Hallo dames, Gister had ik ook al een vraag, nu nog even een vraagje. Als jullie besluiten voor een kindje te gaan, houden jullie dan ook rekening met de datum dat je dan uitgerekend zou zijn? Bij de eerste was ik gelijk de eerste ronde zwanger en hij is op oudjaarsdag geboren. We twijfelen of we weer het risico moeten nemen dat ons tweede kindje ook op zo'n dag geboren wordt. Eigenlijk mag je er misschien niet over denken, maar het kind zit z'n leven vast aan zo'n dag. Alvast bedankt weer!
wij hebben er geen rekening mee gehouden,we hebben 4 meiden geboren op 3 april,15 aug,25 aug,15 sept en mn man en ik op 4 sept en 28 aug. als het komt dat komt het,maarja ieder denkt daar anders over
Ik reageer nooit veel, lees meestal wat berichten van het forum, maar hier wil ik wel even op reageren..... Ik vind het nogal wat om te lezen dat je daar rekening mee zou houden. Dat je bij je 1e kindje gelijk de 1e ronde zwanger was is meer geluk dan wijsheid. Het kan namelijk heel goed dat je een paar jaar bezig bent om zwanger te raken... Ik zit zelf sinds oktober afgelopen jaar bij de gynaecoloog om te proberen dat ML en ik zwanger kunnen raken, nadat we al meer als een jaar zelf bezig geweest zijn. Zie mijn onderschrift, het gaat niet erg volgens 'plan'. Dus rekening houden met wanneer je kindje geboren wordt, nee, dat gaat er bij mij niet in. En dat je kind voor altijd aan zo'n dag vastzit.... Tja, tis maar net waar je je druk om maakt. Sorry als dit misschien wat bot overkomt, maar voor sommige mensen gaat zwanger worden nou eenmaal niet vanzelf.
Ik kan me deze reactie helemaal voorstellen. Het is misschien niet ideaal op sommige data, maar het is toch prachtig als het eindelijk lukt, dat het niet uitmaakt op welke dag jullie wonder geboren mag worden.
Sorry, ik wil niemand hiermee pijn doen. Ik ben het helemaal met je eens hoor. En was ook al een beetje bang voor deze reacties, niet mijn bedoeling! En het was idd de eerste keer geluk en ben me ervan bewust dat het niet weer zo makkelijk kan gaan misschien. De dokters hadden mij van te voren verteld dat het bij mij heel moeilijk zou worden en zeker niet snel zou lukken. Dus begrijp wel hoeveel geluk ik heb gehad. En als de eerste niet op zo'n datum zou zijn geboren had ik er waarschijnlijk minder over nagedacht. Maar ML denkt er ook over na dus vandaar de vraag.
Ja wij wel dat ik niet midden in ons druk werkseizoen beval waarbij ik eigenlijk niet gemist kan worden als zelfstandige. Klinkt raar maar het zou veeeeeel stress geven voor mama en kind en papa.
Ik denk er ook over na om eventueel een maand over te slaan indien de uitgerekende datum in de buurt van de sterfdatum van mijn broer (29 dec) zou zijn. Emotioneel gezien is dat zo een moeilijke periode voor mijn familie, voornamelijk mijn moeder, dat ik niet wil dat mijn kindje al van bij de geboorte dat verdriet meedraagt. Maar stel dat de uitgerekend datum 28 januari is en mijn kind komt een maand te vroeg en toch op 29 december, tja, dan kan je er zoveel rekening mee proberen te houden als je wil, dan is het toch nog zo. Een kindje is duidelijk niet te plannen hoe graag we dat misschien willen. Dus ik ben er zelf nog niet uit of ik uiteindelijk een maand ga overslaan maar hopelijk is het niet nodig en ben ik volgende maand zwanger
Voor dat we begonnen hadden we wel het idee niet in de zomer. Maar we zijn nu al zo veel maanden bezig dat we nu gewoon blij zijn als het lukt. Snap dat er mensen zijn die het willen plannen. Maar zwanger worden is niet te plannen.
Ik snap heel goed de vrouwen bij wie het niet zo vanzelfsprekend is dat je deze reactie geeft. Al snap ik ook anderen heel goed die daar wél over nadenken. Dus ik vind het niet helemaal belachelijk omdat iedereen daar zelf de keuze in maakt. Wie weet veranderd die gedachte wel op het moment dat het dus niet lukt en maakt het hun op dat moment ook niet meer uit. Ik zou zeggen, lekker zelf laten ontdekken!
Toen wij met de pil stopte waren wij ook super naief en dachten dat zwanger worden zo gepiept was. Hahahhaa Liever ook niet met de feestdagen etc. Ik weet nu wel beter helaas..... Gewoon doen waar jij je goed bij voelt...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin wel zoiets had van liefst niet eind februari of maart, dat is een drukke periode en lijkt het mij niet handig, maar ik heb dat idee eigenlijk al gauw van me af gezet en heb zoiets van we zien wel wanneer het komt, er valt altijd wel een mouw aan te passen en ze hebben er echt wel begrip voor als het zo ver is. Ik denk dat er meerdere zijn die liever niet op een feestdag, verjaardag en sterfdag bevallen, ik zou er ook niet de voorkeur aangeven, maar ik ga er niet speciaal een maand of periode voor overslaan, zal je net zien dat het te vroeg of te laat geboren wordt en je alsnog op die dag of in die periode zit.
Ik sluit mij aan bij Hopeforyou, het is niet te plannen. Je weet nooit van tevoren hoe lang het gaat duren en een kindje wordt vaak genoeg niet op de uitgerekende datum geboren. Bovendien, een kind is het mooiste geschenk wat je kunt krijgen, en dan maakt niet uit of het kind op een feestdag geboren wordt of niet. Ik ben al bijna twee jaar bezig met zwanger worden en dan kijk je er natuurlijk anders tegen aan.
Ik begrijp het prima als je een rond een bepaalde "tijd" geen kindje op de wereld zou willen zetten. Als je het geluk hebt dat je "het kan plannen", dan zou ik het ook doen en een bepaalde periode mijden, puur vanwege persoonlijke redenen. Maar zoals eerder gezegd, als het mogen krijgen van een kindje al heel moeizaam gaat, dan maakt het denk ik allemaal niet meer uit..
Het komt wanneer het komt! ik ben al dolblij als ik uberhaupt zwanger raak en het zou mij totaal niet uitmaken welke dag het geboren zou worden. Op de 31ste heb je dan toch twee keer feest? Of je viert de verjaardag een week later? Zie het probleem niet zo. Daarbij, als je in januari uitgerekend zou zijn zou het zomaar kunnen dat het kindje te vroeg komt en dat het uitgerekend op een feestdag bevalt. Bijna iedere periode heb je dagen dat het net niet 'handig' is maar helaas laat de natuur zich niet plannen. Ik wilde dolgraag in zomervakantie bevallen want dan is manlief thuis 6 weken (leraar). Het was mij gelukt zwanger te raken en ik was ook daadwerkelijk 19 juli uitgerekend. Helaas eindigde dit sprookje in een miskraam en ben ik nog steeds niet zwanger. Als ik komende maanden zwanger raak dan beval ik hoogstwaarschijnlijk ergens in de feestmaanden en ik zie daar nu al naar uit.
Ik ben een paar dagen voor de kerst jarig. Als kind en nu nog steeds vind ik dit erg vervelend. Wij deden thuis aan sint en kerst --> cadeautjes. Dan kreeg ik op mijn verjaardag ook cadeaus. Ik kreeg in 20 dagen de cadeaus voor het hele jaar. Mijn broer is jarig in de zomer, dus de nieuwe spelletjes die uit zijn, de nieuwe kleren etc.. ik droomde van kind altijd er van om mijn verjaardag ook in de zomer te hebben. Zodat je niet in 20 dagen overspoeld wordt met cadeaus en de rest van het jaar niets meer krijgt. Nu vindt ik het nog steeds erg moeilijk. Ik woon aan de andere kant van het land en rond mijn verjaardag heeft niemand tijd/zin.. Kerstborrels/jaarafsluitingen/mensen op vakantie.. Ben echt een gezelligheidsdier.. Je zegt ook niet makkelijk ; we doen het volgende week wel, want dan is het kerst/oud en nieuw en in het nieuwe jaar zijn er nieuwjaarsborrels.. Dan gaat iedereen alweer op wintersport.. Als kind en ook nu nog steeds, voel ik mij er best eenzaam door. (dit komt wss ook omdat mijn ouders rond kerst altijd heel druk zijn met hun bedrijf, dus ze hadden geen tijd om hapjes te maken etc. dit doe ik al vanaf mijn 8ste zelf). Ben nu 25 en ondervindt er nog steeds nare gevoelens bij.. dus hoe graag wij ook hopen dat wij een kleintje op de wereld mogen zetten.. ik wil hem/haar dat gevoel niet aan doen. Zoals jullie lezen.... trauma Gelukkig is dit het enige trauma (denk ik) wat ik heb op gelopen in mijn leven en ik snap dat als je al maanden/jaren bezig bent het echt niet meer uit maakt hoe/wat/wanneer.. maar voor mij wel. ps. dit heb ik alleen met de maand december. Maar mocht ik over een jaar nog niet in verwachting zijn, kan mijn hele gevoel wel veranderen
Meningen kunnen hierover inderdaad erg uitlopen. Ik begrijp dat er mensen zijn die er niet aan zouden denken om een kind proberen te plannen op die manier, maar iedereen moet gewoon doen wat voor hem of haar goed voelt toch? niemand die daarover kan oordelen
Wij hebben zolang vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan dat het ons echt niet uitmaakte wanneer het zou lukken Ook zonder problemen op dat gebied; je weet nooit wanneer het lukt dus ik zou er geen rekening mee houden.
Inderdaad... Wij nu ook in de MMM, het leek mij aanvankelijk ook leuker om ergens in de lente of zomer te bevallen, maar nu zou zwanger zijn op zich gewoon al zo leuk en bijzonder zijn... Zelfs al vriest het 20 graden, maakt ni uit
Ik snap dat het 'sociaal ongewenst' is om te zeggen dat je er rekening mee houdt, maar ik heb het wel echt gedaan. Mijn eerste was, tot onze verbijstering, in ronde 1 raak. Toen overigens geheel niet nagedacht over uitgerekende datum. Toen we voor een tweede gingen, wel meer nagedacht over uitgerekende datum. Het moment dat ik er echt voor wilde gaan, was dezelfde maand als bij mijn zoontje, dus als het meteen raak zou zijn, rond dezelfde tijd uitgerekend. Manlief wilde nog even wachten om die reden, maar ik heb hem overgehaald met 'valt-niet-plannen', 'wat-is-de-kans-nu?' en aanverwante argumenten. Dus knoop doorgehakt, condooms laten zitten en 3 weken later had ik positieve test in handen, weer meteen raak... Er zit nu 4 dgn verschil tussen verjaardag van 1e en 2e. Twee keer in ronde 1 raak, dat wordt toch steeds minder toeval... Dus toen het op 3e aankwam hebben we gewacht tot uitgerekende datum zou vallen in een periode die ons zou 'uitkomen'. En ik ben blij, want ja, het was weer meteen raak in ronde 1. Dus ik snap het wel hoor...
weet je hou er gewoon lekker rekening mee. en mocht het lang duren dan gaat dat gevoel vanzelf weg. maar ga eerst proberen vind het echt een beetje flauw dat er dan meteen weer gereageerd word dat een zwangerschap niet te plannen is. dat weet TO ook wel. en tuurlijk is het niet leuk als je jarenlang bezig bent voor een kindje maar moeten we daar in elk topic rekening mee houden