goed te handelen is. Je weet dat het voorbij gaat, en zodra het over is, ben je ervan af.
Ik heb altijd flinke pijn in mijn onderrug wanneer ik ongesteld ben en uitstralingen naar mijn been. En buikpijn. Beide bevallingen had ik rug weeën en been weeën maar die pijn is niet te vergelijken met de menstruatie. Maar toch een gevoel van herkenning.
Ik had ook altijd veel pijn bij ongesteldheid. Bij mij hielp naproxen dan wel, maar was wel het enige wat hielp. Ik heb ook een kijkoperatie gehad ivm de pijnen. Bevalling had ik rugweeen, die wel heftig waren, maar weet nätuurlijk niet hoe het anders zou zijn geweest. Het goede nieuws is dat ik na mijn bevalling nooit meer zo'n ongesteldheidspijn heb gehad! Ik kan nu zonder pijnstilling. Daar hoop ik voor jou ook op!
Goede vraag! Ik heb altijd zware menstruatie pijn gehad. Mijn ovulatie is pijnlijk, na een uitstrijkje slaap ik een week niet van de pijn en mijn baarmoeder accepteert geen spiraaltje. Dus ik vroeg me hetzelfde af. Hier gold het wel. Mijn lijf maakt zeer krachtige en effectieve weeën. Bij de eerste kon ik de pijn goed aan. Maar bij de tweede ging mijn lijf zó snel dat de bevalling van mijn achtponder wel 20 hele minuten duurde, met 1x persen. Dat was zo'n pijnlijke ervaring, ik had liever mijn eerste bevalling. Als het zo snel gaat handel je niks, je doorstaat het (min of meer) Maar of dat echt een verband is, geen idee.
WoOS 20 minuten?? Dat klinkt heftig inderdaad. Dat je zo snel ontsluiting kán hebben zeg! Heftig. Ninge en ander ik hoop dat dat hier ook gast gelden!! Ik wilde eigenlijk niet weer op de pil dus ff zou wel fijn zijn als de pijnen voortaan wegblijven!!
Ik had ook altijd heftige menstruatiepijn! Nou dat heeft niks met weeen te maken. Toen mn bevalling net begon dacht ik 'o top doe ik even' Nou 2 uur later was ik niet meer aanspreekbaar en 12 uur laten lag ik op de ok. Maar nee helaas zegt dat niks over je weeën